يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

افزایش صادرات نفت ایران به ترکیه

چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 440866
واردات نفت ترکیه از ایران در پنجمین ماه سال جاری میلادی با رشد ۷۲ درصدی نسبت به ماه قبل از آن مواجه شد و به ۱۴۷ هزار بشکه در روز رسید.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا(یورو استات) اعلام کرد واردات نفت ترکیه از ایران در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی رشد ۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

ترکیه که در ژانویه تا می ۲۰۱۴ بالغ بر ۲.۲۰۴ میلیون تن معادل ۱۰۷ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده بود در ژانویه تا می ۲۰۱۵ واردات نفت از ایران را به ۲.۴۱۳ میلیون تن معادل ۱۱۷ هزار بشکه در روز افزایش داده است.

بر اساس این گزارش ترکیه در ۱۲ ماهه سال گذشته میلادی ۵.۱۹۴ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرد. واردات نفت ترکیه از ایران در سال ۲۰۱۴ نسبت به سال قبل از آن ۱ درصد کاهش داشت. ترکیه در سال ۲۰۱۳ بالغ بر ۵.۲۵۵ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده بود.

واردات نفت ترکیه از ایران در می ۲۰۱۵ با رشد قابل توجه ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. ترکیه در می سال میلادی گذشته ۴۲۴ هزار تن معادل ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده بود اما این رقم در می امسال به ۶۲۴ هزار تن معادل ۱۴۷ هزار بشکه در روز رسیده است.

واردات نفت ترکیه از ایران در می امسال نسبت به ماه قبل از آن نیز رشد ۷۲ درصدی داشته است. ترکیه در آوریل ۲۰۱۵ بالغ بر ۳۶۲ هزار تن معادل ۸۵ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *