يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۹

زمینه‌سازی برای معامله بمب اتم بین اسرائیل و عربستان!

دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 422043
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در یادداشتی نوشته است که اسرائیل باید به جای تهدید نظامی که اثرگذاری خود را از دست داده، تهدید کند در صورتی که توافق هسته‌ای از سوی ایران نقض شود، به عربستان بمب اتم می‌دهد.
زمینه‌سازی برای معامله بمب اتم بین اسرائیل و عربستان!
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، روز یکشنبه در یادداشتی نوشته است که اسرائیل می‌تواند در برابر ایران، به عربستان کمک کند.

«امیر اورن» نویسنده این یادداشت با متهم کردن تهران به تلاش برای ساخت بمب اتم، نوشته است که نشانه‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است عربستان تلاش کند که به بمب اتم دست یابد.

هاآرتص سپس با این فرض که ایران به دنبال بمب است، نوشته است که تلاش ریاض برای رسیدن به توان اتمی، فوایدی برای اسرائیل دارد.

اورن نوشته است: «اسرائیل به عنوان عضو ناظر کنفرانسه بازنگری پیمان منع اشاعه (NPT) در نیویورک، می‌تواند اعلام کند که اجازه نمی‌دهد یک تک قطبی (یا آنطور که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران آن را توصیف خواهد کرد، دوقطبی) هسته‌ای شکل بگیرد، بلکه می‌تواند به رسیدن عربستان به توازن، کمک کند.»

هاآرتص در پایان مدعی شده است که این امر موجب تجدید نظر تهران در محاسباتش شده و موجب می‌شود ایران به نتیجه برسد که نمی‌تواند تنها عضو باشگاه هسته‌ای در منطقه باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


م
United Kingdom
یک وقت اشتباهی می اندازندش تو اسرائیل
ح
United Kingdom
غنیمت خوب و ارزشمندی برای جهان اسلام وامت حزب الله خواهد بود
حسن ازساوجبلاغ
Iran, Islamic Republic of
دردکترین دفاعی ما بمب اتم جایگاهی ندارد.حضرت امام خامنه ای

اما آمریکا،اسرائیل،انگلیس،فرانسه وسایر دولتهای جنگ طلب متجاوز که تصورمیکنندبواسطه قدرت نظامی وسلطه گری خود میتوانند برجهان حکومت کنند،بدانند که ایران اسلامی امروز بواسطه اهدای خون جوانان رشید خود درطول حیات انقلاب ودوران جنگ تحمیلی،به درجه ای ازایمان واعتقاد رسیده اند که بمب اتم و هیدروژنی و.....هیچکدام به اندازه توان اراده ی این ملت درتغییرمعادلات جهانی اثرگذارترنبوده ونخواهدبود.لذا با رسانه ای کردن اینکه اگرایران به تعهدات توافقنامه احتمالی خودبا 5+1عمل نکند به عربستان متجاوز وخونریزبمب اتم میدهند،سعی درتشویش اذهان عمومی مردم ایران وسایرملل متحدباایران دارند.اما زهی خیال باطل.ایران ومتحدانش قدرتمندترازآنند که با این ترفندها از میدان به در شوند.حتی اگراین وعده توخالی هم محقق شود،بعیدنیست حاکمان بعدی که انشاالله جای آل سعودرا بزودی زودخواهندگرفت،ازاین معامله واهدایی صهیونیتها برعلیه اسرائیل استفاده نکنند.
علی
آمریکا و متحدانش هیچ وقت به عربستان و امثالهم بمب هسته ای نخواهد داد چرا که شکل قدرت در این کشور انقدر شکننده هست که معلوم نیست این حکومت چقدر دوام بیاورد لذا دولت عربستان کشوری غیر قابل اعتماد برای نگهداری از بمب است و معلوم نیست فردای این کشور دست کیست.در ثانی ایران هراسی برای عربستان به اندازه 80 میلیارد دلار خرید تسلیحات از غرب در یک سال آب خورده است لذا غرب دیوانه نیست در این بحران اقتصادی چنین عابربانک پر پولی را با تضمین هسته ای از دست بدهد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عالي بود خوشمان آمد
همایون
United States
بخدا قسم که اگر چنین شود، تف برویمان اگر بمب را نسازیم
Iran, Islamic Republic of
اسراییل خوب همفکرانش را در وهابیت پیدا کرده وبه ریش مسمانان میخندد.
سالتاوار
اگر عربستان به بمب اتم دست بیابد: یعنی خداحافظ تهران .ایران کشوری است که اگریک کشورعربی به اوحمله وتجاوزکند بعد جنگ نه تنها غرامت نمی گیرد بلکه با به او غرامت هم میدهد.نمونه اش هم کشورمتجاوزعراق است.
علی
اسرائیل تا الان بخوبی از وجود عربستان سعودی استفاده کرده وهیچ وقت یک همچنین خریتی رو نمیکنه. عربستان فقط یک بچه پول داره لوس و خنگه که همه بخاطر پول و موقعیت بابا جونش جلوش دلا راست میشوند .
نوبت عربستان هم میرسه همانطوری که مبارک، قژافی، شاه و دیگران
رفتن . کی؟ خدا میدونه
انگار همین دیروز بود صدام فکر میکرد خدا شده و رجز خونی میکرد
قذافی تو قرن 21 چادر میزد و ادعا میکرد که ایرانی ها اشتباه میکنند
کسی فکرشو میکرد به آون وضع بمیرند
نوبت عربستان هم میرسه شک نکن