دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - 3 Jun 2024
 
۰

سردار ایرانی سوژه جدید رئیس خانه سینما

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 444570
سید رضا میرکریمی این روزها مشغول فعالیت‌های صنفی است. به همین دلیل بخشی از زمانش به کارهایی غیر از فیلمسازی می‌گذرد. اما گزینه‌های روی میز او برای ساخت کم نیستند یکی از این گزینه‌ها فیلمنامه بلند و انیمیشنی «هرمز، سردار ایرانی» است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «رضا میرکریمی» کارگردان سینمای ایران اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری سکان‌دار خانه سینما و به سمت مدیرعامل این خانه منصوب شد. او جزو کارگردان‌های مطرح سینمای ایران است که فیلم‌هایش در عرصه ملی و بین‌المللی موفقیت‌های بسیاری کسب کرده‌‌اند؛آثاری چون «کودک و سرباز»، «زیر نور ماه»، «اینجا چراغی روشن است»، «خیلی دور خیلی نزدیک»، «به همین سادگی»، «یه حبه قند» و «امروز».

میرکریمی این روزها به صورت قابل توجهی زمان خود را برای فعالیت‌های صنفی گذاشته است و تا همین چند روز پیش نیز دغدغه برگزاری جشن خانه سینما را به مناسبت روز ملی سینما داشت.

او که تجربه فعالیت در سینمای داستانی و انیمیشن را در کارنامه فیلم‌سازی‌اش دارد، تصمیم داشت فیلم سینمایی «دختر» را بسازد؛ اثری که توجه رسانه‌ها را در اسفندماه سال گذشته به خود اختصاص داد تا جایی که به گفته برخی «هدیه تهرانی» و «فرهاد اصلانی» نیز برای بازی در نقش اصلی آن انتخاب شده بودند.

بر پایه این گزارش، چندی بعد میرکریمی ساخت فیلم سینمایی «ابراهیم در آتش» را که موضوعی دفاع مقدسی دارد، در دستور کار خود قرار داد که پیش از این انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس طبق هماهنگی‌هایی که با سازمان سینمایی انجام داده بود، تصمیم گرفت در ساخت چنین آثاری مشارکت داشته باشد. «ابراهیم در آتش» قرار است به زندگی شهید همت بپردازد.

میرکریمی در عرصه سینمای انیمیشن نیز دو فیلم کوتاه را در ارتباط با دو شهید «دوران» و «چمران» و به سفارش حوزه هنری ساخته است که انیمیشن «عباس» به زندگی شهید دوران می‌پردازد و انیمیشن «مصطفی» نیز زندگی شهید چمران را به تصویر کشیده‌استف و چندین فیلم دیگر نیز از مجموعه کمیک موشن او در خصوص سراداران شهید در مرحله ساخت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، یکی از فیلمنامه‌هایی که تا به امروز نامی از آن برده نشده و میرکریمی برای ساخت آن دورخیز کرده بود، «هرمز، سردار ایرانی» است. انیمیشن بلند سینمایی که «شادمهر راستین» فیلمنامه آن را به نگارش درآورده‌است.

موضوع «هرمز، سردار ایرانی» بسیار جذاب به نظر می‌رسد و زمان آن به بیست سال قبل و بیست سال بعد از هجرت حضرت محمد (ص) مربوط می‌شود.

این فیلم ۹۰ دقیقه‌ای می‌تواند اولین انیمیشن بلند سینمایی «رضا میرکریمی» باشد اما به نظر می‌رسد مدیر عاملی خانه سینما زمان این کارگردان را به طور قابل توجهی به خود اختصاص داده است و به جای این که به فیلم‌‌هایی که ساخته افزوده شود، به گزینه‌های روی میز او در قالب فیلمنامه اضافه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *