شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

آزمایش صندوق‌های‌الکترونیکی‌انتخابات تهران

دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 454609
معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان از آزمایش تعدادی از صندوق‌های الکترونیک انتخابات در برخی نقاط تهران خبر داد و گفت: نتایج این گزارش به دست آمده که پس از نهایی شدن در شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
به گزارش جهان،‌ سیامک ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به محدودیت در تعداد رأی‌دهندگان در روند برگزاری انتخابات الکترونیک از طریق صندوق‌های الکترونیکی، گفت: ما باید با توجه به تمام شرایط درباره نحوه اجرا، میزان، تعداد، کمیت و کیفیت انتخابات الکترونیکی تصمیم بگیریم، البته آقایان در وزارت کشور باید پیشنهاد کنند و بگویند در چه حجمی قصد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را دارند و برای آن نیز توجیه ارائه دهند و سپس بررسی شود.

وی با بیان اینکه دستگاه الکترونیک انتخابات در محیط‌‌های مختلف و زمان میانگین آن برای اخذ رأی و اینکه چه مدتی طول می‌کشد که پشت این دستگاه رأی‌گیری صورت گیرد، آزمون و نتایج آن استخراج شده است، افزود: هنوز گزارش آن تهیه و جمع‌بندی نشده، اما اجمالا زمان‌هایی تعیین شده که اینها را باید جمع‌بندی کنیم که در تصمیم‌گیری نهایی، این گزارش هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت: این موضوع حدودا در محیط تهران مشخص شده که چه مقدار زمان نیاز است که با دستگاه‌های الکترونیکی رأی‌گیری صورت گیرد؛ به دلیل اینکه تعداد کاندیداها هم در مجلس شورای اسلامی و هم در مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه تهران زیاد است، در چند محیط این دستگاه و مدتی که پشت دستگاه برای رأی‌گیری معطل می‌شوند، آزمون شد و آمارهایی درآمده، اما هنوز گزارش نهایی آن تهیه نشده است.

ره‌پیک با تأکید بر اینکه گزارش نهایی آزمون دستگاه‌های الکترونیک انتخابات به زودی نهایی و در شورای نگهبان بررسی می‌شود، خاطر نشان کرد: این گزارش به زودی تهیه می‌شود، اما جمع‌بندی این گزارش به اضافه باقی مسائل پس از اینکه وزارت کشور درباره تعداد حوزه‌های انتخابیه پیشنهاداتش را ارائه داد، از این گزارش هم استفاده می‌شود که ببینیم در چه حدی این دستگاه قابل استفاده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در روند بررسی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک به میزانی که به میزان مشارکت، امنیت و مسائل دیگر که مربوط به رأی دادن و حق رأی مردم است، لطمه وارد نشود، تصمیم‌گیری نهایی صورت خواهد گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *