سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۲۱

تحرکات آمریکا علیه دمشق در شورای امنیت

جمعه ۱۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 432458
آمریکا پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درخصوص تشکیل تیم کارشناسی از سوی شورای امنیت برای مشخص کردن عاملان استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح جنگی در سوریه، به این شورای ارائه کرد.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد: با توجه به اتهاماتی که درخصوص حملات با گاز کلر در سوریه وارد شده و نبود یک هیات بین‌المللی برای مشخص کردن عاملان حملات با سلاح‌های شیمیایی لازم است که شورای امنیت برای تشکیل تیم حقیقت‌یاب مستقل به توافق برسد.

براساس پیش‌نویس قطعنامه‌ای که واشنگتن پیشنهاد داده، این هیات که نام آن «تیم مشترک حقیقت‌یاب» است متشکل از کارشناسان سازمان ملل و سازمان منع گسترش و استفاده از سلاح‌های شیمیایی است و ماموریت آن مشخص کردن افراد، هیات‌ها، گروه‌ها و دولت‌هایی است که دست به چنین حملاتی زده‌اند یا آن را سازمان‌دهی کرده‌اند یا از این حملات حمایت به عمل آورده‌اند.

شورای امنیت قطعنامه‌ای دیگر را سال گذشته در این باره به تصویب رساند که روسیه نیز به آن رای مثبت داد و بر اساس آن بر ضرورت مجازات عاملان استفاده از گاز کلر به عنوان سلاح بر اساس بند هفت منشور سازمان ملل تاکید شده است. با توجه به اتهام‌هایی که علیه ارتش و نیروهای سوری در این باره مطرح است بیم آن می‌رود که راه برای حمله آمریکا و همپیمانان آن علیه دمشق هموار شود.

ماموریت این هیات یک سال و قابل تمدید است. این هیات باید گزارش نخست خود را طی ۹۰ روز پس از آغاز ماموریتش ارائه دهد.

پیش‌نویس قطعنامه مذکور تاکید دارد که اعضای این هیات باید بی‌طرف و خبره باشند.

در پیش‌نویس این قطعنامه از دولت سوریه و دیگر کشورهای عضو سازمان ملل خواسته شده تا با کارشناسان همکاری کنند و هرگونه اطلاعات مهمی را در اختیار آنان قرار دهند و اجازه بدهند به اماکنی که هدف حملات شیمیایی قرار گرفته‌اند، دسترسی داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رزمنده
چرا کسی درمدت 5 سال جلوی داعش را نمی گیرد؟
آمریکا وغرب با شعارحقوق بشرملت ها درجهان خیانت می کنند.
آمریکا غرب واسرائیل تروریسم را برای تامین منافع خود به وجودآورده اند.
گزارش آمريکا جنایتکار و خیانتکار از نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل علیه ضد سوریه غیر قانونی است . حمایت رژیم کودک کش صهیونیستی است.
آمریکاجنایتکار خیانتکارمقصراصلی درجنگ سوریه وعراق وغزه ویمن ...است.

آمریکا جنایتکار رسما از جنایات رژیم صهیونیستی در نوارغزه حمایت کرد.
رزمنده
حامی اصلی جنایت های اسرائیل وتکفیری ها استکبارجهانی است. ناآرامی سوریه چهارمیلیون مجروح برجای گذاشته است.
آمریکا حرف های بی حساب وکتابی می زند.
ترکیه پایگاه اساسی تروریسم برای ضربه زدن به عراق و سوریه است.
رزمنده
عاملان ایجاد داعش باید درمقابل جامعه جهانی وبه ویژه امت اسلامی پاسخگو باشند. مانند آمریکا جنایتکار و انگلیس و فرانسه وعربستان سعودی و امارات و قطر و اردن وترکیه و اسرائیل جنایتکار.

آمریکا نه تنها منطقه،بلکه تمامی جهان را تهدید می کند.چهره زشت آمریکا برای همه جهان آشکارشد.
چرا بحث شکنجکه های سیا درشورای حقوق بشرسازمان ملل مطرح نمی شود.
چرا حامیان داعش مانند آمریکا وهمپیمانانش به فهرست تحریم های شورای امنیت سازمان ملل قرارنمی گیرد.
آمریکا غیرنظامان وزیرساخت های سوریه را هدف قرارداده است.
هیچ کشوری درسایه آمریکا وانگلیس و فرانسه و نهاد های بین المللی به عدالت ورفاه نرسیده است.
رزمنده
باراک اوباما خطرناک ترین مرد نجس وحشی جهان است. داعش محصول سیاست آمریکا درمنطقه است.داعش خدمت بزرگی به اهداف آمریکا درعراق وسوریه کرد.توسل به زور تهدید ازسوی آمریکا وهم پیمانانش علیه کشورها دیگر خلاف منشورسازمان ملل متحد است ولی آمریکا وهم پیمانانش نمی فهمند.جامعه بین الملل به نسل کشی درنوارغزه وسوریه وعراق ویمن پاسخ دهد.
آمریکا جنایتکار وخیانتکاربیش از40 سال است هیچ اقدام عملی علیه شهرک سازی های رژیم کودک کش صهیونیستی انجام نمی دهد.چرا.
کشتاربیش از 980 هزارنفردرمدت 5 سال است نوارغزه وسوریه وعراق ولبنان ویمن ومصر ولیبی و... نشان ازبی توجهی و بی عدالتی و بی نظمی و بی رحمی نهاد های بین المللی با همدستی آمریکا وهم پیمانانش است. وهمچنان نیزادامه می دهد. نقض حقوق بشرو نقض حقوق انسان ها درسازمان های بین المللی هیچ حد و مرزی ندارد.
رزمنده
داعش ومخالفان سوری لشگرخصوصی رجب طیب اردوغان است.مرزترکیه درمدت 5 سال است برای عبور تروریست های تکفیری بازاست.حکومت ها را با تروریسم نمی توان سرنگون کرد.ولی آمریکا وهم پیمانانش نمی فهمند.ترکیه جنایتکارو خیانتکاربا رهبری آمریکا جنایتکار وخیانتکارازهمان ابتدار حمله به سوریه وعراق ازتروریست ها کمک وحمایت کرده است.یکشنبه 20 مهر1393 آموزش داعش توسط اطلاعات ترکیه با نظارت آمریکا جنایتکارو خیانتکاربا هزینه کمک های مالی عربستان سعودی وقطرصورت گرفته است. کشورهای منطقه با موضوع تروریسم بازی می کنند. بهترین کاراین است که آمریکا وهمپیمانانش به داعش و مخالفان سوری و دیگر گروهک تکفیری ها کمک مالی وتسلیحاتی حمایت نکنند. اقدامات تروریستی درمنطقه خطر بزرگی برای همه کشورها است.به جزآمریکا وهمپیمانانش.جنایات داعش ازسوی آمریکا مورد حمایت قرارمی گیرد.
رزمنده
آمریکا عامل تمام مشکلات منطقه است بیش از230 هزارکشته میلیون ها نفربی خانمان وآواره شده اند به خاطرکمک های و حمایت های مه جانبه آمریکا وهم پیمانانش از ترورست ها هستند.

باید شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد اصلاح شود تا آمریکا جنایتکار و انگلیس جنایتکار و فرانسه جنایتکارقطعنامه ها علیه اسرائیل جنایتکاررا وتونکند.
رزمنده
مسلمانان نفرت خود را از آمریکا وانگیس وفرانسه و عربستان سعودی وقطر و اردن وترکیه واسرائیل اعلام می کنند.درمدت 5 سال است با سکوت وسایه نهاد های بین المللی به نام اسلام و قرآن کودک کشی وآدم کشی و مسلمان کشی می کنند و همچنان نیز ادامه می دهد.
رزمنده
ما به دولت ها و مظلومان جهانی کمک می کنیم وسعودی ها و آمریکایی ها و اسرائیلی ها هم به ترورییست ها در خاورمیانه وبه ویژه سوریه وعراق ویمن و رژیم کودک کش صهیونیست ها.
رزمنده
تا زمانی که سازمان بی ملل متحد اصلاح نشود، مشکل خاورمیانه و سوریه وعراق ویمن و... حل نخواهد شد.
تا زمانی که شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد اصلاح نشود مشکل جهان وبه ویژه خاورمیانه و جنگ درمنطقه حل نخواهد شد.باید شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد ودیگر سازمان های بین المللی اصلاح شود.تا آمریکا و انگلس و فرانسه قطعنامه ها علیه اسرائیل وتو نکند.
وقتی داعش درمدت 5 سال است دراستانبول و لندن و فرانسه نمایندگی دارد! غرب نمی خواهد با داعش مقابله کند.هدف آمریکا نابودی داعش نیست ،بلکه دولت قانونی سوریه هدف است.آمریکا ازحامیان اصلی گروه های تروریستی است. وصادرات تسلیحاتی به مخالفان نیزنقض قطعنامه شورای ضد امنیت سازمان بی ملل متحد. درمدت 5 سال است آمریکا وهمپیمانانش نمی فهمند.آمریکا به اصطلاح درجنگ علیه داعش به عنواند بهانه ای برای هدف قراردادن سوریه استفاده می کند.
رزمنده
آمریکا به جای حرف زدن باید نگاه کند شرم کند کشتن انسان ها بی گناه قدرت نیست اقدام بی شرمانه وبی شرمی است وشرم آوراست.
رزمنده
Romania
عاملان حملات با سلاح های شیمیایی به شهرهای مختلف سوریه آمریکا عربستان و ترکیه با همدستی تروریست ها بوده است.استفاده ازسلاح های شیمیایی آمریکا وعربستان وترکیه مقصراصلی هستند.
رزمنده
Romania
آمریکا با کمک همکاری ترکیه سلاح شیمیایی به مخالفان سوری می داد.
رزمنده
آمریکا و داعش و اسرائیل برای ما یکی هستند.
آمریکا و داعش و اسرائیل سگ های شکارچی دبیرکل سازمان بی ملل هستند.
رزمنده
هر وقت آمریکا جنایتکار و خیانتکار و ترکیه جنایتکار و خیانتکار از داعش همایت نکند داعش از بین میرود
نباید درمبارزه با تروریسم روی آمریکایی ها وغربی ها حساب بازکرد.آمریکایی ها وغربی ها خودشان اصل تروریست هستند..

هرروزحدود 40 تروریست ازکشورهای خارجی از کشورترکیه با نظارت سازمان اطلاعاتی ترکیه وارد سوریه وعراق می شوند.
رزمنده
آمريکا جنایتکار و خیانتکار نمي گذارد شوراي امنيت عليه جنايات اسرائيل کاري کند
رزمنده
کنار زدن رئیس جمهور قانونی مصر توسط ارتش این کشور نوعی کودتا محسوب میشود و عملی غیرقانونی است. جلوی این گونه سوءاستفاده ارتش مصر باید گرفته شود والا هیچ حزب و گروهی امنیت نخواهند داشت در ضمن ارزیابی حوادث این کشور نشان میدهد در پشت پرده این حوادث، کشورهای قطر، عربستان، آمریکا و رژیم صهیونیستی دست دارند و نمیگذارند آرامش به مصر برگردد.
اگر قرار باشد که ارتش مصر رئیسجمهور کنار بزند چه نیازی به انتخابات و رای مردم این کشور بود. به جای محمد مرسی باید سفیران آمریکا و اسرائیل اخراج میشدند و این دو سفارتخانه تعطیل میشد، تا کشور مصر روی آرامش به خود ببیند.
اگر قرار باشد که ارتش مصر رئیسجمهور کنار بزند چه نیازی به انتخابات و رای مردم این کشور بود. به جای محمد مرسی باید سفیران آمریکا و اسرائیل اخراج میشدند و این دو سفارتخانه تعطیل میشد، تا کشور مصر روی آرامش به خود ببیند.
رزمنده
با کمکها و حمایتهایی که ترکیه از جنایتهای داعش در سوریه و عراق کرده و میکند ضرورت دارد در همکاری اقتصادی کشورمان با این کشور همسایه تجدیدنظر بشود چرا که با خرید هر محصول ترکیه در حقیقت به داعش برای جنایت کمک بزرگی میشود، تا چه رسد به تعرفه ترجیحی که قربانی کردن تولیدکنندگان داخلی به نفع ترکیه است.
رزمنده
نسل کشی مشترک آمریکایی ها وصهیونیست ها وآل سعود حمام خون دریمن 9500 شهید و سه ماه درپی تجاوز جنگنده های عربستان ومتحدانش 9500 غیرنظامی کشته شده اند با سکوت سایه تمام نهاد های به اصطلاح بین المللی لال شده است و سکوت اختیارکرده است. سازمان های بین المللی درحوادث سوریه وعراق ولبنان وغزه ویمن و... عروسک خیمه شب بازی آمریکا واسرائیل هستند. نمی توان درمقابل جنایت آمریکا وهم پیمانانش آرام نشست.
رزمنده
به اصطلاح مسلمانان کشورهای عربی جنایتکارو خیانتکاربه جای گرفتن روزه باید نگاه کنند وشرم کنند. اقدامات بی شرمانه کشورهای عربی علیه مردم مظلوم سوریه وعراق ویمن و... به خیانت به دین اسلام وقرآن ومسلمانان وبشریت است.
اقدامات ترکیه درمدت 5 سال درسوریه وعراق ولبنان ومنطقه بی شرمانه است. به اصطلاح مسلمانان کشورترکیه جنایتکاروخیانتکاربه جای گرفتن روزه باید نگاه کنند وشرم کنند.ترکیه درجنایت های تروریست ها شریک است.ترکیه شریک ریخته شدن خون مسلمانان سوریه هاست. وعراقی هاست. مجامع بین المللی درمدت 5 سال به وظیفه خود درجلوگیری ازنسل کشی درسوریه وعراق و... عمل نکرده است.
رزمنده
سلاح های شیمیایی را آمریکا به سوریه فرستاده است.
ارسال شیمیایی برای ترریستهای درسوریه توسط آمریکا با همکاری ترکیه است.
افشا گری روزنامه نگارآمریکایی حمله شیمیایی درسوریه کارترکیه بود.سیمورمرش حمله شیمیایی تابستان گذشته درسوریه کاربشاراسد نبوده بلکه یک اقدام مخفیانه ازسوی ترکیه بوده است.
Belgium
هرموقع امریکا وغرب درسوریه احساس شکست میکنند دست به دامن شورای امنیت میزنند