دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
حجت الاسلام قرائتی:

به جوانان هنر بیاموزید تا بیکار نشوند

جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 411992
رئیس ستاد اقامه نماز گفت: اساتید حوزه در مقابل سه دوره تدریس دروس آموزشی چون کفایه، یک بار نهج البلاغه تدریس کنند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در اجلاسیه اساتید تهران که در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امسال تنها از ۱۳درصد مردم زکات جمع آوری شده که رقم آن ۴۵۰ میلیارد تومان است، از زکات جمع آوری شده می توان هم حوزه ها را اداره و هم امور دینی را ساماندهی کرد و طلاب و روحانیون باید با تبیین اهمیت زکات از دیدگاه اسلام، به فرهنگ سازی آن بپردازند.

وی با باین اینکه تبلیغ زمان و مکان ندارد گفت: مدیران مدارس می توانند از همان آغاز طلبگی، طلاب را با مهارت های تبلیغی آشنا کرده و آنان را برای تبلیغ چهره به چهره در بین دانش آموزان و نوجوانان طلابی اعزام کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با ابراز گلایه از بی مهری به قرآن و نهج البلاغه، گفت: پیشنهاد می کنم اساتید حوزه در مقابل سه دوره تدریس دروس آموزشی چون کفایه، یک بار نهج البلاغه تدریس کنند و در بیان مسائل تهذیبی باید از «آیه ای از قرآن» ، «نکته ای اخلاقی» و «نکته ای تفیسری» به عنوان سه ضلع مثلث تهذیب استفاده کرد.

حجت الاسلام قرائتی با انتقاد از نظام فعلی آموزش و پرورش، گفت: جوان پس از فراغت از تحصیل، اگر در اداره ای استخدام نشود، هیچ هنری ندارد و باید به جمع بیکاران جامعه اضافه شود، چاره این است که در ۱۲سال تحصیل و پس از آن دانشگاه جوانان را با حداقل یک هنر آشنا کنند تا اگر شغلی پیدا نکردند، با آن هنر امرار معاش کنند و تشکیل خانواده بدهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *