چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱
۱۷

بالاخره متهم آلودگی هوا پیدا شد؟!

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 407852
پرواز هواپیما بهانه جدید سیاسی است. مسئولینی که راه در رویی برای دور زدن وظایف خود می خواهند از این به بعد می توانند از هواپیما مایه بگذارند!
بالاخره متهم آلودگی هوا پیدا شد؟!
به گزارش جهان به نقل از تبیان، این روزها سایت ها، خبرگزاری ها و شبکه های اجتماعی پر شده از عکس های اهواز و سایر نقاط جنوبی کشور که زیر بارش یکریز گرد و غبار فرو رفته اند و یک نفس سالم کشیدن به آرزوی ناکام همه ساکنانشان بدل شده است در این میان اما مسئولان سازمان محیط زیست و دولت با شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت، بهانه جویی را جایگزین نجات جان مردم از کام مرگ تدریجی کرده اند.

سال گذشته بود که شهر اهواز رتبه اول از نظر آلودگی را در میان کشورهای جهان از آن خود کرد، انتشار این آمار نگرانی های بسیاری را در میان مردم شهر اهواز و سایر هم وطنان ایجاد کرد که از ازحام آلودگی در یکی از شهرهای کشورشان ناراحت بودند، اما در نهایت این آمارها هیچ تاثیری در روند فزاینده آلاینده ها در هوای شهر اهواز در پی نداشت و این آلودگی هر روز گسترده تر از روز گذشته حیات خود را در این شهر و شهر های اطراف ادامه می داد.

در این میان در برابر همه اعترضات مردم جنوب کشور که نفس کشیدن را حق مسلم خود می دانند، خانم ابتکار رئیس ۱۰ ساله سازمان محیط زیست بدون موشکافی این مسئله و ارائه راهکاری برای اتمام این آلودگی مرگبار تنها با یک پاسخ طنزآلود می‌گوید: نمی شود به هوا دستور دهیم باران ببارد! در این میان اما در برابر مرگ سلامتی مردم ساکن جنوب کشور در برابر دست های نابود کننده ریزگردهایی که بی پروا سلامت و حیات مردم این ناحیه را نشانه گرفته اند، مسئولان با رویکردی سیاسی تنها به دنبال این هستند که دولت گذشته را مقصر این اتفاق بدانند و به این بهانه از حل این مشکل جانکاه شانه خالی می کنند. ماجرای اهمال دولت قبل که در طول ۸ سال حضورش چنان ضربه مهلکی به محیط زیست کشور وارد کرد که پاک کردنش از چهره کشور با دشواری های بسیاری همراه است بر همه آدم ها مبرهن است اما در این میان مردم خوزستان می خواهند مسئولان دولت جدید برای شرایط فاجعه‌ آمیز موجود یک راه حل عملیاتی در نظر بگیرند و از مرحله سخن و دعواهای سیاسی خارج شوند.

https://www.jahannews.com/images/docs/files/000407/nf00407852-1.jpg

مشکل محیط زیست از هوا تا آب


در سالهای اخیر خبرهای تاسف بار بسیاری را در خصوص آلودگی های زیست محیطی کشور شنیده ایم، از آلودگی هوای اهواز و تهران و اصفهان و تبریز و مشهد گرفته تا خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها و آلودگی آبهای زیرزمینی و شرب و گستره این آلودگی ها به جایی رسیده است که کشور ما گوی سبقت را در بسیاری از آمارها در زمینه آلودگی های زیستی از سایر کشور های جهان ربوده است، در این میان اما مشخص نیست مسئولین در برابر این آمارهای تاسف بار با چه دلیل و منطقی سکوت و بی تفاوتی در پیش گرفته اند و نه حاضر هستند بودجه مبارزه با این آلودگی ها که نفس زندگی را در میان مردم کشور به شماره انداخته افزایش دهند و نه چاره ای برای پایان این هجوم بی پایان مرگ بیندیشند. خانم ابتکار رئیس سازمان محیط زیست هم در طول یک سال و نیم گذشته هیچ طرح خاصی حداقل در مقطع کوتاه مدت برای کاهش اثرات آلودگی هوا پیش‌بینی نکرده و انفعال حداکثری سازمان حفاظت محیط زیست سینه مردم جنوب کشور را به درد آورده است.

همه دولت ها مقصر آلودگی هستند، دولت قبلی بیشتر!

همان طور که اظهارات «عیسی دارابی» نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد، تمام دولت‌ها در قبال بی‌تفاوتی نسبت به پدیده روزافزون بحران‌های محیط زیستی مقصرند. حال اگر دولت قبلی هم کم کاری کرده است چرا دولت فعلی چاره ای نمی اندیشد؟

در این میان خانم ابتکار هم به جای اینکه به دنبال مقصر این قضیه بگردد، تدبیری برای رفع این ریزگردهای بیندیشد.در حالی که گرد و غبار شدید در استان خوزستان به ویژه اهواز نفس کشیدن را بر اهالی حرام کرده و عامل اعتراض جمعی از نمایندگان مجلس و مردم نسبت به عملکرد محیط زیست شده است، رئیس سازمان محیط زیست این بار با یک فرافکنی جدید، این سازمان را تنها مسئول این وضع نمی داند و از روند کند هماهنگی و یا عدم توجه به هنگام در این زمینه میان بخش های مختلف قانون گذاری و اجرایی گلایه کرده است.

ماجرای لغو پرواز اهواز خانم دکتر


۲۱ بهمن امسال همزمان با بحرانی شدن وضعیت گرد و غبار در خوزستان، پرواز رئیس سازمان محیط زیست به خوزستان هم لغو شد و این مسئله بهانه ای شد که خانم دکتر حتی برای همدردی با خوزستانی ها به این استان نرود و این در حالی بود که همان شب، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت با پرواز دیگری خود را به خوزستان رساند.

تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه


در پی بی‌تدبیری‌های رئیس سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس طرح تبدیل سازمان محیط زیست به وزارتخانه را در مجلس کلید زدند تا امکان نظارت بیشتر بر عملکرد رئیس سازمان داشته باشند. طرحی که باعث می‌شود تا تنها به دلیل نوع عملکرد رئیس ۱۰ ساله این سازمان، سرنوشت تلخ دیگری برای محیط زیست رقم بخورد و سطح سازمان محیط زیست از معاونت رئیس جمهور به یک وزارتخانه تنزل یابد. موضوعی که نمایندگان مجلس بارها بر آن تأکید کرده‌اند که رئیس جمهور باید به فکر تغییر رئیس این سازمان باشد اما در حال حاضر گزینه روی میز، تبدیل این سازمان به وزارتخانه برای پاسخگویی بیشتر مسئولان آن به مردم است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مصطفی
خراب کردیم هممون ، اگر بخوایم آبادم بشه همه باید با هم انجامش بدیم ، با فتوشاپ کردن عکس ابتکار جز نشان دادن بغض و کینه ، چیزی درست نمیشه
يعني منظورت اينكه خانم ابتكار و همفكرانش بفكر درست كردن هستند ؟؟؟؟
ایرانی
حتما دیگه !!!
آقا مصطفی ایشان 10سال سکاندار این سازمان هستند اگر فکری به حال این مشکلات کرده بودند مطمئن باش تاحالا گوش فلک را با کارهایشان کر کرده بودند !!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه جان برادر فقط دولت يكدست اصولگرايان در 8 سال گذشته به فكر درست كردن بود
Iran, Islamic Republic of
دقت کردین کوچکترین اتفاقی در دولت قبلی به صورت لحظه به لحظه توی اینترنت و .. سریع زیر سوال می رفت انواع عکس ها بخش می شد مثلا در زلزله ورزقان زلزه بم گرونی روغنو لبنیات ولی حالا تو اینترنت سرچ کنید هیچ خبر خاصی در مورد آلودگی و گرونی نیست لعنت به این سایت ها و روزنامه ها که اینجوری هموطناشونو میفروشن من نمی گم مثله سابق باشه ولی این طور هم نباشه که مردم توی اهواز تو خاک زندگی کنند این خانم هم انگار نه انگار مسول محیطه زیسته
شبنم
Iran, Islamic Republic of
فردی که عرضه مدیریت و انجام کاری را ندارد بیخودمیکندقبول مسئولیت کند
و خلاصه ابتکار این مدیر بی لیاقت مجبور می شود که استعفاء دهد . مدیر بی لیاقت استعفاء استعفاء این خواست همه ملت ایران است.
حسینی
جهان عزیز!چند بار باید به شما بگیم که همه چیز و همه کس از پارازیت و بنزین تولید داخلی آلوده و دولت قبل ،صحرای آفریقا و صحرای ربع الخالی عربستان و مدیرمسئول کیهان!!مقصرند به غیر از این خانوم !؟!؟
حالا باز انگشتاشون درد نکنه که از طریق پورتال و وب سایت و فضای مجازی از تهران زیر گردهای اهواز را مدیریت می کند؟شما می تونید؟؟؟؟
[lhg
Iran, Islamic Republic of
...؟آیا واقعاً برای رفع گرد و غبار مردم مظلوم، چنین خبر با عکسی خاص گذاشته اید؟؟؟؟؟ ...
سعيد110
Iran, Islamic Republic of
با توجه به بحران هاي زيست محيطي امروز و بحران هايي بس بزرگتر در آينده، هيچ چاره اي جز تبديل وزارتخانه محيط زيست و كمسيوني تخصصي به همين نام در مجلس وجود ندارد.
Iran, Islamic Republic of
درست است که خانم ابتکار نزدیک به 10 سال رییس سازمان محیط زیست بوده ولی این مدیریت پیوسته نبوده و ایشان در حال حاضر وارث مشکلاتی است که در 8 سال بی تدبیری و تخریب محیط زیست به او رسیده و حل این مشکلات در یکسال و نیم که هیچ تا سالها زمان دارد. تنها راه حل رفع مشکل اهتمام تمام مردم و دولت و همکاری همگان است.
حیدر
United Kingdom
بسلامتی کسی بفکر نیست مشکل حل بشه فقط هم دیگرو مقصر میکنن از مسئولیت در میرن کاری که سالهاست تو این کشور انجام می دن از قاجار تا الان .
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
تنها چیزی که این روزها دیده نمی شود ابتکار است ابتکار!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا برای معرفی منکر به صورت معروف واقعا ابتکار نیاز است. مگه ندیدی چطور جلوی تولید داخلی بنزین رو که در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم ارزی جلوی خروج ارز رو با شانتاژ سیاسی که البته تنها تخصص ایشون هست گرفت و به جاش با ادعای دروغ واردات بنزین با استاندارد یورو 4 بنزین آلوده وارد کشور کردند.
این عین ابتکار است البته نه در راستای حق بلکه حق کشی
بصیرت
وای به حال کسانیکه با رای دادن به افراد نا صالح دوباره پست ومقام بین نا محرمان تقسیم شده ...
Iran, Islamic Republic of
این کار و دولت و طرفدارشه همش توپو تو زمین دولت قبلی می ندازند ما نمگیم اصلا ریز گرد نباشه ما میگیم دو این سالها خودت چی کار کردی به خدا اگر یه گزارش کوچولو از این دو سال می دادی حتی اگر ریز گرد ها تموم نشده بود ولی دله مردم خوش بود که مسولینشون پیگیر هستند ولی این خانم واقعا مردم رو مسخره کرده
Romania
دولت دهم مصوبه‌ای برای مالچ پاشی ۲۰۰ هزار هکتار از بیابان‌های استان خوزستان را داشت که ۲۵ هزار هکتار آن را اجرا کرد، اما در دولت تدبیر این روند متوقف شد.
قابل توجه اصلاح طلبان و جهان نیوز مخالف احمدی نژاد
جهان نیوز بیدار شو کاندید مورد نظر شما هرگز پایش به پاستور باز نخواهدشد.