يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

نیویورک تایمز هدف نامه ۴۷ سناتور را فاش کرد

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۲
کد مطلب: 412224
یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اینکه نامه ۴۷ سناتور به ایران اقدامی خطرناک و پرسر و صدا برای تضعیف رئیس جمهور در یک مسئله مربوط به امنیت ملی است، تصریح کرد که هدف از این نامه ترساندن ایران از توافق احتمالی بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه نیویورک تایمز در سرمقاله خود با اشاره به اینکه نامه ۴۷ سناتور به ایران اقدامی خطرناک و پرسر و صدا برای تضعیف رئیس جمهور در یک مسئله مربوط به امنیت ملی است تصریح کرد که هدف از این نامه ترساندن ایران از توافق احتمالی بود.

نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات شب گذشته جان مک کین سناتور ارشد جمهوری خواه که اذعان به اشتباهش در امضای این نامه کرده بود، تاکید کرد که نامه همکاران مک‌کین غیرمسئولانه و شرم‌آور بود.

این روزنامه آمریکایی در ادامه این مطلب که با عنوان «حماقت جمهوری‌خواهان درقبال ایران» در سرمقاله خود به چاپ رسانده بود به انتقاد از مک کین پرداخت و نوشت: مک‌کین رئیس کمیته خدمات نظامی سنا است و او باید قبل از امضای نامه به ایران که توسط تام کانتون نماینده جوان ایالت آرکانزاس که سابقه‌ای در زمینه سیاست خارجی ندارد نوشته شده بود، درباره نتایج این کار فکر می‌کرد.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه مک‌کین در گفت‌وگو با فاکس نیوز گفته بود «فکر می‌کنم نوشتن این نامه بهترین راه نبود»، تاکید کرد که سناتورهای جمهوری خواه باید باردیگر به نقش خود در حکومت آمریکا براساس اصول قانون اساسی، سنت‌ها و منافع امنیتی مردم آمریکا بیاندیشند.

این روزنامه آمریکایی نامه سناتورها به توافق هسته‌ای را آخرین تیز جمهوری‌خواهان به مذاکرات هسته ای توصیف کرد و افزود: ورای خواست جمهوری‌خواهان درباره توافق با ایران آنها به دنبال تضعیف موضع آمریکا به عنوان یک قدرت بین المللی هستند.

نیویورک تایمز در ادامه با اشاره به پاسخ محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به تهدید بی‌خردانه سناتورهای جمهوری‌خواه که آنرا تبلیغاتی دانسته بود، تصریح کرد که سناتورها جمهوری‌خواه و برخی دموکرات‌های همراه آنها علیه توافق با ایران دو راه پیش روی خود دارند،‌اولی وضع تحریم‌های جدید و دیگری تصویب لایحه‌ای در زمینه لزوم تائید توافق با ایران در کنگره.

این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه هر دو اقدام مذکور به ضرر توافق است، تاکید کرد که بهترین مسیر برای جلوگیری از دسترسی ایران به سلاح هسته ای یک توافق محکم و نظارت‌های شدید است و جمهوری خواهان با رد کردن دیپلماسی باعث ساخت بمب توسط ایران و به احتمال زیاد یک برخورد نظامی می‌شوند.

۴۷ سناتور جمهوری‌‌خواه کنگره آمریکا روز دوشنبه در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شدند که هرگونه توافق اتمی آمریکا با ایران که به تصویب کنگره آمریکا نرسد، تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

انتشار این نامه با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد. «جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید ساعاتی پس از انتشار این نامه، آن را ادامه رویکرد حزبی جمهوری‌خواهان برای تخریب مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ توصیف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *