پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
آسوشیتدپرس:

احتمالا نیازی به وتوی اوباما نخواهد بود

جمعه ۲۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب: 443747
سناتورهای دموکرات در جلسه امروز مجلس سنا برای رای‌گیری درباره توافق هسته‌ای قصد انجام فیلی‌باستر را دارند و به نظر می‌رسد که نیازی به وتوی اوباما نیز نباشد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس خبرداد: سناتورهای دموکرات در جلسه امروز مجلس سنا برای رای‌گیری درباره توافق هسته‌ای قصد انجام فیلی‌باستر را دارند و به نظر می‌رسد که نیازی به وتوی اوباما نیز نباشد.

امروز و فردا دهم و یازدهم سپتامبر (۱۹ و ۲۰ شهریور) به‌ترتیب سنای آمریکا و مجلس نمایندگان این کشور درباره قطعنامه رد توافق هسته‌ای با ایران رأی‌گیری خواهند کرد.

فیلی‌باستر به تلاش سیستماتیک مخالفین اقلیت اطلاق می‌شود که با اتخاذ روشهای متفاوتی مانع از این می‌شوند که مجلس وارد مرحله تصمیم گیری روی طرح اکثریت شود و در واقع با این روش امکان ورود مجلس به مرحله تصمیم گیری نهایی را مسدود می‌کنند.

جمهوریخواهان که از این اقدام حزب رقیب خود خشمگین شده اند آخرین تلاش های خود را برای مقابله با توافق انجام می دهند. سناتور باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از همکاران خود خواست تا به توافق رای منفی دهند. با این حال وی گفت که معتقد است رئیس جمهور و سازمان ملل در روز ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور) پایان ۶۰ روز (نظردهی در آمریکا درباره توافق هسته ای را ) اعلام کنند و رفع تحریم ها آغاز شود. کورکر با اشاره به توافق های جداگانه ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت فکر نمی‌کنم که این موضوع نظر ما را درباره اینکه این توافق بد است تغییر دهد.

رهبر دموکراتها در مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی امروز ابراز اطمینان کرد که توافق هسته‌ای با ایران در اواخر ماه جاری اجرایی خواهد شد چرا که دموکرات ها در کنگره حمایت کافی برای فائق آمدن بر مخالفت جمهوری‌خواهان ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *