يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱۰
۱۰۴
نقدی بر اظهارات اخیر اکبر ترکان؛

تقليد مشاور روحاني از احمدي نژاد/ آقاي تركان! به جاي افشاگري پاسخگوي گراني ها باشيد

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 411491
برخي در اين ميان بر اين باورند كه سياستمداران با تمسك به اين حربه مي خواهند مشكلات، ناكارآمدي‌ها و همه «نتوانستن»‌هاي دولت مطبوعشان را بر دوش عده‌اي ناشناس بيندازد. كساني كه هيچ گاه نامي از آنها برده نمي شود. حالا انگار نوبت به سياستمداران دولت تدبير و اميد رسيده تا از شيوه "احمدي نژادي" براي پيش برد اهداف سياسي شان استفاده كنند.
تقليد مشاور روحاني از احمدي نژاد/ آقاي تركان! به جاي افشاگري پاسخگوي گراني ها باشيد
گروه سیاست جهان نيوز-رضا صوفی: منتقدين ديروز احمدي نژاد، اين روزها از ادبيات نخ نماشده رئيس جمهور سابق مدد مي گيرند تا شايد مثل وي بتوانند با اظهارات و اقدامات پوپوليستي بر انتقادات جامعه نسبت به عملكرد ضعيف دولت يازدهم در حوزه اقتصادي و نارضايتي مردم سرپوش بگذارند.

در اين ميان اكبر تركان كه يد طولايي در بيان ادبيات تهديدآميز و نگاه از بالا به پايين نسبت به مجلس و حتي مردم جامعه دارد، جا در پاي احمدي نژاد نهاده و اين بار فرياد "افشاگري" سر داده است.

خدا حفظ کند رئيس جمهور سابق را كه هشت سال وعده افشاي ليست مفسدان اقتصادي كشور را به مردم داد و هيچ گاه اين ليست معروف را از جيبش بيرون نياورد!

سخن گفتن از عده‌اي كه هيچ‌گاه نام و نشاني از آنها برده نشد آن هم توسط مسوولان اجرايي كشور، بارها مورد اعتراض كارشناسان و سياستمداران قرار گرفته است. برخي در اين ميان بر اين باورند كه سياستمداران با تمسك به اين حربه مي خواهند مشكلات، ناكارآمدي‌ها و همه «نتوانستن»‌هاي دولت مطبوعشان را بر دوش عده‌اي ناشناس بيندازد. كساني كه هيچ گاه نامي از آنها برده نمي شود. حالا انگار نوبت به سياستمداران دولت تدبير و اميد رسيده تا از شيوه "احمدي نژادي" براي پيش برد اهداف سياسي شان استفاده كنند.

مشاور ارشد رئیس جمهوری در مصاحبه‌ای که به عنوان تیتر اول روزنامه دولت انتخاب شده در پاسخ به این سؤال که اگر دولت یازدهم نتواند وعده‌هایش را عملی کند، قطعاً در سال سوم حرکت خود تضعیف خواهد شد، به جاي پاسخ صريح به اين سوال شروع به تهديد و افشاگري ميكند و با ادبيات رئيس جمهور سابق، مي گويد: «کسانی که تا دیروز دست‌شان در جیب دولت بود و امروز این دست کوتاه شده است مانع حرکت ما هستند! هر جا ما به نقطه کانونی فسادهای آنها می‌رسیم سر و صدا‌ها بلند می‌شود. هر جا از آنها بحث می‌کنیم خط و نشان کشیدن‌ها علیه دولت شروع می‌شود. این‌ها نمی‌دانند که تمام اسامی آنها موجود است و دولت اگر بخواهد می‌تواند اسامی آنان را فاش کند. »

كليد واژه " نمي گذارند كار كنيم" همان ابيات رئيس جمهور سابق است كه دولتمردان امروز،‌ روزگاري انتقادات بسياري به آن داشته و اين اظهارات را بهانه اي براي فرار از پاسخ گويي به ملت مي دانستند. اما اينكه حالا چه شده خودشان مجبور به استفاده از همان ادبيات شده اند براي مردم كاملا روشن است.

تركان در بخش ديگري از اين مصاحبه بدون توضيح در باره گراني هاي اخير كه ظاهرا دولت اعتقادي به آن ندارد و بر اين اساس، تورم در بهمن ماه از سوي رئيس جمهور صفر اعلام مي شود! مي گويد: کسانی که مدعی‌اند دولت کار چندانی انجام نداده است وقتی نرخ رشد منفی را در دولت گذشته دیدند بهتر بود اعتراض می‌کردند. اینکه امروز عده‌ای نشسته‌اند و می‌گویند دولت یازدهم در جهت اقتصادی حرکتی نکرده است، یا از وضعیت مملکت اطلاعی ندارند یا خود را به بی‌اطلاعی می‌زنند. به باور وی، وقتی ما توانستیم بعد از دوسال جهشی واضح در عرصه صادرات غیر نفتی پدید آوریم، یعنی در جهت اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌ایم. مگر تسهیل تولید، افزایش صادرات و مبارزه با رانت خواری اقتصاد مقاومتی نیست.

فرهنگ "نمي گذارند"

عباس عبدي تحليلگر مشهور اصلاح‌طلب در يادداشتي كه در دولت دهم در روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد منتشر شد، به بررسي فرهنگ« نمي‌گذارند» در ميان سياسيون ايران پرداخت و با مطرح كردن اين پرسش كه «آيا سياستمداران حق دارند كه از لفظ «نمي‌گذارند» براي توجيه وضع و عدم موفقيت‌هاي خود استفاده كنند؟» مثالي ذكر كرد و نوشت: «اگر ما بخواهيم به قله دماوند صعود كنيم، طبعا سختي راه، سرماي شديد و مواردي از اين نوع جزو طبيعت تحقق اين هدف است و كسي نمي‌تواند وجود اين موانع را توجيهي براي عدم موفقيت خود ذكر كند، زيرا با غلبه بر اين موانع است كه مي‌توانيم به قله برسيم. نوع ديگري از موانع، نتيجه عملكرد كوهنورد است، براي مثال اگر وسايل كافي و مورد نياز را همراه خود نبرده باشد يا راهنماي خبره همراه گروه نباشد يا فرد ضعيف و ناتواني را همراه خود برده باشند، اينها به موانعي براي فتح قله تبديل مي‌شوند، ولي وجود آنها توجيه‌كننده نرسيدن به قله نيست، بلكه دقيقا معرف شكست و مسئوليت گروه كوهنوردي است»

وي در بخشي از يادداشت خود ضمن اشاره به دشواري‌هاي كار گروه كوهنورد و ربط آن با كار سياستمدار تاكيد كرد، اگر موانع جديدي پيش روي كنشگر سياسي قرار مي‌گيرد، بايد راه‌هاي مشروع و معقول ديگر را آزمون و تجربه كند، اگر يك مسير براي صعود به قله بسته است يا مشكلات ديگري در آن به وجود آمده، بايد مسيرهاي ديگر را انتخاب كرد، يا مي‌توان اقدامات و مذاكراتي را براي باز كردن همان مسير آغاز كرد.

اگر تنها مسير صعود همين است و هيچ راهي هم براي باز كردن آن وجود ندارد، در اين صورت كوهنوردي براي فتح آن قله تا اطلاع ثانوي منتفي اعلام مي‌شود و همه اعضاي گروه بايد به كارهاي ديگري بپردازند.

ماجراي پول هاي كثيف

اكبر تركان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در اين مصاحبه با تاکید بر این که پول‌های کثیف بخشی از مدیریت کشور را درگیر کرده، مدعي شده: عده‌ای می‌خواهند در سال ۹۴ با پول‌های کثیف وارد بازی سیاسی شوند. ما سکوت نخواهیم کرد و سال ۹۴، سال افشای آنهاست.

ماجراي پول هاي كثيف را پيشتر وزير كشور هم مطرح كرده بود كه با واكنش نمايندگان و رئيس مجلس مواجه شد. علي لاريجاني در روزهاي اخير در يكي از نطق آغازين صحن علني مجلس پاسخ دولتي ها را اينگونه داد كه « اخيرا یکی از وزرا مبنی بر ورود پول های قاچاق به ساختار قدرت، مطابي را مطرح كرده است، اگر اطلاعی از چنین انتقال پولی در انتخابات اخیر دارند که آنها را به قدرت رسانده، اعلام کنند! این گونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد؟ مگر مملکت قانون ندارد. اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضائیه قرار دهد تا رسیدگی شود.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سعيد110
Iran, Islamic Republic of
.... همين تركان براي شما بس است
در حاليكه يونسي و نعمت زاده و نوبخت و جهانگيري و ... هم هستند
احمدی نژاد هرچه قدر عیب داشته باشه ....
ساوالان
رحیمی.170نماینده مجلس.بابک زنجانی.3000.7000.12000میلیارد.دانشگاه ایرانیان بازم بگم.
آشنا
باسلام
محبت کن دولتهای هاشمی و خاتمی راهم بگو !!! بگم بگم !!!

امثال شما ها هستید که این آقایون اینطور یکه تازی میکنند و......
آشنا
قابل توجه مخالفین وموافقین و...

جندین ساله که این آقایون میان پست میگیرند و دوباهره با تغییر دولت میرن یک استراحت میکنند ودوباره بادولت جدید .... حالا شماها هی به هم بپرید (بامثلا افشاگری آقایون ) بابا بسته دیگه خسته شدیم بجای این کارها دست به دست هم بدید امسال آقایون را به سلابه بکشید ببینید که وضع چقدر بهتر وبهتر میشه !!!!!!!!!!!
زرديني
Iran, Islamic Republic of
فرزندان حاج آقا خاطره براي يك عمر اصلاح طلبان كافي هستند
اشتباه مثبت دادم !
ترکان؟؟؟
نمعت زاده که وضعش معلوم خدا را شکر رئیس کل ........
پول کثیف که میگن یاد شهرام جزایری میافتم!
همچنین کرباسچی و (ح.ا) و( م.ه)
عدالت
یاد پولهای که م.ه از استات اویل رشوه گرفت واز بهسینه سازی اختلاس کرد بخیر...
همونایی که به اعتراف خود فتنه گران، توی ستاد انتخاباتی پدرم.ه.خرج شد!
چی؟؟پاسخگو؟؟؟ من؟ کی؟ من؟
محمد
بعدازابگوشت بزباش بگم بگم شروع شداگه گفتن اسامی مفسدین سخته وزیادمتونی اسامی پاک دستهارابگی استرس هم نداره
بنيادى :
خوردنِ لقمه ( حلال !؟ ) وزياده روى در تغذيه قرمه سبزى و
ابگوشت بزباش ....
United States
کی بود کی بود من نبودم
شیب! بام! افشاگری!!!
محمد
واقعا من متاسفم ولی خواستم فقط گوش کنید و قضاوت کنیم
....
ali
Iran, Islamic Republic of
جهان تو ادم بشو نیستی / حالم ازت بهم میخوره
... دماغ !!؟؟
منم همينطور !!؟؟
دخمرِ....
ننه جون منم همينطور !!! بدم ساندويج ؟؟؟؟؟؟؟؟
اكبر
زدي تو خال در جهان...دمت گرم
محمود اگه می گفت راست می گفت نه مثل اینها....
پس چرا ليست مفسدان اقتصادي رو هيچ وقت از جيبش بيرون نياورد؟
Iran, Islamic Republic of
بگم بگم گم؟؟؟
United States
بگو بگو بگو
بیچاره میرحسین داشت سکته می کرد
Iran, Islamic Republic of
شما هم که اصلا از رئیس جمهور سابق حمایت نمی کردید.تفنگ خرابه ، ما هم که خوابیم..
مثل اینکه از شرم فشار ناتوانی دولت آلزایمر گرفتی! ....
کاش فقط گرانی نان بود...مرغ و گوشت و ...
این کجا و آن کجا
احمدی نژاد لیست را از جیبش در نیاورده با بیانش اکنون خود ویارانش باید به محاکمه کشیده شوند وای به اینکه اگر لیست را از جیبش در آورده بود علاوه بر منحرف حکم تکفیرش را هم صادر می کردند
درود بر احمدی نژاد
حسینی
...
... اومده چون .... را دستگیر کردند!!!
United States
به عشق هرچی مرده احمدی بازنشسته شده دیگه برنمی گرده
Iran, Islamic Republic of
احمدی بر می گرده
برنمي گرده
عماد
این بنده خدا میخواد افشاگری کنه...شماچرا بهت برخورده جهان جون؟نکنه شماهم اره...؟ماهم اره... همگی اره...؟
افشاگری کدومه ساده نباش اینها دارند فرافکنی میکنند تا توجیه ناکارآمدی و انفعال شون در حل مشکلات اقتصادی کشور باشد .
ابگوشت بز باش
Iran, Islamic Republic of
نان به نرخ روز خوردنه دیگه یک زمان با این یک زمان با اون.اصلا بعضی ها عرق ملی نمیدونن چیه اصلا معنی منافع ومصالح ملی رو نمیدونن چیه نه اصلا کسی که دستاوردهای عظیم جوانان کشور را با ابگوشت بز باش وقورمه سبزی گره می زنه وحیثیت ملی رو میبره کجا بفکر مصا لح مملکته روز قیامت من ازترکان شاکیم وسر پل صراط خفتش می کنم .
United States
از قرمه سبزی چه خبررررررررررر؟؟؟
دوست
سلام
درست وقتی احمدی نژاد 2 ماه رئیس جمهور بود یک همایشی ترتیب داد ...
مردم تشنه افشاگری با سند و مدرکی هستند که به همگان ثابت کنه
...
United States
ولی اگر انجام بشه افشا بشه
چی میشه اگه افشا بشه...ولی عمرن همش حرفه وسیاسی کاری...اون از احمدی نژاد اینم از اینا
گویا خبرهایی هست که ما بی خبریم وترکان باخبره؟!...
.... خجالت بکشید این قدر ترسیده اید از هاشمی و دار و دسته اش
اخه مورچه چیه کله پاچش چی باشه
احمدی نژاد کجا گفت نمی گذارند؟؟ ...
رضا
شما برو سرچ كن مي بيني كجا ها گفته
ظهرابی
... احمدی نژاد را با این مرد. مقایسه می کنید....
آقای ترکان ودوستان سال96 دیدنی هستید.
United States
اون زمانی که بازنشسته می شند
شاکی
همه ی این ها باهم هستندوباهم ....
مهدی
از سه روز قبل در اراک قیمت نون 100درصد گرون شده (بربری 400 تومنی شده 800 ) تاز این گرونی این ور عیده سال 1394 مجدد گرون میکنن
در راستای تورم صفر لفا آقای ترکان به به آقای روحانی بگید از کجا خرید میکنن که تورم رو صفر دیدن
به قول مرحوم کروبی(منفور فتنه ننجون اونم میدونه همه چیز گرونه و تورم بالاست)
روح اله
Germany
احمدی نژاد فقط اسم دو نفر آقازاده رو آورد که بی حساب و کتاب میلیاردر شدن و واقعا هم اگر خلاف گفته بود ...
پیچک
Iran, Islamic Republic of
....تخریب احمدی نژاد از شما بعید تیست؛هنوز یادمون نرفته که جنابعالی رئیس ستاد انتخاباتی آقای قالیباف بودی!!!
جهان اگه مردی همشو منتشر کن
احمدی نژاد بهتر که رفت....
امىر
واقعا حال آدم رو به هم مىزنىد ...
نسل اول
مشکل اکثریت ما این است که دیگران را یا سیاه سیاه می بینیم یا سفیدسفید
دولت احمدی نژاد محاسنی داشت و معایبی و این دولت هم همینطور اما مشکل اصلی دولت فعلی در ایجاد بهبود وضعیت اقتصادی این است که حل مشکلات را با توفیق درمذاکرات گره زده است که نشدنی بنظرمی آید.
درواقع دولت فعلی روی دیواری یادگاری می نویسد که هرآن امکان فروریختن دارد!
ترکان هم مانند ....
بابا همه کارای احمدی نژاد که بد نبود بعضی کارهاش هم خوب بود . اینا هم دارن کارای خوبشو تقلید میکنن
کریمی
.... با مردم و مملکت نیستند و جناحی عمل میکنند
میرجهانی
مگراحمدی نژادپاسخگوی گرانی بود.جزوعده و...کاردیگه بلدبود؟
چرا قوه قضائیه به اتهام تشویش اذهان عمومی ورود نمی کند؟ ...
انحراف به راستی
خوشم میاد که گاهی دولت قبل را مرموزانه می کوبی....
حقشه
عالیجناب سرخ پوش جامعه ایران را جامعه ای ....
فرافكني.... براي فرار از مواخذه
كميل
Iran, Islamic Republic of
اقاي تركان اگه دنبال افشاگري باشي بايد اول از رانت هايي كه در جاسك .........
Iran, Islamic Republic of
اختلاس 3000 ميلياردي
.........زد
بارهاگفته ایم که حیف اسم احمدی نژادهمراه افرادی مثل ترکان بیاورید...
Iran, Islamic Republic of
اره والا اين يكي رو قبول دارم
..
عاشق احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
بعد از دو سال دست از سر دکتر احمدی نژاد بردارید ....
ظاهرا این احمدی نژاده که دست از سر این ملت بر نمی داره!
....تا 96
همون یه نفری رو که حاج محمود با سند .جلوی چشم هزاران نفر توی مجلس نشون همگیمون داد رو اقدام کنید مابقی پیش کشتون ....
United States
آن دوران کجا و این دوران کجا
Iran, Islamic Republic of
مهندس توباغ نیستی از هیچی خبر نداری
يك بسيجي و جانباز
Iran, Islamic Republic of
جهان نيوز من نميدونم چه كاره هستي...
....
يك سايت خبري تحليلي
حسين
من هنوز تو كف تورم صفر درصد بهمن ماه موندم...افشاگري پيشكش
بايد ديد دولت داره چه كار پنهاني انجام ميده كه براي آشكار نشدنش تركان اين اظهارات رو بيان كرده تا همه رو سرگرم كنه
علي
اين بازيه دولته...مثا احمدي نژاد كه يه حرفي ميزد تا همه سرگرم باشن و اون كارشو راحت تر انجام بده
محسن
از مردم كه خجالت نمي كشيد...حداقل از شهدا خجالت بكشيد آقاي تركان!
ازرائيل
اين صندلي و مناصب به كسي وفا نكرده...به فكر آخرت خودتون باشيد
هاشمي
اكبر جون از تو بعيد بود...الكي مثلا من دوست نزديكشم!
روحانی ودارودسته اش ...
محمد
Iran, Islamic Republic of
اگرم نوبتي باشه نوبت بگم بگم ...
Iran, Islamic Republic of
آقايان اصول گرا من خودم يك اصولگرا هستم /...
Iran, Islamic Republic of
حضرت علي ع در نامه 27 نهج البلاغه :
پيامبر خدا به من فرمود : من درباره امتم نه از مومن مي ترسم ، ونه از مشرك مي هراسم . زير كه مومن را خداي بواسطه ايمانش نگهداريش مي نمايد
و مشرك را هم به سبب شركش قلع و قمعش مي فرمايد ، اما ترس و هراس من از منافقان تو دداري است كه به احكام شريعت واردن ،و بازباني چرب و نرم آنها را به رختان مي كشند ، ميگويند آنچه را شما مي پسنديد و بجا مي آْورند آنچه را كه ناشايسته ميدانيد
United Arab Emirates
يعني شما ميفرماييد باعث وباني اين همه گراني از اين دولت هست!!!!؟؟؟؟
واقعاً عجيب است
خدا رحمتش كند تقويٰ و انصاف
این اظهارت ناشی از ترسه
اسد
حالم از این همه غرور و ادعا بد میشه...این قماش اصلا مردم را درک نمی کنند
صد رحمت به احمدی نژاد اینا کین دیگه!!!
نباید گول حرفای اینارو خورد...باید موضوعت راداصلی فرعی کنیم
هر روز داره قیمت مرغ و گوشت میره بالا حالا اقا می خواد به جای اصلاح قیمت افشاگری کنه!!!!
ما مردم چه گناهی کردیم که باید زیر بار این گرونی کمرمون خورد بشه
خدایا نمیدونم چه گناهی کردیم که اینارو برما حاکم کردی...مردم به نون شبشون محتاجن اقایون دارن برای انتخابات سال بعد برنامه ریزی و افشاگری می کنن...الهی العفو
سال 93 تمام شد و شعار سال در میان هیاهوی سیاسی دولتی ها مغفول واقع شد
الکیییییی میگه....
تعجب میکنم چرا روحانی به اظهارات این اقایون واکنش نشون نمیده
کجایی محمودخان که یادت بخیر
باور کن غرضی رییس جمهور می شد بهتر از اینا بود
روحانی نژاد!!!
ناشناس
اقای ترکان به فکر قیامت باش شاید دراین دنیا کسی ارشما بارخواست نکند ولی درقیامت راه گریزی نیست به جای این حرفها ازگدشته خودوقراردادهای نفتی انچنانی ازدرگا ه خداوندوشهداومردم استخفار کنید
محمدی
واقعا بی انصافی است احمدی نژاد را در کنار ترکان قرار داده اید وضعیت ترکان برای کسانی که وی را می شناسند کاملا مشخص است.