چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۱

ماجرای محرم و سپاهان از زاویه‌ای دیگر

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 440034
مشکل محرم نویدکیا با سپاهان به جایی رسیده که ظاهرا این بازیکن تمایلی به حل آن ندارد و این مسئله در نهایت به تصمیم‌گیری سپاهانی‌ها در رابطه با او رسیده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، اگر از اهالی فوتبال بپرسید تکنیکی‌ترین و باهوش‌ترین پاسور فوتبال ایران در یک دهه گذشته چه کسی بوده است، بی شک محرم نویدکیا یکی از سه گزینه‌ای است که مطرح می‌شود. بازیکن مستعد، باهوش و به اصطلاح دوپای فوتبال ایران که اگر مصدومیت‌های پی در پی‌اش نبود می‌توانست در تیم‌های بزرگ اروپایی بازی کند.

او که در تیم ملی المپیک ایران حضور داشت و با آن تیم در رقابت‌های پوسان قهرمانی را تجربه کرده بود، نظر خیلی‌ها را به خودش جلب کرد و همان موقع با وجود سن پایینش بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. او چیزی نزدیک به ۳۰۰ بازی با پیراهن سپاهان انجام داده و با این تیم قهرمانی‌های متعددی را کسب کرده است. خیلی از کارشناسان دلیل پیشرفت سپاهان در اواسط فصل گذشته را بازگشت نویدکیا به ترکیب این تیم می‌دانند و در کل کسی نمی‌تواند منکر توانایی‌های فنی او شود. این توانایی فنی به حدی بالا بود که کی‌روش از نویدکیا خواست به تیم ملی اضافه شود و این بازیکن به دلیل مشکلات جسمی‌اش این درخواست را نپذیرفت.

وضعیت جسمانی نویدکیا به گونه‌ای است که در اکثر جلسات تمرینی سپاهان با اجازه مربیان غایب است و اساساً او در سپاهان از بهترین شرایط ممکن برخوردار است. دور نیست زمانی‌ که او در میان‌سالی نقش بکن‌بائر را برای سپاهان ایفا کند و این دقیقا همان چیزی است که باشگاه سپاهان و هواداران این تیم هم می‌خواهند.

با این‌حال این روزها محرم نویدکیا برای سپاهان حواشی عجیبی را ایجاد کرده است. این بازیکن از حضور در تمرینات این تیم خودداری می‌کند و حتی دلیل این خودداری‌اش را اعلام نمی‌کند. ظاهراً هیچکس در اصفهان نیست که بداند او کجاست و چه کار می‌کند و اساساً چرا در تمرینات غایب است؟ همین امر باعث گمانه‌زنی‌های مختلفی شده است. از جمله اینکه نویدکیا راضی به جدایی علی احمدی از این تیم نبوده و خواهان حفظ او در سپاهان بوده است. این بحث جدی‌ترین گمانه‌زنی درباره غیبت نویدکیا است چراکه توسط احمدی هم تا حد زیادی تایید شده است.

فرض بگیریم که این گمانه‌ صحت داشته باشد. آیا رفتار این چنین غیر حرفه‌ای از سوی نویدکیا قابل پذیرش است؟ آیا نویدکیا متوجه نیست که باید به نظرات یک مربی احترام گذاشت؟ آن هم فردی مثل حسین فرکی که نویدکیا در تیم ملی شاگردش بوده است؟ آیا علی احمدی بزرگ‌تر از کاسیاس بود که از رئال مادرید جدا شد؟ آیا نویدکیا متوجه این مسئله هست که با رفتارش جمعی از هواداران سپاهان را علیه این تیم بلند کرده تا آنجایی که آنها با بلند کردن عکس نویدکیا و تشویق او، عملا به بازیکنان فعلی سپاهان لطمه می‌زنند؟ آیا نویدکیا می‌تواند خودش را جای فرکی بگذارد و ببیند اگر او در موقعیت این مربی بود با این رفتار غیر حرفه‌ای چه می‌کرد؟

روی دیگر این بحث به باشگاه سپاهان مربوط می‌شود که چرا تا این حد با نویدکیا مماشات می‌کند؟ نویدکیا بازیکن بزرگی بوده و هست و هیچ شکی در این مسئله وجود ندارد اما ساختار باشگاه سپاهان چرا تن به این حرکت غیرحرفه‌ای می‌دهد؟ مگر جز این است که سپاهان به عنوان حرفه‌ای ترین باشگاه ایران شناخته می‌شود؟ شاید بد نباشد باشگاه سپاهان همانند آن چیزی که به آن شهرت دارد خیلی حرفه‌ای و قاطع با این قضیه برخورد کند؛ شاید این مسئله باعث شود تلنگری هم به نویدکیا بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعید
United Kingdom
سپاهان و نوید کیا خودشان توان حل (به اصطلاح شما)مشکل را دارند. شما حاشیه درست نکن!!!