سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۰

خطر‌ تعویق‌ مذاکرات‌ از‌ نگاه یک فرانسوی

چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 409436
نخست وزیر اسبق فرانسه طی یادداشتی با اشاره به «اهمیت ایران» خاطرنشان ساخت: از آنجایی‌که جایگاه ایران در حفظ تعادل منطقه‌ای مهم است، نیاز است نقش این کشور به عنوان پل بین غرب و شرق در نظر گرفته شود. و در روند مذاکرات هسته‌ای نباید وقفه‌ای صورت گیرد.
خطر‌ تعویق‌ مذاکرات‌ از‌ نگاه یک فرانسوی
به گزارش جهان به نقل از فارس، «دومینیک ماری فرانسوا دو ویلپن» نخست وزیر اسبق فرانسه طی یادداشتی که سه شنبه هفته جاری در نشریه فرانسوی «لوموند دیپلماتیک» منتشر شده است با هشدار نسبت به وقفه در روند مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه «۱+۵» نوشت: مذاکرات هسته‌ای ایران در مرحله‌ای حساس قرار گرفته و کشورهای اروپایی حاضر در این مذاکرات چون فرانسه، آلمان و انگلیس خواهان توافقی مطمئن هستند.

دوویلپن در بخشی از این یادداشت عنوان کرد: توافق‌های موقت صورت گرفته تاکنون نتایج مثبتی داشته است اما حصول توافق نهایی بسیار سخت است زیرا جمهوری خواهان آمریکا کنترل کنگره این کشور را در دستان خود دارند.

نخست وزیر اسبق فرانسه در بخش دیگر این یادداشت آورده است: در مذاکرات هنوز موارد فنی و بحث درباره تاسیسات آب سنگین اراک و تعداد سانتریفیوژهایی که ایران قادر است از آن‌ها بهره ببرد باقی مانده است.

با این وجود هرگونه معوق ساختن مذاکرات (از سوی غرب) بسیار مخاطره انگیز است.

در انتهای این یادداشت آمده است: از آنجایی که جایگاه ایران در حفظ تعادل منطقه‌ای مهم می‌باشد، پس نیاز است نقش این کشور به‌خاطر اهمیتش به عنوان پلی بین غرب و شرق در نظر گرفته شود.

گفتنی است، دومینیک ماری فرانسوا دو ویلپن از تاریخ ۳۱ مه ۲۰۰۵ تا ۱۷ مه ۲۰۰۷ نخست وزیر فرانسه بود.

وی از جمله مخالفان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ بود و این رویکرد نام او را در عرصه جهانی مطرح کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *