سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۱

انفجارانتحاری دریک مرکزامنیتی‌ عربستان

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 437329
گزارش‌ها حاکی است که در پی یک انفجار انتحاری در یک مرکز امنیتی در منطقه عسیر عربستان دست کم ۳۷ نفر تا کنون کشته و زخمی شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ در پی یک انفجار انتحاری در منطقه عسیر عربستان دست کم ۱۷ نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند که دست کم سه تن آنها وضعیتشان وخیم گزارش شده است.


خبرگزاری «الشرق الاوسط»، گزارش داده که این انفجار در یک مسجد در مرکز نیروهای گارد ویژه(واکنش سریع) امنیتی به وسیله یک عامل انتحاری صورت گرفته که قربانیان آن نیز نیروهای امنیتی عربستانی از جمله ۱۰ کار‌آموز بوده‌‌اند.

بر اساس گزارش شبکه خبری «العربیه»، اعلام کرد که این انفجار در شهر «ابها» مرکز اداری منطقه عسیر در جنوب عربستان و در هنگام برگزاری نماز ظهر روی داده و عامل انتحاری در قالب یک نظافتچی وارد ساختمان شده بوده است.

با توجه به شمار بالای زخمی‌های این انفجار عربستان از مردم خواسته تا در بیمارستان‌های ابها و خمیس مشیط اقدام به اهدای خون کنند؛ سخنگوی وزارت کشور اعلام کرده که نتایج اولیه از بررسی‌های صورت گرفته حاکی است که این انفجار با کمربند انتحاری انجام شده است.


وی کشته شدن ۱۵ تن را در این انفجار تأیید کرد و افزود که ۱۲ نفر از قربانیان نیروهای امنیتی بوده‌اند و ۷ نفر از جمله سه نیروی خدماتی مسجد در این حادثه زخمی شده‌اند.

پیش از این حملات تروریستی و انفجارهای دیگری در عربستان روی داده بود که مساجد شیعیان در القدیح، العنود و قطیف را هدف قرار داده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *