چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱۸
۱۵
رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان و مسئولان ارتش:

تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم، دشمنیها کم می شود» نادرست است

چنان اقتداری ایجاد کنید که دشمن جرأت خیال تعرض را هم نداشته باشد
پنجشنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 447654
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج شنبه) در دیدار مسئولان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی، علت دشمنیها علیه انقلاب اسلامی را ایستادگی ملت ایران و صراحت و تسلیم نشدن در مقابل سیاستهای استکبار خواندند و تأکید کردند: نیروهای مسلح باید با شتاب در پیشرفتها و افزایش آمادگیهای خود، چنان اقتداری ایجاد کنند که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض را به ذهن خود راه دهند.
تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم، دشمنیها کم می شود» نادرست است
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای، برنامه ریزی برای «فردای بهتر و پیشرفته تر ایران اسلامی» را در همه بخشها ضروری دانستند و گفتند: آینده کشور به دست جوانانی است که باید قدر آنها را دانست و برای آنکه ایران فردا بتواند تواناتر، مقتدرتر و با زبان گویاتر در منطقه و دنیا ظاهر شود، باید نسل بعد را آماده تر، مصم متر، دانشمندتر و شجاع تر پرورش داد.

رهبر انقلاب با اشاره به عقب ماندگیهای مزمن و تاریخی کشور در اثر حکمرانی عناصر وابسته به خصوص در دوران پهلوی، افزودند: پیشرفتهای امروز نیروهای نظامی در بخشهای مختلف بسیار ارزشمند است اما با توجه به عقب ماندگیها باید شتاب حرکت را افزایش داد و چنان اقتداری ایجاد کرد که دشمنان حتی جرأت نکنند خیال تعرض به مرزهای این کشور را به ذهن خود راه دهند.

ایشان مقاومت و ایستادگی ملت ایران در دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک تجربه مهم و پیش روی همه دنیا خواندند و خاطرنشان کردند: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مستقل است و از ابتدای انقلاب، سیاستهای خود را با صراحت دنبال کرده و از نهیب هیچ قدرتی و مخالفت با سیاستهای آن، واهمه ای ندارد.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به دشمنیهای جدی و سنگین در مقابل حرکت مستقل و شگفتی ساز ملت ایران، گفتند: دشمن به دنبال تسلیم شدن نظام اسلامی است و با کوتاه آمدن در مقابل او، دشمنیها برطرف نمی شود.

رهبر انقلاب افزودند: سربرآوردن ملت مستقلی که با زورگویان و وابستگان به آنها مخالف است، برای نظام سلطه قابل تحمل نیست، بنابراین در مقابل این ملت دشمنی می کنند و تصور اینکه «اگر فلان حرف را نزنیم یا فلان کار را نکنیم و ملاحظه دشمن را بکنیم، دشمنیها کم می شود»، تصور نادرستی است.

ایشان با اشاره به استقبال ملتها و همچنین برخی دولتهای غیر وابسته از حرکت مستقل ایران، گفتند: ملتها از مشاهده پیشرفت و دفاع صریح ملت ایران از منافع خود در مقابل قدرتها به وجد می آیند و در سفرهای خارجی مسئولان جمهوری اسلامی نیز هر جایی که از طرف دولتها به مردم اجازه اظهار علاقه داده شد، در طرفداری از ایران و مواضع صریح آن، شور و غوغا به پا کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان، با اشاره به اهمیت پژوهش و پیشرفتهای تحقیقاتی در نیروهای مسلح، گفتند: ظرفیتهای بسیار خوبی در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی کشور وجود دارد که باید ارتباطات علمی نیروهای مسلح با آنها تقویت شود.

رهبر انقلاب همچنین با تأکید بر اهمیت ورود به حوزه های ناشناخته نظامی و ابتکارات جدید، در خصوص رزمایشهای نظامی نیز خاطرنشان کردند: طراحی رزمایشهای نظامی باید به فضای جنگ و واقعیتهای میدان جنگ نزدیک باشد و برای تمام امکانات و تواناییهای دشمن، پیش بینی و آمادگی وجود داشته باشد.

در ابتدای این دیدار، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش گزارشی از مجموعه ماموریتها و فعالیتهای نیروی دریایی در زمینه های ساخت تجهیزات، اطلاعات، عملیات، توسعه علم و دانش، فناوری اطلاعات، امنیت خطوط مواصلاتی و توسعه دریایی کشور بیان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دبیر
وقتی ایشان صحبت می کنند احساس عزت وقدرت می کنم ایشان همان رفتار ومنش امام رحمه الله علیه رادارند وزمانی که سخنان برخی را می شنوم احساس ذلت وحقارت. خدایا به عزتت سوگند که رهبر عزیز ما را درپناه خودت حفظ بفرما وفرج مولایمان رابرسان تا این روزگارسخت به زودی سپری شود
اقا تنهاست
کو گوش شنوا
خدا لعنت کند کسانی که خون به دل این مرد میکنند
سیاح
رییس‌جمهور ، مسئول اجرای قانون اساسی است ، در قانون اساسی سیاست کلی را رهبری تعیین می کند حال سوال من این است که سیاست آقا چرا اجرا نمی شود !?
آیا عدم اجرای سیاست های رهبری با قانونگرایی جور در می آید !?
الکی شعار قانونگرایی !?!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه برخی با انفعال و وادادگی در سیاست خارجی، دشمنان را جسورتر نموده اند و متاسفانه شعار "بازگرداندن عزت به پاسپورت ایرانی" مشابه سایر شعارهایشان پوچ و پوشالی است
واقعا اگه بیانات اخیر حضرت اقا نبود و اینگونه قاطعانه صحبت نمیکردند و موضعگیریهای سرسختانه ایشان نبود معلوم نبود چه رفتاری با حجاج میشد درود بر رهبر فرزانه ما که این ذره ابرویی هم که برای ما مانده به برکت رهبریت قاطعانه ایشان است نه خفت هایی که برخی برایمان به بار اورده اند ایران و انقلابمان را به نام امام و رهبری میشناسند نه قوام السلطنه ها و قوام الدوله ها و سید ضیائ الدینهای امروزی پاینده باشی رهبر فرزانه
مهدی
بابی انت و امی امروز صولت علوی را در امام خامنه ای می بینیم و امیدبه آینده پیدا می کنیم خدایا تو راشکر بخاطر چنین رهبری. جانم بفدایت که تداعی بخش یاد ائمه ما هستی.ای مایه عزت و آبروی اسلام و ایران ای هدیه الهی جانم بفدایت.
کامران
با وجود آقای ظریف در نیویورک الان موقعشه که یک یادبود یا ترحیم باحضور سران کشورها یا وزرای خارجه دیگر کشورها برگزار بشه تاسکوت خبری کشتار سعودیها در رسانه های غربی بشکنه وفشار افکار عمومی دنیا بر عربستان بیشتر بشه
مهدی اراک
متأسفانه دوباره دورانی شده که خود آقا باید تو خط مقدم بجنگه نتیجه دیپلوماسی خنده بهتر از این نمی شه
سید
ای جانم آقا اینا همون استخوان های در گلو و خارهای در چشم هستن و تاریخ در حال تکرار شدن است و برخی مثل کبک زیر برف
مهدی
تاریخ تکرار نمیشه هزاران بسیجی جان بر کف منتظر اشاره رهبرند!! اما ایشان حکیم و صبور و موقع شناسند. تاریخ غلط میکنه تکرار بشه مگر ما نباشیم . اگر ساکتیم چون گوش بفرمانیم نه چون بی خیالیم.
کافی است ایران اعلام نماید اجازه صادرات نفت عربستان را از تنگه هرمز به خاطر شرارت های عربستان نمی دهد.. آن وقت خواهید دید استکبار جه گونه وحشت خواهد نمود و نفت در بازار جهانی گران و آمریکا به غلط کردن خواهند افتاد..
ما به ازای عملی "با کوتاه آمدن، دشمنی‌ها برطرف نمی‌شود" ، موضعگیری های آقای روحانی ، قدم زدن با کری، دست دادن با اوباما است؟ دولت کدام سیاست خارجی را عملا اجرا می کند؟
سخنان اخیر حضرت آقا و صراحت ایشان در واقع اتمام حجت با مردم است
اینها هرگز نخواهند فهمید(چون نمیخواهند بفهمند)که دیپلماسی خنده ولوس بازی درآوردن تحقیر کردن خود در مقابل دشمنان عیاش خونریز به همه چیز لامذهب مستکبر خودبین هرگز جواب نمیدهد چون در مقابل دشمنان نفهم باید قاطعیت نشان داد
غالبا آیت الله خامنه ای نسبت به این گونه مبالغه گویی ها اظهار نظری نکرده است، و تنها در یک مورد گزارش شده که وقتی نماینده ای از رهبری تمجید کرده بود، وی در مقابل گفته بود: "این تعبیرات کمکی به پیشرفت کار نمی کند. این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده."

اما ظاهرا این سخنان مورد پذیرش حامیان رهبری نیست و مسابقه برای دادن صفات و ویژگی های خارق العاده به وی همچنان ادامه دارد. در یکی از آخرین نمونه ها هم مصباح یزدی در هتلی در مشهد که ظاهرا اردوی گروهی از طلاب حوزه‌ی علمیه قم در آن برگزار می شده، رهبری فعلی را "نمونه‌ای برجسته از ائمه‌ اطهار» دانسته که «مانند او در جهان وجود ندارد.!"

مصباح گفته است: "همانند مقام معظم رهبری به هیچ عنوان نمی‌توان بر روی زمین و آسمان‌ها پیدا کرد چرا که ایشان نمونه برجسته‌ای از ائمه اطهار و اجدادشان است."

وی همچنین اظهار داشته است: "این جامعه نیاز به رهبری و قشری دارد که دستورات خدا را درک کرده و در نهایت به جامعه انتقال دهد و باید ‌این افراد بتوانند کسانی را که در دام شبهه افتاده‌اند و یا در حال سقوط هستند، نجات دهند. البته خداوند حجت را بر ما تمام کرده و فقط این وظیفه بر عهده انبیاء الهی است که تنها کسی که می توان به آنها تشبیه کرد امام و رهبری است."
البته گفتن این حرفها از زبان آدمهایی مثل مصباح تعجبی ندارد.
ببخشید دیگه من ی لحظه رفتم تو سایتهای غیر اسلامی!! ببینیم چه خبره خیلی ببخشید.