شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۶
۲

جنگنده‌های‌روس طی‌دو روزگذشته، مواضع"داعش"را شخم زدند

سه شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب: 453418
وزارت دفاع روسیه می‌گوید جنگنده‌های این کشور طی 48 ساعت گذشته 237 موضع گروه‌های تروریستی را در سوریه هدف قرار داده‌اند.
جنگنده‌های‌روس طی‌دو روزگذشته، مواضع"داعش"را شخم زدند
به گزارش جهان به نقل از کیهان، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور در ۴۸ ساعت گذشته نزدیک به ۲۵۰ موضع گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را هدف قرار داده است.

به گفته ژنرال «ایگور کوناشنکوف»، جنگنده‌های روسی در این مدت ۱۳۱ سورتی پرواز در استان‌های حماه، لاذقیه، حمص، دمشق، حلب و رقه سوریه داشته‌اند.

به نوشته پایگاه اسپوتنیک، این جنگنده‌ها جمعا ۲۳۷ هدف را که به گفته مسکو متعلق به دو گروه تروریستی جبهه النصره و داعش بوده‌اند، هدف قرار داده‌اند.

این آمار دو روز پس از آن اعلام می‌شود که یک فروند هواپیمای مسافربری روس بر فراز صحرای سینا دچار سانحه شده و سقوط کرد. در جریان این حادثه بیش از ۲۰۰ تبعه روسیه کشته شدند. گروه تروریستی داعش مدعی شد که این هواپیما را هدف قرار داده، با این حال تاکنون این ادعا تائید نشده است.

با وجود عدم تائید ادعای داعش، آمار امروز مسکو از افزایش قابل توجه شمار حملات روسیه به مواضع تروریست‌ها پس از سقوط هواپیمای مسافربری حکایت دارد.

روز ۳۰ سپتامبر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با مجوز پارلمان این کشور و به درخواست دولت سوریه عملیات هوایی گسترد‌ه‌ای علیه تروریست‌ها در سوریه آغاز کرد.

جنگنده‌های روس در یک ماهی که از این تصمیم می‌گذرد، بیش از ۱۰۰۰ موضع داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه را هدف قرار داده‌اند.

همزمان ارتش سوریه و نیروهای مردمی به صورت هماهنگ با نیروی هوایی روسیه در تلاش برای پیشروی و بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل تروریست‌ها هستند.

پوتین دلیل تصمیمش برای کمک به دولت سوریه را نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها به روسیه عنوان کرده است. هزاران نفر از اتباع چچن که دیدگاه‌های افراطی دارند، برای کمک به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و مسکو می‌گوید بازگشت آن‌ها به روسیه می‌تواند تهدیدی برای امنیت ملی این کشور باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
دستشون درد نکنه.
ولی داعش تونست یک شهر دیگه رو بگیره