يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

واکنش عبدالله به فجایع قندوز افغانستان

دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب: 448352
رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان پس از بازگشت از نیویورک در نشست شورای وزیران این کشور گفت که مردم ولایت قندوز که هفته گذشته درگیری‌های سختی را تجربه کردند بر قربانی شدن برای حکومت وحدت ملی تاکید می‌کنند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان در نشست امروز شورای وزیران این کشور گفت که حوادث اخیر در ولایت قندوز بخشی از توطئه علیه دولت و مردم افغانستان است.

وی تصریح کرد که مردم قندوز می‌گویند که قربانی حکومت وحدت ملی شده‌اند.

عبدالله اظهار داشت که حمایت پاکستان از تروریسم ناامنی‌های افغانستان را افزایش داده است.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی همچنین در مورد سفرش به سازمان ملل گفت که در نشست سه جانبه افغانستان، چین و آمریکا در مورد توسعه، کمک‌های مالی و امنیت افغانستان در نیویورک گفت‌وگو شد.

وی خاطرنشان کرد که بیشتر حملات مخالفان دولت کابل در سال‌های گذشته همزمان با حضور افغانستان در نشست‌های سازمان ملل افزایش داشته است.

عبدالله گفت که سال آینده میلادی نیز در بروکسل در مورد ادامه کمک‌ها به افغانستان رایزنی خواهد شد.

رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان پیش از این نیز اعلام کرده بود که رویداد اخیر در ولایت قندوز یک دستاورد برای مخالفان صلح بود اما نیروهای نظامی این کشور با حمایت مردم اوضاع را تحت کنترل درآوردند.

وی گفته بود که دیدارها در مجمع عمومی سازمان ملل را ناتمام گذاشته و به دلیل رویداد ولایت قندوز به افغانستان بازخواهد گشت.

عبدالله تصریح کرده بود که جای شک نیست که رویداد اخیر قندوز برای مخالفان صلح یک دستاورد بود اما نیروهای نظامی افغان با حمایت مردم اوضاع را تحت کنترل درآوردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *