شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - 1 Jun 2024
 
۰

حمله تروریستی‌گروه بالمختاردرمالی+تصاویر

يکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 411443
درپی حمله تروریستی عناصر گروه بلمختار به رستورانی در پایتخت مالی پنج نفر کشته شدند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، پلیس مالی روز شنبه اعلام کرد پنج نفر از جمله اتباع فرانسوی و بلژیکی نیمه شب گذشته بر اثر تیراندازی در رستورانی در باماکو - پایتخت مالی - کشته شدند.

یک افسر پلیس مالی اعلام کرد: این یک حمله تروریستی بود، هر چند که ما منتظر تأیید این موضوع هستیم. در حال حاضر می‌توانیم بگوییم پنج تن کشته شده‌اند که یکی از آن‌ها تبعه فرانسه، یکی تبعه بلژیک و دو تن از شهروندان مالی هستند. یک افسر پلیس نیز که در زمان وقوع حادثه در حال عبور از آنجا بود نیز از جمله کشته شدگان است.

ده‌ها افسر پلیس محل حادثه را تحت محاصره خود در آورده‌اند اما شمار کمی از شاهدان حادثه به سبب ترس از انتقام جویی از دادن شهادت خودداری کردند.

سفارت خانه فرانسه در باما کو با صدور بیانیه‌ای از همه اتباع فرانسوی حاضر در این شهر خواست در صورت خروج از خانه‌هایشان جانب احتیاط را رعایت کنند.

گروه بالمختار مسئولیت حمله به این رستوران را به عهده گرفت.

سخنگوی گروه بالمختار در پیامی تصویری با تاکید بر اینکه این گروه مسئولیت حمله در رستورانی در مالی را به عهده می‌گیرد هدف از این اقدام وحشیانه را گرفتن انتقام خون «احمد تلمسی» یکی از سرکرده‌های گروه بالمختارعنوان کرد که به دست نیروهای ارتش فرانسه در شهر گائو مالی کشته شد.

احمد تلمسی یکی از بنیانگذاران جنبش برای وحدت و جهاد در غرب آفریقا بود که در سال ۲۰۱۳ میلادی، با گروه الجزایری بالمختار، با هدف تشکیل گروه المرابطون ادغام شدند.

گروه بالمختار عامل حمله ژانویه ۲۰۱۳ میلادی به تاسیسات گازی عین امناس در الجزایر بود.

از سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون، شمال مالی تحت کنترل گروه‌های وابسته به القاعده است.

نیروهای فرانسوی در سال ۲۰۱۳ میلادی چندین بار به مواضع شورشیان در شمال مالی حمله کرده و شمار زیادی از‌ آن‌ها را کشتند.


































نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *