شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

چالش وزارت‌بهداشت درپیشگیری از بیماریها

سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 434446
وزیر بهداشت گفت: به رغم فعالیت های ارزشمندی که طی سال های اخیر در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته هنوز در بحث پیشگیری با چالش هایی مواجه هستیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، دکتر سیدحسن هاشمی در جلسه کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور، اظهار داشت: رسانه ها می توانند نقش مهمی در جلب توجه مردم به موضوع سلامت و نهادینه سازی سبک زندگی سالم در جامعه ایفا نمایند.

وی با اشاره به بیماری های غیرواگیر به عنوان عامل بیش از ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور، هدف از تشکیل کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر را ساماندهی فعالیت های جدید و ایجاد زمینه های همکاری درون بخشی و برون بخشی در این حوزه عنوان کرد.

هاشمی اظهار داشت: به رغم فعالیت های ارزشمندی که طی سال های اخیر در حوزه بهداشت و درمان کشور صورت گرفته هنوز در بحث پیشگیری با چالش هایی مواجه هستیم که امید است با فعالیت این کمیته اقدامات موثری در راستای رفع این چالش ها صورت پذیرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر مبنای تمامی فعالیت ها در این حوزه خواهد بود، افزود: برای اجرای این سند و مصوبات کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر لازم است تا شبکه های بهداشتی درمانی کشور ارتقاء یابند و مراقبین بهداشتی به شکلی هدفمند در زمینه پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر فعال شوند.

وی بهره برداری از زیرساخت های موجود و جلب مشارکت مردم را یکی از راه های نهادینه سازی سبک زندگی سالم در جامعه برشمرد و افزود: همکاری سایر دستگاه های کشور با وزارت بهداشت از ملزومات اصلی اجرایی سازی سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر است و امیدواریم با تصویب این سند در هیئت دولت و همکاری موثر بین بخشی شاهد کاهش بار بیماری های غیرواگیر و مرگ و میرهای ناشی از آن در کشور باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *