سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
۳

مسکن مهر خدمات زیربنایی ندارد!

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 431845
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: چنانچه در بسیاری از نقاط عدم مکان‌یابی سبب افزایش هزینه‌های زیرساخت مورد نیاز اعم از آب، برق، گاز شده است.
به گزارش جهان، عباس قائد رحمت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص نبود خدمات زیربنایی مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر در دولت گذشته طرحی برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر بوده است اما بعد از گذشت هفت سال به دلیل عدم اصول مناسب و نبود خدمات زیربنایی مسکن مهر با چالش مواجه شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: چنانچه در بسیاری از نقاط عدم مکان‌یابی سبب افزایش هزینه‌های زیرساخت مورد نیاز اعم از آب، برق، گاز شده است به گونه‌ای که این تأسیسات در بافت فرسوده وجود نداشته و باید از صفر از یک منطقه‌ای دیگر در خارج از شهرها ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه برنامه دولت یازدهم مسکن اجتماعی بوده است اما در حال حاضر مجبور به تکمیل این پروژه هستیم.

قائد رحمت تصریح کرد: در واقع بخش اعظمی از زیرساخت‌های مسکن مهر انجام شده و انتطار داریم وزارت راه و شهرسازی واحدهای باقی مانده را به نتیجه نهایی برسانند.

وی گفت: حال اگر دولت اعتبار زیرساخت‌ها را با توجه به نرخ تورم محاسبه کند و به قیمت تمام شده مسکن اضافه کند عملا این اقدام برای مردم خوشایند نخواهد بود حال با در اختیار گذاشتن تسهیلات بیشتر افزایش این تسهیلات سبب منابع قابل توجهی به سمت مسکن مهر خواهد شد و خود بروز مشکلاتی در توازن بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ایجاد خواهد کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در پایان تصریح کرد: طبق گزارش وزیر راه و شهرسازی تلاش دولت در این راستا است که بخشی از هزینه‌ها را در قالب افزایش تسهیلات برای مصرف‌کنندگان و بخشی دیگر را با تأمین اعتبار خود تکمیل کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اینها تقصیر دولت قبل نیست تقصیر این آخوندی چون ایشون خودش گفت من از بنیان گذاران مسکن مهر بودم باور ندارید فیلمهای رای اعتماد به ایشون هست
بنا براین با وجود تمام کاستی های دولت قبل و ضعف های اون دولت انصاف را رعایت کنید
Iran, Islamic Republic of
به هر حال ایران در راستای جمعیت زدایی از کلان شهرها دیر یا زود می بایست به سمت شهر یا شهرک سازی های جدید خارج از شهرها روی بیاورد و این کار هم مستلزم تهیه زیرساخت ها و زیربنای آن از سوی دولت هاست. مگر اینکه بخواهند با طرح ترفندهایی و بهانه های مختلف از آن سرباز بزنند.
این وسط مردم سرگردان چه گناهی دارند.
انشااله خداوند بانیان اصلی طرح مسکن مهر را هر چه زودتر برساند.
United States
از کرامات شیخ ما این بود...

دیر از خواب بیدار شدید