سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰
۳
اردوغان:

کشتار ۱۹۱۵ ارامنه نسل کشی نبوده است

پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۵۰
کد مطلب: 417579
رئیس جمهور ترکیه گفت که کشتار ارامنه در خلال جنگ جهانی اول نسل کشی نبوده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از دیلی صباح خبرداد، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با اشاره به وضعیت فعلی ارمنی ها در این کشور، گفت که کشتار ارمنی ها در خلال سال های ۱۹۱۵ الی ۱۹۱۷ نسل کشی نبوده است.

اردوغان با اشاره به این که مقامات ترکیه تلاش کردند اموال مصادره شده و مدارک شناسایی را به عنوان بخشی از روند دموکراسی در این کشور به ارمنی ها بازگردادند و حقوق آن ها را محترم بشناسند، قویا هرگونه احتمال ادعای «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک های جهان را رد کرد و گفت که ترکیه برچسب «نسل کشی» را که برخی دولت های غربی تلاش دارند به این کشور بزنند قبول نمی کند.

در ادامه وی تصریح کرد که به عنوان رئیس جمهور ترکیه برای دفاع از کشور مشکلی ندارد و اطمینان می دهد که کشتار ۱۹۱۵ توسط اجداد وی صورت نگرفته است.

پاپ فرانسیس در سخنرانی اخیر خود گفت که کشتار ارمنی ها توسط ترک های عثمانی در حدود ۱۰۰ سال پیش به عنوان نخستین نسل کشی قرن بیستم شناخته می شود.

نخست وزیر ترکیه در واکنش به سخنان پاپ فرانسیس گفت که وی به «حزب شر» پیوسته است.

وی افزود که در حال حاضر ۱۰۰ هزار ارمنی در ترکیه زندگی می کنند و از سطح بالای زندگی و فرصت های مساوی خوب هستند.

مقامات ترکیه اخیرا تلاش کرده اند روابط خود را با ارمنستان بهبود بخشند و تاکنون نزدیک به هزار مورد اموال شخصی ارمنی ها را به بازماندگان صاحبان آن ها بازگردانده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید میلیون ها اموال شخصی رو باز گردونند
Iran, Islamic Republic of
پس چه بوده است؟ این سخن هم جنایت است
بیژن
ارامنه خودشون در خلال جنگ جهانی اول تا میتونستن اذربایجانیها رو در استان اذربایجان غربی و ارومیه قتل عام کردن ولی جالبه در کشور کسی بهش نمیپردازه.انگار خون ارمنیها از اذربایجانیها رنگینتره.شما حتما اذربایجانیها رو ایرانی نمیدانید