شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ - 25 May 2024
 
۰

چرا مردم ایرلند مهاجران را نمی پذیرند؟

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 444695
درحالی که بسیاری از مردم کشورهای اروپایی آغوش خود را به روی مهاجران جنگزده خاورمیانه گشوده اند، بسیاری از ایرلندی ها دوست ندارند آنها را بپذیرند. این مطلبی است که یک فعال مدنی ایرلندی به آن اعتراف می کند.
به گزارش جهان به نقل از شفقنا، ویلیام استوارت فعال مدنی کمک رسان از ایرلند معتقد است هموطنانش نقش کمی در حمایت و پذیرش مهاجران دارند چرا که آنها مسلمانند.

استوارت که خود یکی از دوستانش را در نبردهای داخلی و وحشتناک سوریه از دست داده از معدود ایرلندی هایی است که به فریاد مهاجران رسیده و حتی با کمک یک بنیاد کمک رسان، یک کمپ آوارگان سوری را در لبنان در سال ۲۰۱۳ راه اندازی کرده است. اما او می گوید ایرلندی ها به واسطه تعصبات مذهبی و مسیحی، کمک خاصی به مردم سوریه و عراق نمی کنند چون آنها مسلمانند.

ادعای استوارت مبنی بر عدم خوشامدگویی به مهاجران در ایرلند در حالی بیان می شود که طبق برنامه اتحادیه اروپایی، دوبلین باید ۴ هزار پناهجو را بپذیرد.

با این حال استوارت تنها کشورش را در این مورد سرزنش نمی کند. این فعال ۵۵ ساله در گفتگو با نشریه ساندی ایرلند می گوید غرب در ایجاد این بحران دخیل است و باید حرکت بیشتری از خود در مورد حل بحران آوارگان نشان دهد.

استوارت معتقد است ایرلندی ها به خاطر مسلمان بودن آوارگان از آنها می ترسند. استوارت که خود ۲۰ سال درس مسیحیت خوانده و حتی در ارتش نیز خدمت کرده می گوید مشکل مردم ایرلند خود آوارگان نیستند بلکه مذهب آنها است؛ اگر آنها مسیحی بودند قطعاً مردم رفتار بهتری با آنها داشتند اما چون مسلمانند و عرب، تصویری ناخوشایندی از آنها در ذهن مردم ایرلند وجود دارد و این نیز به خاطر تفسیر رسانه های غربی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *