سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران پاسخ داد

در تصادفهای تهران سالانه چند نفر می میرند؟

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 443255
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان این سالانه ۹۰۰ نفر در سوانح رانندگی درون‌شهری تهران جان می‌بازند، گفت: متأسفانه در شهر تهران هدف‌گذاری ابتدا تسهیل عبور و مرور و سپس ایمنی است، در حالی که باید ایمنی در اولویت باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، فریبرز واحدی بعدازظهر روز دوشنبه در حاشیه مراسم راه‌اندازی دفتر جمعیت طرفداران ایمنی راهها در استان تهران اظهار داشت: ۵ سال پیش که شاکله این جمعیت را تشکیل می‌دادیم مطمئن بودیم که خواهیم توانست فرهنگ‌سازی ایمنی رانندگی را نهادینه کنیم.

وی ادامه داد: لازم است مردم را پرسشگر کنیم و آنها خود مطالبه‌گر ایمنی راهها و ایمنی رانندگی باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: به دلیل بی‌توجهی مسئولان در شهرهای بزرگ و خصوصاً تهران مشکلات زیادی برای مردم ایجاد شده است؛ تاب‌آوری زیست محیطی در تهران ۲۵ برابر ظرفیت شهر است و این موجب کاهش کیفیت زندگی، ترافیک سنگین، آلودگی هوا و آثار تخریبی بر اعصاب مردم شده است.

واحدی ادامه داد: به عنوان یکی از اعضای جمعیت طرفداران ایمنی راهها عنوان می‌کنم که در قالب این جمعیت به دنبال مطالبه‌گری درون مردم بوده‌ایم.

وی با انتقاد از فرهنگ نامناسب رانندگی در ایران گفت: برخلاف تمدن چندین هزار ساله و افتخاری که به این تمدن داریم، متأسفانه در فرهنگ ترافیک بی‌تمدن هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: در سال ۸۲ و زمانی که کرج و شهرستان‌های اطرافش از استان تهران جدا نشده بود میزان تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های استان تهران ۱۷۰۰ نفر بود؛ در سال ۱۳۹۰ با انتزاع استان البرز از استان تهران میزان تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های استان به ۸۰۰ نفر کاهش یافت.

واحدی بیان کرد: در پایان سال ۹۳ میزان تلفات سوانح رانندگی در استان تهران ۳۴۸ نفر بود.

وی بیان کرد: کمیسیون ایمنی راهها در استان تهران نقش مؤثر خود را به خوبی ایفا کرده است، اما در بحث امدادرسانی و بیمارستان‌های سوانح شرایط مناسبی نداریم و تعدادی از مصدومان هر ساله در راه بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه لازم است همه ارگان‌های متولی برای ایمنی راهها تلاش کنند، اظهار داشت: خودروسازان نیز باید دقت کنند که خودروی فاقد کیفیت تولید نکنند.

واحدی بیان کرد: در داخل شهر تهران سالانه ۹۰۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی جان خود را از دست می‌دهند که از این رقم ۷۰۰ نفر موتورسواران و عابران پیاده هستند که لازم است در این عرصه شهرداری وارد شده و با دقت بیشتری عمل کند.

وی اظهار داشت: استراتژی پلیس در شهر تهران اول تسهیل تردد و پس از آن ایمنی است؛ اولویت آنها روان بودن عبور و مرور است، در حالی که در جاده‌ها اولویت وزارت راه اول ایمنی و بعد از آن تسهیل عبور و مرور است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تأکید کرد: جان باختن سالانه ۹۰۰ نفر انسان در سوانح رانندگی شهر تهران باید کاهش یافته و حداقل به رقم ۵۰۰ نفر در سال برسد.

واحدی با بیان براینکه رفتار رانندگان باید اصلاح شود، اظهار داشت: فرهنگ سازی واقعی ترافیکی امری ضروری است.

وی تأکید کرد: نبود تبعیض در اعمال قوانین رفتار رانندگی را اصلاح می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *