چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۲
۱۱
انبارلویی اظهار داشت؛

اگر قرار بود کمیسیون امنیت ملی درباره برجام تصمیم بگیرد چرا کمیسیون برجام تشکیل دادید؟

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 448381
عضو شورای مرکزی حزب موتله اسلامی گفت: اگر قرار بود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برجام بررسی و یا تصمیم‌گیری کند بهتر بود که این موضوع را از همان ابتدا مطرح می‌کردند.
اگر قرار بود کمیسیون امنیت ملی درباره برجام تصمیم بگیرد چرا کمیسیون برجام تشکیل دادید؟
گروه سیاست "جهان نيوز" _  محمد کاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت:"با اشاره به لغو طرح دو فوریتی مجلس برای بررسی برجام اظهار داشت: یک اشکال به طرح دو فوریتی مجلس وارد است و آن اینکه باید تکلیف قوانینی که مجلس در گذشته آنها را تصویب کرده است مشخص شود."

وی ادامه داد: "از جمله این قوانین؛ قانون الزام دولت به تعلیق اقدامات داوطلبانه مصوبه آذرماه۸۴، قانون الزام دولت به تجدید نظر در همکاری با آژانس مصوبه دی ماه ۸۴، قانون صیانت از دستاوردهای صلح آمیز هسته‌ای در تیرماه ۸۹ و.... است که باید طراحان طرح دو فوریتی مجلس در وهله نخست مشخص کنند تکلیف قوانینی که در گذشته پیرامون بحث مربوط به مسئله هسته‌ای به تصویب رسیده چه می‌شود."

انبارالویی تصریح کرد: "مسئله دیگری که مجلس باید به آن پاسخگو باشد آن است که خانه ملت یکی از دو مراجعی است که در کنار شورای عالی امنیت ملی باید به بررسی و تصویب یا رد برجام اقدام کند؛ این در حالی است که در طرح یک فوریتی، مجلس خود را خلع ید کرده و تصمیم‌گیری پیرامون برجام را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده است."

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه مجلس باید مشخص کند که تکلیف گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام چه می‌شود، افزود: چرا طرح یک فوریتی مجلس به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده شد، پس در این میان تکلیف کمیسیون ویژه بررسی برجام چه می‌شود؟ مگر ماموریت کمیسیون ویژه بررسی برجام در این زمینه به پایان رسیده که اکنون این مسئله را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داده‌اند؟

انبارلویی در پایان با بیان اینکه اگر نیازی به تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام نبود باید از همان ابتدا این موضوع اعلام می‌شد، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برجام بررسی و یا تصمیم‌گیری کند بهتر بود که این موضوع را از همان ابتدا مطرح می‌کردند؛ بنابراین باید مجلس پاسخگوی ابهامات درباره این مسئله باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قانون رو عوض کنن
الف
مشکل از آنجا ناشی شده که سران تصمیم گیر در جایی هنوز حقی برای برخی نمایندگان ملت و به تبع برای ملت در تصمیم گیری برای موضوع هسته ای و برجام قائل نیستند اگر هم کمیسیونی تشکیل شد با تأکید و اصرار مقام معظم رهبری تشکیل شد اما سران همون جا بیشتر دوست دارند این مسئله را به صورت کدخدا منشی با یه جای دیگه حل و فصل کنند و در ظاهر هم به خاطر متهم نشدن به مخالفت با نظرات رهبری با تشکیل کمیسیون برجام مخالفت نکردند.
ج
عده ای در مجلس بدون در نظر گرفتن نقاط منفی و تهدیدات برجام به همراه دولت قصد دارند منتقدین را دور بزنند و یک طرفه آنرا اجرا کنند
رضا
واقعا چرا ؟ وقتي قراره همه تصميمات را رياست جایی بگيره اصلا اون جا ديگر چرا وچود دارد
علی
شورای محترم نگهبان در صورت تصویب بی چون و چرای برجام در مجلس، به دلیل استیلای کفار بر کشور و بلاد اسلامی آن را رد کند و رای دهندگان به آن را به دلیل ساده لوحی و یا وطن فروشی در انتخابات آتی رد صلاحیت کند!
خوب شد
اجرای برجام خواسته اکثریت ملت است و باید اجرا شود و لا غیر.
عجب! خوابنما شدی؟!
مشکل این است که اقای ل... نگران انتخابات بعدی مجلس است
مردم برای حفظ این نظام از جان و مال و فرزندانشان گذشتند انتظار این است که نمایندگان از جب جاه و مقام و نمایندگی در مجلس بگذرند
حسن
اتفاقاً خوب شد آنهاییکه دم ار تبعیت از رهبر میزنند ولی با کمسیون برجام مخالفت میکنند و ماهیت نفاق خودرا رومیکنند و همراه برخی و ندید گرفتن مجلس در برجام گام بر میداشتند شناخته شوند
majid
Romania
احسنت بر شما اقای انبارلویی خدا خیرت بده