شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

قدردانی وزیر بهداشت از رئیس قوه قضائیه

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۰
کد مطلب: 440129
وزیر بهداشت گفت: از حمایت‌هایی که رئیس قوه قضائیه در طول دو سال گذشته از جامعه پزشکی داشته است تشکر می‌کنم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سید حسین قاضی زاده هاشمی روز شنبه در جلسه دیدار مسئولان وزارت بهداشت و روسای دانشگاه علوم پزشکی کشور با رئیس قوه قضائیه گفت: جامعه پزشکی در سال‌های انقلاب و دفاع مقدس کارنامه بسیار درخشانی را از خود به یادگار گذاشته است و همواره همراه مردم بوده‌اند.

وی افزود: ما افتخار می‌کنیم که امروز جامعه پزشکی همراه با سایر ارکان نظام در خدمت مردم و پیاده شدن اهداف و آرمان‌های شهدای انقلاب، امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

هاشمی ادامه داد: به نظر می‌رسد دولت با هدف قرار دادن یکی از مهمترین مشکلات مردم یعنی حوزه بهداشت و درمان اقدامات بسیار خوبی در راستای خدمت‌رسانی به مردم انجام داده است و امیدواریم با تلاش‌های مجلس و دولت دستاورد طرح تحول که تا به امروز موفقیت‌های بسیاری را به همراه داشته، پایدار بماند و عقب‌ماندگی‌ها در حوزه سلامت با سرعت بیشتری جبران شود.

وی اضافه کرد: از حمایت‌هایی که رئیس قوه قضائیه در طول دو سال گذشته از جامعه پزشکی داشته است تشکر می‌کنم و به نظر می‌رسد امروز اجرای برخی از احکام دستگاه قضائی متوقف به نظر پزشکان است.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز در دستگاه قضائی بسیاری از آرای قضات منوط به حکم یا نظر کارشناس که همان پزشکان هستند است و این نقش پزشکان در جهت رعایت حقوق مردم و اجرای احکام شرع مقدس بسیار موثر است.

هاشمی تاکید کرد: صیانت از حقوق مردم در امر قضا، رعایت بهداشت و پیشگیری از عوامل و اقداماتی که برای سلامت مردم زیان‌آور است به حمایت قوه قضائیه بستگی دارد و در این راستا همکاری بین دستگاه قضایی و جامعه پزشکی ضروری است.

وی با بیان اینکه حرمت جامعه پزشکی باید حفظ شود، افزود: البته یک بخشی از این مسئله متوجه اعضای این جامعه است و بخشی نیز به قوه قضائیه باز می‌گردد.

وزیر بهداشت ابراز امیدواری کرد همانطور که تاکنون در قالب بخشنامه‌ها و جلسات خصوصی و عمومی از جامعه پزشکی کشور حمایت به عمل آمده، از این پس نیز جامعه پزشکی شاهد حمایت‌های پدرانه و مشوقانه رئیس قوه قضائیه باشد.

هاشمی در پایان اظهارات خود به موضوع غذا و دارو اشاره کرد و گفت: بحث غذا، هوا و آب آشامیدنی از مسائل مهمی است که در ادامه دولت به آن خواهیم پرداخت چرا که امروزه بسیاری از بیماری‌ها ناشی از فرهنگ تغذیه نامناسب و سودجویی برخی افراد از این فرهنگ تغذیه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *