دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰

زیبایی های تنگ خشک +تصاویر

شنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 416580
«تنگ‌خشک» دارای زیبایی‌ها و جذابیت‌های منحصر به فردی است که دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوع است.
زیبایی های تنگ خشک +تصاویر
به گزارش جهان به نقل از فارس،  همزمان با ولادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) و بزرگداشت روز زن و مقام مادر، همایش کوهگشت با حضور جمعی از فرهنگیان شهرستان سمیرم به مقصد «تنگ‌خشک» سمیرم برگزار شد.

مسئول و کارشناس تربیت‌بدنی آموزش و پرورش سمیرم در گفتگو با خبرنگار فارس «گوهگشت تنگ‌خشک» را ششمین برنامه گروه کوهنوردی فرهنگیان شهرستان دانست و گفت: اجرای برنامه‌های کوهگشت با هدف ایجاد و تقویت روحیه نشاط و سلامت بین فرهنگیان، معرفی و استفاده از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی شهرستان با عنوان سفیر سلامت فرهنگیان اجرا می‌شود.

مصطفی پیرمرادیان با بیان اینکه ۱۲۰ فرهنگی سمیرمی تاکنون عضو این گروه هستند، افزود: با توجه به نقش ورزش و جایگاه و تأثیرات گسترده آن در سلامت جسمی و روحی افراد، در همین راستا گروه کوهگشت سفیر سلامت با عضویت فرهنگیان شهرستان و با هزینه شخصی کوهنوردان فرهنگی فعالیت ‌می‌کند.

در پایان این همایش به منظور گرامیداشت روز زن و تقدیر از بانوان شرکت‌کننده جوایزی به رسم یادبود اهدا شد و همچنین افراد شرکت‌کننده در این همایش با پاکسازی منطقه از زباله و مواد زائد علاقه خود را به حفظ محیط زیست نشان دادند.

  «تنگ‌خشک» دارای زیبایی‌ها و جذابیت‌های منحصر به فردی است که دارای پوشش گیاهی و جانوری متنوع است.

در دو طرف تنگ دیواره‌های سنگی به ارتفاع بین ۵۰ تا ۱۰۰ متر قرار دارد که در دل این دیواره‌های سنگی شکفت‌ها (اشکفت) کوچک و بزرگی خودنمایی می‌کند.

اواخر زمستان و اوایل بهار، اوج زیبایی در این تنگ خودنمایی می‌کند و وجود گل‌های زیبا و بنفش و درختچه‌های ارژن چشم هر بیننده‌ای را در خود غرق می‌کند.

علت نامگذاری «تنگ‌خشک» به این نام را باید عدم وجود چشمه‌های آبی در داخل تنگ دانست که به جز چشمه‌ای که درابتدای تنگ قرار دارد ، در طول تنگ دیگر آبی وجود ندارد.

«تنگ‌خشک» مسیر بسیار زیبا و دل‌انگیز برای گردشگران طبیعتی است که خود را عاشق طبیعت می‌دانند.

لاله‌های واژگون، گل‌های کنگر، کاه‌های کوهی و گل‌های درختان بن و سرو کوهی خلعت زیبای طبیعت را بر تن این تنگ به چشمان رهگذران می‌بخشد.





برنامه بعدی گروه کوهگشت فرهنگیان ۲۶ فروردین‌ماه به مقصد منطقه پشمکان ویژه آقایان فرهنگی برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *