يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۱

شهرک زایران امام حسن مجتبی(ع) در کربلا

دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۵
کد مطلب: 423068
شهرک زایران امام حسن مجتبی(ع) با حضور شماری از مقامات ایرانی و عراقی به ویژه نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق افتتاح شد.
به گزارش جهان از اعلام روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی حج، شیخ مهدی کربلایی، تولیت آستان حرم حسینی، هدف از ایجاد این شهرک را خدمات رسانی کامل و رفاه حال زایران اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت عباس (ع) خواند وافزود: ایجاد شهرک های زایران در جاده کربلا بغداد و مناطق صفوان، شلمچه، کوت، بدره، نعمانیه، دیوانیه، ناصریه، سماوه، حله و شوملی در دستور کار تولیت عتبات قرار دارد.

وی گفت: از زمان ایجاد نخستین شهرک زایران در جاده هشت کیلومتری کربلا – حله در سال ۲۰۱۲میلادی تاکنون بیش از ۶ میلیون زایر از امکانات آن استفاده کردند و همایش ها و نشست های متعدد علمی و فقهی در آن برگزار شده است.

این مراسم تولیت آستان شریف حسینی، سید علاء موسوی رییس دیوان وقف شیعی، شکرالله طاهری سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا حجت الاسلام و المسلمین نجف نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق و نیز جمعی از وزرا و نمایندگان مجلس عراق برگزار شد.

شهرک جدید زایران امام حسن مجتبی (ع)، ۲۲ هکتار مساحت دارد و در ۱۷ کیلومتری جاده کربلا- نجف اشرف واقع شده است. ساخت این شهرک سه سال زمان برده است و با حمایت مالی دیوان وقف شیعی و با هزینه ای بالغ بر ۴۰ میلیارد دینار عراقی به بهره برداری رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید
United Kingdom
به امید دیدار حرم امام حسین (ع)