جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه:

اعدام مرسی منطقه را به آشوب می‌کشد

سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۳
کد مطلب: 423283
سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز اعلام کرد: چنانچه حکم اعدام محمد مرسی اجرا شود، خاورمیانه به آشوب کشیده خواهد شد.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبرداد: سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه امروز اعلام کرد: چنانچه حکم اعدام محمد مرسی اجرا شود، خاورمیانه به آشوب کشیده خواهد شد.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در کنفرانس خبری امروز خود در آنکارا گفت: احکام صادره در مصر نقض عدالت است. ما از جامعه جهانی می خواهیم تا برای جلوگیری از این حکم مواضع قوی تری را در این خصوص اتخاذ کند. این موضوع نیازمند توجه جهانی است. صدور این احکام و اجرای آن می تواند خاورمیانه را با هرج و مرج و آشوب مواجه کند.

ترکیه اعلام کرد درباره این احکام با کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل همکاری خواهد کرد تا تمامی تدابیر لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه نیز روز شنبه با محکوم کردن حکم صادره علیه محمد مرسی، رئیس‌جمهور برکنار شده مصر آن را بازگشت به "مصر دوران فراعنه" توصیف کرده بود.

دادگاه جنایی قاهره روز شنبه حکم اعدام مرسی و ۱۰۵ نفر دیگر از اعضای اخوان المسلمین را به اتهام جاسوسی برای جنبش حماس و برخی از کشورهای منطقه و دست داشتن در ماجرای فرار گسترده زندانیان از زندان وادی نطرون در سال ۲۰۱۱ صادر کرد.

این حکم برای تأیید نهایی به مفتی اعظم مصر ارجاع شده است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *