يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۰

وزیر کشور مبارک هم تبرئه شد

پنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 413592
دادگاهی در مصر حبیب العادلی وزیر کشور حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر را در پرونده تحصیل مال نامشروع تبرئه کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم به نقل از اسکای نیوز، دادگاهی در مصر حبیب العادلی وزیر کشور سابق مصر در دوران حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر را تبرئه کرد.

حبیب العادلی تنها چهره رژیم حسنی مبارک بود که در پشته‌ میله‌های زندان به سر می‌برد. وی پیش از این از اتهام قتل تظاهرات کنندگان تبرئه شده بود.

پیش از این احمد نظیف نخست‌وزیر دوره مبارک و یکی از چهره های رژیم وی نیز پس از تبرئه از اتهامات کسب مال نامشروع و فساد مالی از زندان آزاد شده بود و بقیه وزرای مبارک نیز اعم از سامح فهمی متهم به صدور گاز به اسرائیل، زهیر جرانه، فاروق حسنی و احمد المغربی و انس الفقی نیز در پرونده های کسب مال نامشروع و فساد مالی تبرئه شدند.

همچنین دیگر چهره های دوره مبارک همچون فتحی سرور رئیس مجلس الشعب و صفوت الشریف رئیس مجلس شورا که به اتهام دست داشتن در کشتار انقلابیون در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۱۱ (کشتار الجمل) زندانی بودند از این اتهامات تبرئه و آزاد شدند.

«زکریا عزمی» رئیس دفتر مبارک نیز از اتهام کسب مال نامشروع تبرئه شد و «احمد عز» دبیر تشکیلات حزب ملی منحله نیز که بنا به اتهامات فساد مالی در زندان بسر می برد، آزاد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *