چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱

تشکیل ستاد برخورد با جرائم انتخاباتی

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب: 444916
رئیس کل دادگستری استان تهران به بخشنامه اخیرالصدور ریاست قوه قضاییه در خصوص تشکیل ستادهای پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در مراکز استان‌ها اشاره کرد و گفت: این ستاد در استان تهران تشکیل شده و برابر با قانون به وظایف محوله با قاطعیت عمل می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران، «غلامحسین اسماعیلی» در چهارمین نشست شورای قضایی استان تهران اظهار کرد: متاسفانه عربستان، کشوری که در جهت حمله به مردم بی‌گناه یمن و نسل‌کشی آنان، سرمایه‌گذاری هنگفتی به عمل آورده، لکن در اداره حرمین شریفین عاجز مانده است.

وی در ادامه به بیان روایتی از حضرت جواد(ع) پرداخت و گفت: امام(ع) فرمود: «مرگ بواسطه گناهان بیشتر است ازمرگ به جهت فرارسیدن اجل» و همچنین حیات و زندگی با نیکی طولانی تر است از زندگی بواسطه سپری شدن طول عمر، سپس اظهار کرد : معمولاً طبیعت و ذات انسان به نحوی است که حتی اگر آخرت زیبایی هم در انتظارش باشد علاقه ای به مرگ ندارد حال ممکن است مرگ بواسطه فرارسیدن اجل و جدا شدن روح از بدن باشد که در این رابطه گناه کردن موجب تسریع در رسیدن اجل خواهد شد و یا اینکه خود گناه و یا حوادثی که بواسطه ارتکاب معصیت رخ می دهد و موجب مرگ انسان می شود . در هر حال از روایت مذکور می آموزیم که مرگ به جهت انجام گناه ، انسان را از حیزانتفاع خارج می سازد و این نوع مرگ از مرگهای طبیعی بیشتر است لذا باید سعی کردکه با پرهیز از معصیت و نافرمانی خداوند تبارک و تعالی دچار چنین مرگ بد فرجامی نشویم.

اسماعیلی با اشاره به افزایش درگیریهای منجر به قتل چند ماهه اخیر نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان افزود: این امر موجب نگرانی است و باید موضوع بررسی و اقدامات لازم در جهت عدم تکرار آن در آینده معمول گردد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات مثبت صورت گرفته در زمینه تعیین تکلیف زندانیان بیمار صعب العلاج و لاعلاج از طریق فعال کردن کمیسیون های پزشکی مربوطه و پیگیری عفو مصداقی و موردی مقام معظم رهبری جهت کاهش جمعیت کیفری ، به بخشنامه اخیرالصدور ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص تشکیل ستادهای پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی در مراکز استانها اشاره کرد و اظهار داشت: این ستاد بحمداله در استان تهران تشکیل شده و برابر با قانون به وظایف محوله با قاطعیت عمل خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود بار دیگر بر ارتقاء سلامت اداری تاکید کرد و افزود : با عنایت به اشرافیت اطلاعاتی و در راستای اعتماد سازی همچنان با افراد متخلف بدون اغماض و با شدت و حدت برابر قانون برخورد خواهد شد.

این گزارش در ادامه حاکی است : مطابق با دستور کار جلسه تعدادی از اعضاء شورا به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند و آنگاه حجه الاسلام والمسلمین بهرامی دادستان نظامی استان تهران به عنوان میزبان نشست، گزارشی از عملکرد و مشکلات مربوط به حوزه دادسرا و دادگاه های نظامی استان به جمع حاضر ارائه نمود.

در این نشست ، رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح ضمن خوش آمدگویی به حاضرین و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت جواد (ع) اظهار داشت : این سازمان در چهل و یک نقطه کشور استقرار دارد و تعداد قضات آن اعم از ستاد و صف ۳۶۸ نفر است.

وی افزود : در این سازمان به پرونده ها با ظرافت و قاطعیت البته با حفظ حرمت اشخاص و در چارچوب مقررات قانونی رسیدگی می شود . با توجه به اینکه با قانون جدید آئین دادرسی کیفری خلاء های قانونی سابق مرتفع شده و جرایم ارتکابی در حوزه ضابطین یا غیر از آن حسب مورد به صورت شفاف در سازمان یا دادگستری رسیدگی می شود.

وی اضافه کرد: دادن اختیارات بی حد و حصر به ضابطین و ارجاع زیاد پرونده به آنان می تواند عوارض جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد . حجه الاسلام بهرامی در پایان سخنان خود ، در جهت هماهنگی و همکاری بیشتر با دادگستری در بخش های مختلف جهت برخورد قاطع تر با متخلفین و مجرمین اعلام آمادگی نمود.

قابل ذکر است که در این نشست ازطرف رئیس شورا از زحمات دکتر نازپرور قدردانی شد و دکتر قادی پاشا به عنوان مدیر کل جدید پزشکی قانونی استان تهران به جمع حاضر معرفی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *