دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۲
۴

خشم سعودی ها از اقدام نماینده انگلیسی

دوشنبه ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب: 452028
سفیر آل سعود در انگلیس خشم خود را از نقش "جرمی کوربین" در لغو قرارداد نوسازی زندان های عربستان اعلام کرد.
به گزارش جهان به نقل از پرس تی وی، "محمد بن نواف بن عبدالعزیز آل سعود" – سفیر عربستان در انگلیس – "جرمی کوربین" – نماینده پارلمان این کشور و رهبر حزب کارگر و اپوزیسیون – را به بی احترامی به سعودی ها متهم کرد.

وی اظهار داشت: "جرمی کوربین مدعی است دیوید کامرون – نخست وزیر انگلیس – را متقاعد کرد تا یک قرارداد ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار پوندی را با عربستان لغو کند. این موضوع بی احترامی به سعودی هاست و خشم آنها را در پی داشته است." سفیر عربستان در انگلیس افزود: "اگر این اقدام دوباره تکرار شود می تواند مناسبات تجاری دو کشور را به خطر اندازد."

جرمی کوربین ماه گذشته در نامه ای از دیوید کامرون خواست در اعتراض به اقدام عربستان برای اعدام "علی محمد النمر" -- نوجوان ۲۰ ساله ای که در تظاهرات سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۱) علیه آل سعود شرکت کرد – قرارداد نوسازی زندان های این کشور را لغو کند.

سه هفته پس از این درخواست، وزارت دادگستری انگلیس قرارداد مذکور را لغو کرد. عربستان به دلیل نقض حقوق بشر، از سوی سازمان عفو بین الملل تحت فشار قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باز بگید انگلیس بد است. من معتقدم کشورهای صنعتی و پیشرفته هیچ نیازی به عرب ها ندارند و دوران طلائی نفت نیز تمام شده است.
ناهید پنجعلی
باشه عمو زبل خان...انگلیس فرشته اصلا...
باز بگین دوران احمقها گذشته...
Netherlands
شما اول تحقیق کن ببین این آقا کیه، بعد افاضه کلام کن!
وای خدا !!! یعنی ساده لوحی تا این اندازه؟!!!