دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

"حال ببر سیبری خوب نیست"

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 443455
برنامه «سرزمین ما» که از شبکه یک سیما پخش می شود فردا پنجشنبه ۱۹ شهریور به بررسی شرایط نگهداری ببر سیبری در ایران می پردازد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رشد روز افزون آلودگی، تخریب محیط‌ زیست و بروز بحران‌های پی‌درپی زیست محیطی دولت‌ها را به طور جدی به تکاپو انداخت تا به فکر چاره‌ای باشند.

وضعیت محیط زیست استان همدان و بخصوص دامنه های کوه الوند، حامیان مردمی و تشکل های دوستار محیط زیست را بر آن داشت تا برای پیشگیری از بروز آسیب های جدی تر به این منابع و برای حفاظت از طبیعت، دست به کار شوند و از سازمان های مربوطه مانند سازمان حفاظت محیط زیست بخواهند تا برای مراقبت و نگهداری این مناطق قدم های جدی بردارند.

برنامه «سرزمین ما» بعنوان پاده بان محیط زیست شبکه یک، فردا ۱۹ شهریور با دعوت از فعالان و حامیان محیط زیست به بررسی وضعیت زیست محیطی کوه الوند استان همدان می پردازد.

محمد سوزنچی مدیرعامل موسسه «حیات سبز» مهمان حضوری برنامه است تا درباره معضلات مهم زیست محیطی استان همدان صحبت کند. حمید نوروزی فعال مدنی حوزه محیط زیست نیز از دیگر مهمانان این برنامه است. او پیشنهادهایی درباره مشکلات زیست محیطی کوه الوند مطرح می کند و درخواست هایی هم از سازمان محیط زیست دراین باره دارد. تبدیل الوند از منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت شده، تبدیل منطقه حفاظت شده خانگرمز و لشگردر به پارک ملی و تبدیل منطقه شکار ممنوع تالاب شیرین سو به پناهگاه حیات وحش از جمله پیشنهادهای حمید نوروزی به سازمان محیط زیست برای بهبود وضعیت زیست محیطی منطقه کوه الوند و استان همدان است.

موضوع دوم برنامه «سرزمین ما» بررسی وضعیت نگهداری ببر سیبری در ایران است. کتایون مسیبی عضو انجمن حامی حیوانات «رستا» در اعتراض به شرایط بد نگهداری از این حیوان در معرض انقراض بصورت تلفنی با بینندگان سخن می گوید. ایمان معماریان دامپزشک ببر سیبری هم روی خط ارتباطی برنامه می آید تا درباره شرایط نگهداری و سیر درمان این حیوان و اینکه آیا این ببر به بیماری مشمشه مبتلا است یا نه پاسخگو باشد.

داریوش جهان پیما مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی هم در گفتگوی تلفنی با برنامه سرزمین ما، درباره قرنطینه و علت تاخیر انتقال ببر سیبری صحبت می کنند.

برنامه «سرزمین ما» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای کیا داود اسفندیاری کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنج شنبه ها بعد از خبر ساعت ۸ صبح بصورت زنده روی آنتن می رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *