جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲

آیت‌الله سیبویه درگذشت

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 453478
این عالم مجاهد که از چند روز پیش به علت عارضه عفونی و کلیوی در بخش سی سی یو بیمارستان امام زمان(عج) مشهد بستری شده بود صبح امروز به دیار باقی شتافت.
به گزارش جهان به نقل از «نسیم»، این عالم مجاهد که از چند روز پیش به علت عارضه عفونی و کلیوی در بخش سی سی یو بیمارستان امام زمان(عج) مشهد بستری شده بود صبح امروز به دیار باقی شتافت.

مرحوم آیت الله حاج شیخ محمد حسین سیبویه فرزند آیت الله حاج شیخ محمد علی سیبویه در سال ۱۳۰۶هجری شمسی در کربلا دیده به جهان گشود.

او از محضر حضرات آیات امام خمینی(ره)، خوئی، سید حسن بجنوردی، میرزا باقر زنجانی، حاج میرزا حسن یزدی، حاج شیخ مجتبی لنکرانی، سید احمد اشکوری، شیخ صدرا بادکوبه ای و حاج سید محمد باقر محلاتی کسب فیض کرده بود.

تدریس فقه و اصول، تفسیر، عقاید و اخلاق در حوزه علمیه نجف اشرف، تاسیس مدرسه علمیه امام حسین(ع) در مشهد و تدریس تفسیر و درس خارج فقه در این مدرسه بخشی از فعالیت های آیت الله سیبویه در دوران پرکت عمر ایشان بود.

آیت الله سیبویه در سال ۱۳۵۸ هجری شمسی توسط رژیم بعثی در عراق دستگیر و از شهر نجف اشرف اخراج شد، او سپس به همراه گروهی از علما عازم ایران شد و در شهر مقدس مشهد اقامت گزید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا رحمتش کنه
م
به نام خدا
رضوان الله علیه
خداوندایشان رابا اهل بیت علیهم السلام محشور فرماید.