شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۱۰

ماجرای اعتراض نبویان به صالحی چه بود؟

دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب: 449665
كليات طرحى به تصويب رسيده است كه تاييد توافقى (برجام) است كه منافع ملى و امنيت كشور را به خطر خواهد انداخت و بدتر اينكه اكثر تحريم ها نيز لغو نخواهد شد.
ماجرای اعتراض نبویان به صالحی چه بود؟
به گزارش جهان، حجت الاسلام سید محمود نبویان نماینده تهران در مجلس در صفحه اینستاگرامش نوشت:
 "مصوبه مضر"
بسم رب الصديقين
روز يكشنبه ١٩ مهر ١٣٩٤ روز بدى براى مجلس شوراى اسلامى بوده است. زيرا كليات طرحى به تصويب رسيده است كه تاييد توافقى (برجام) است كه منافع ملى و امنيت كشور را به خطر خواهد انداخت و بدتر اينكه اكثر تحريم ها نيز لغو نخواهد شد. اما از طرف دولت، آقاي دكتر صالحى با حالت بسيار عصبانى صحبت كرده است. و با اين حالت اطلاعاتى خلاف واقع را بيان كرده است. ايشان بعد از ٣ بار قسم جلاله خوردن، گفته است (به اين مضمون): هيچ توقفى در برنامه هسته اى ايران در برجام وجود ندارد.!!
من از اين سخن آقاى صالحى بسيار شگفت زده شدم؛ زيرا در برجام موارد متعددى در برنامه هسته اى ايران متوقف شده است. جلو رفتم و در آن شلوغى به آقاى صالحى گفتم؛ چرا اطلاعات "نا صحيح و خلاف واقع" را بيان مى كنيد.
براي روشن شدن امر ٣ مورد را به عنوان نمونه بيان مى كنم...
١.در برجام باز فرآوري ممنوع شده است. (متن انگليسى: ضميمه اول صفحه ٧ بند ١٨ و متن فارسى: صفحه ٢٤ بند ١٨)
٢. حتى دانش و تحقيق و توسعه در زمينه باز فرآورى هم ممنوع مى باشد. (متن انگليسى: مقدمه ٨ بند ١٢ ضميمه اول صفحه ٧ بند ١٨ و متن فارسى: صفحه ٨ بند ١٢ و صفحه ٢٤ بند ١٨)
٣. داشتن بيش از ١ راكتور آب سنگين ممنوع است. (متن انگليسى: ضميمه اول صفحه ٦ بند ١٦ و متن فارسى صفحه ٢٣ بند ١٦)
به نظر شما موارد بيان شده -توقف- در برنامه هسته اى ايران نيست؟؟ آيا آقاى صالحى از وجود اين موارد در متن برجام بى خبر است؟؟ اين سخن آقاى صالحى من را به ياد سخن ديگرش مى اندازد كه در مورد راكتور آب سنگين اراك به اين مضمون گفته بود: اين يكى از مواهب الهى است كه آمريكا از ما تعهد گرفته است كه راكتور اراك را نابود كنيم، چون اگر راكتور اراك تكميل و راه اندازى مى شد، انفجار خطرناك هسته اى رخ مى داد.. اما در بازديدى كه از اراك داشتيم از "سازنده و متخصص" آن راكتور پرسيدم آيا ادعاى آقاى صالحى درست است؟؟!! آن فرد متخصص بسيار تعجب كرده و كاملا سخن ايشان را تكذيب كرده است. ""به نظر شما چرا آقاى صالحى چنين سخنان "خلاف واقعى" را به مردم مى گويد؟؟ ((در مورد سخنان خلاف واقع مذاكره كنندگان هسته اى بيشتر خواهم گفت))
و من الله توفيق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *