پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰
پاکستان قصد ندارد همسایه خوبی برای افغانستان باشد

گلایه فرمانده‌ارشدارتش افغانستان از پاکستان

يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب: 440259
فرمانده نیروهای زمینی ارتش در وزارت دفاع افغانستان با اشاره به حملات موشکی نظامیان پاکستانی گفت که اسلام‌آباد قصد ندارد همسایه خوبی برای افغانستان باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «مراد علی مراد» فرمانده نیروهای زمینی ارتش در وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: به اقدامات پاکستان مبنی بر پرتاب موشک به خاک افغانستان پاسخ داده می‌شود.

وی گفت: با وجود اینکه افغانستان در برابر پاکستان از حسن رفتار برخوردار است، اما اسلام‌آباد قصد ندارد همسایه‌خوبی برای این کشور باشد.

مراد افزود: چندی قبل مقام‌های دفاعی افغانستان برای دیداری دوستانه به پاکستان رفتند، اما فردای همان روز پرتاب موشک‌های نظامیان پاکستانی به ولایت کنر آغاز شد.

فرمانده نیروهای ارتش وزارت دفاع افغانستان اظهار داشت: تاکنون افغانستان این قبیل اقدام‌های پاکستان را تحمل کرده‌ اما از این پس موشک‌های نظامیان پاکستانی که به منازل مسکونی اصابت کند را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

مرادعلی مراد تأکید کرد: قدرت دفاعی افغانستان در شرایط جنگی ایجاد شده و این کشور در برابر جنگی قرار دارد که از خارج تجهیز و حمایت می‌شود.

این در حالی است که «رحمت‌الله رئوفی» فرمانده پلیس مرزی وزارت کشور افغانستان چندی قبل اعلام کرد: اسنادی در اختیار وزارت کشور افغانستان قرار دارد که نشاندهنده پیشروی نظامیان پاکستانی در مناطق شهرستان «برمل» ولایت پکتیکا در جنوب این کشور تا عمق ۱۵ کیلومتری است است.

رئوفی با اشاره به افزایش و گسترش حملات نظامیان پاکستانی افزود: نظامیان پاکستانی با تجاوز به افغانستان به تدریج در خاک این کشور پیشروی کرده‌اند و این مسئله در مناطقی که طالبان در آنجا حضور دارند اتفاق افتاده است.

یادآور می‌شود، حملات موشکی پاکستان به خاک افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که مقام‌های اسلام‌آباد به دولت کابل متعهد شدند که برای بوجود آوردن صلح و ثبات با این کشور همکاری کنند.

از آغاز سال ۱۳۹۳ شمسی تاکنون نزدیک به ۷۰۰۰ موشک از سوی نیروهای نظامیان پاکستانی به مناطق مرزی شرق افغانستان اصابت کرده که جان صدها غیرنظامی را از جمله زنان و کودکان گرفته است و افزون بر ۳هزار خانوار آواره شده‌اند.

باوجود افزایش حملات موشکی و مداخلات نظامی پاکستان در خاک افغانستان تاکنون هیچ اقدام جدی از سوی مقامات کابل در خصوص رسیدگی و برخورد با این موضوع صورت نگرفته است.

مقامات امنیتی افغانستان بارها اعلام کردند که مدارک محکمی از مداخله سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در ناامنی‌های اخیر افغانستان در دست دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *