چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - 29 May 2024
 
۰

پاسخ شبکه مستند به اعتراض یک کارگردان

چهارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 417475
در پی اعتراض کارگردان مستند «آرمیتا مثل پری» به نحوه پخش این مستند در شبکه مستند، روابط عمومی این شبکه، توضیحاتی در مورد این خبر ارسال کرده است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در پی انتشار خبری با عنوان «اعتراض کارگردان مستند «آرمیتا مثل پری» به پخش دستکاری شده آن در شبکه مستند در تاریخ ۲۲ فروردین ماه و در قالب گفت و گو با احمد عبدالرحیمی در خبرگزاری تسنیم ، روابط عمومی شبکه مستند سیما جوابیه ای منتشر کرد:

ضمن تشکر از خبرگزاری تسنیم که از معدود خبرگزاری‌هایی است که به طور منظم به دغدغه مستندسازان و بخصوص سینمای مستند انقلابی می پردازد و همچنین با کمال احترام به جناب آقای احمد عبدالرحیمی کارگردان خوب کشورمان توجه به نکات ذیل ضروری به نظر می رسد:

۱. مستند « روایت دیدار» مجموعه ای است که هر قسمت از آن با استفاده از تصاویر جدید در کنار برخی تصاویر آرشیوی به ارادت قشرهای مختلف مردم نسبت به مقام معظم رهبری می پردازد .

۲. یک قسمت از این مجموعه که به رابطه قلبی فرزند شهید رضایی نژاد و مقام معظم رهبری می پرداخت نیز ناگزیر از استفاده از تصاویر آرشیوی بود.

۳. بخش اعظم مستند پخش شده از شبکه مستند سیما از تصاویر مستندی با عنوان « کودک و رهبر» از تولیدات شبکه پرس تی وی استفاده کرده است که مستند مذکور در زمان تولید از بخشی از تصاویر ضبط شده توسط آقای عبدالرحیمی با رضایت خود ایشان استفاده کرده است.

۴. با توجه به رضایت آقای عبدالرحیمی کارگردان مستند « آرمیتا مثل رهبری» و دراختیار گذاشتن این تصاویر به شبکه پرس تی وی ، و در نگاهی به مستند پخش شده از شبکه مستند می توان به سهولت به این نتیجه رسید که مستند پخش شده تفاوت زیادی با مستند ساخته شده توسط آقای عبدالرحیمی دارد.

۵. با وجود موارد ذکر شده ، شبکه مستند سیما نام آقای عبدالرحیمی را در تیتراژ مستند « روایت دیدار» گنجانده است و این دلیل روشنی بر صداقت و رسم امانت داری شبکه مستند سیما است.
۶. در پایان شبکه مستند سیما امید دارد با همکاری و همیاری بیشتر مستندسازان ارزش مدار کشور ، بتوان تولیدات بیشتری در حوزه سینمای مستند و انقلابی ساخت.

با تشکر. روابط عمومی شبکه مستند سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *