يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

تسریع روند پیوستن ترکیه به اروپا

يکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 451735
یک هفته‌نامه آلمانی نوشت که کمیسیون اروپا روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را تسریع می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هفته‌نامه آلمانی اشپیگل نوشت که کمیسیون اروپا قصد دارد روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا را تسریع کند.

بنابر این گزارش اشپیگل، کمیسیون اروپا می‌خواهد همکاری برای پذیرش ترکیه در اتحادیه اروپا را هر چه بیشتر پیگیری کند. «یوهانس هان» نماینده توسعه اتحادیه اروپا انتظار دارد که قبرس برای پیوستن ترکیه به اتحادیه مشکلی ایجاد نکند تا ترکیه و قبرس به‌زودی در تمامی زمینه‌ها به توافق برسند.

هان گفت:‌« من این را رد نمی‌کنم که طرفین به زودی درباره آینده قبرس به توافق می‌رسند. کمیسیون اروپا آمادگی دارد که در این مورد در صورت امکان، مسایل مربوط به حقوق‌بشر، امور قضایی و قانون‌مداری در ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهد.»

«ژان کلود یونکر» رئیس‌کمیسیون اروپا هم پنجشنبه گذشته گفته بود: «بدون ترکیه مسایل پیش نمی‌رود.»

ترکیه نقش کلیدی در زمینه بحران مهاجران دارد. بیش از ۲ میلیون مهاجر که بیشتر آنها اهل سوریه و عراق هستند به ترکیه رفته‌اند. همچنین از مرزهای این کشور با یونان صدها هزار نفر به غرب رفته‌اند. اتحادیه اروپا می‌خواهد «رجب‌طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه مرزهای این کشور را بهتر مورد حفاظت قرار دهد و از ورود مهاجران بیشتر به اروپا جلوگیری کند.

در عین حال مخالفان دولت ترکیه از نزدیکی رابطه اتحادیه اروپا و دولت این کشور انتقاد کرده اند.چرا که موفقیت دولت در این راستا می‌تواند بر نتیجه انتخابات پارلمانی آینده ترکیه به نفع «حزب عدالت و توسعه» موثر باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *