سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت اعلام کرد:

کاهش ده درصدی سزارین‌های کشور

دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 422165
رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت از کاهش میزان سزارین‌های کشور از ۵۶ به ۵۰ درصد خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فرح بابایی در مراسم تجلیل از ماماهای استان البرز که به مناسبت روز جهانی ماما در سالن امام علی (ع) کرج با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار داشت: خدمات مامایی از جهات مختلفی حائز اهمیت است.

وی با اشاره به برخی اهداف توسعه هزاره افزود:کاهش دو سوم مرگ کودکان زیر ۵ سال از جمله اهداف این طرح به شمار می‌آید.

بابایی خاطرنشان کرد: در بیمارستان‌ها برای بهینه‌سازی و توسعه بلوک‌های زایمانی اقدامات لازم انجام شده تا مادران آرامش بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ درصد مرگ نوزادان در ۲۴ ساعت نخست رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: با ارتقا سطح خدمات درمانی می‌توان این آمار را به حداقل‌ترین حد خود رساند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه زایمان طبیعی از مهم‌ترین اهداف طرح توسعه هزاره است، تصریح کرد: باید در راستای ترویج زایمان طبیعی، ایمن و کاهش تلفات قدم برداشت.

بابایی با اشاره به اینکه نتایج حاصل مرگ مادران نشان می‌دهد اکثر این مرگ و میرها در ۲۴ ساعت نخست زایمان رخ می‌دهد، گفت: جلوگیری از خونریزی اولیه بعد از زایمان سبب کاهش این مهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کاهش بیماری‌های خونی نظیر ایدز از دیگر اهداف توسعه‌هزاره است، اظهار داشت: باید نسبت به ارتقا و توسعه زایمان طبیعی در کشور اهتمام داشت.

رئیس اداره مامایی وزارت بهداشت با بیان اینکه ۷۵ درصد از زایمان‌های طبیعی کشور در سال گذشته توسط ماماها انجام شده است، گفت: ۲۶ هزار مورد زایمان توسط بخش خصوصی انجام شده است.

بابایی با تاکید بر اینکه میزان سزارین‌های کشور از ۵۶ به ۵۰ درصد کاهش یافته است، بیان کرد: امید است همواره شاهد کاهش عمل سزارین در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروی انسانی از جمله اهداف سال جاری محسوب می‌شود، افزود: فرهنگ‌سازی لازم برای ترویج زایمان طبیعی در دستور کار است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *