چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

نظر مردم ترکیه درباره رابطه با اسراییل

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 425520
نظرسنجی‌ای که اخیرا در ترکیه انجام شده، نشان می‌دهد مردم این کشور رژیم‌صهیونیستی را بزرگترین تهدید برای کشور خود می‌دانند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نتایج نظرسنجی‌ تازه‌ای که در ترکیه انجام شده، نشان می‌دهد رژیم‌صهیونیستی جایگاه آمریکا به عنوان مهمترین تهدید از دید ترک‌ها را از آن خود کرده است.

این نظرسنجی که توسط دانشگاه «قدیر هاس» استانبول انجام و نتایج آن در نشریه «تودی زمان» منتشر شده، نشان می‌دهد مردم ترکیه تل‌آویو را مهمترین تهدید برای کشورشان می‌دانند.

در بین ۱۰۰۰ شرکت‌کننده این نظرسنجی، ۴۲.۶ درصد افراد گفته‌اند که اسرائیل مهمترین تهدید برای ترکیه است. پس از رژیم‌صهیونیستی هم آمریکا قرار دارد که ۳۵.۵درصد پاسخ‌دهندگان آن را اصلی‌ترین تهدید تلقی کرده‌اند. در این نظرسنجی، ۲۲.۱درصد هم سوریه را که درگیر جنگ با گروه‌های متعدد تروریستی، تهدید اصلی دانسته‌اند.

این در حالی که در نظرسنجی سال ۲۰۱۳، ۴۱درصد ترک‌ها آمریکا و ۳۷.۱درصد آن‌ها اسرائیل را تهدید اصلی می‌دانستند.

نظرسنجی اخیر همچنین نشان می‌دهد که ۸۵درصد پرسش‌شوندگان داعش را یک گروه تروریستی دانسته‌اند و ۶۴.۵درصد آن‌ها گفته‌اند که این گروه تهدیدی برای ترکیه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *