يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

پهبادآمریکایی از اردن پرواز کرده بود

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 413451
یک منبع نظامی آگاه در سوریه اعلام کرد پهپاد سرنگون شده توسط ارتش سوریه در استان لاذقیه طی شب گذشته از فرودگاهی در اردن به پرواز درآمده بود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) خبرداد، یک منبع آگاه در ارتش سوریه که نخواست نامش فاش شود با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ارتش این کشور در استان لاذقیه گفت: بر اساس تحقیقات ما، خاک اردن محل اولیه پرواز این پهپاد است.

این منبع همچنین با اشاره به علت هدف قرار دادن پهپاد آمریکایی افزود: از نظر ما ورود هر پهپادی به حریم هوایی سوریه به معنای این است که این پهپاد در حال جمع‌آوری اطلاعات امنیتی و نظامی کشور است.

این منبع ادامه داد: احتمال می‌دهیم پهپاد آمریکایی از طریق آسمان ترکیه وارد سوریه شده باشد، اما در هر صورت تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

به گفته این منبع، دستگاه اطلاعات نظامی سوریه لاشه پهپاد سرنگون شده را برای رمزگشایی و همچنین انجام تحقیقات بیشتر بر روی قطعات آن به مرکز پژوهش‌های نظامی در دمشق منتقل کرده‌ است.

این منبع در پایان سخنان خود گفت: ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه تجاوزی از این دست در آمادگی کامل به سر می‌برد.

گفتنی است، یک پهپاد آمریکایی شب گذشته حریم هوایی سوریه در استان لاذقیه را نقض کرد که در پی آن توسط ارتش این کشور منهدم شد.

خاطرنشان می‌شود، مقامات واشنگتن انهدام این پهپاد را به صورت تلویحی تأیید و اعلام کردند که ارتباط خود را یک فروند هواپیمای بدون سرنشین در آسمان سوریه از دست داده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *