شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

قربانیان‌آزارجنسی کشیش‌هادست به‌دامن‌پاپ

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 407815
قربانیان آزار و اذیت جنسی از سوی کشیش ها در قاره آمریکا از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان خواستند ، عاملان این اقداماتی را به مراجع قضایی ارجاع دهد.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، این قربانیان در کنفرانس مطبوعاتی در مکزیک ، گفتند: ما از پاپ می خواهیم آنچه را می گوید انجام دهد، زیرا برای تبلیغات ما (موضوع) خوبی هستیم، تبلیغات کافی نیست.

این گروه که قربانیان آرژانتینی ، شیلیایی ، مکزیکی ، پرویی و اتباع جمهوری دومینیکن در آن حضور داشتند، خطاب به پاپ فرانسیس گفتند:تنها وعده دادن کافی نیست، اقدامات مبهم و متناقض نیز به پیشرفت در جهت واقعیت و عدالت کمکی نمی کند.

این افراد، آزار و اذیت جنسی کودکان از سوی کشیش ها را «هولوکاست عظیم» نامیدند.

سازمان ملل در فوریه ۲۰۱۴ واتیکان را به ایجاد اختلال در اجرای کنوانسیون حقوق کودکان متهم کرد.

پاپ در مارس ۲۰۱۳ وعده داده بود با آزار و اذیت جنسی کودکان بدون هیچ گونه تسامحی برخورد خواهد شد.

در دوره پاپ بندیکت شانزدهم رهبر سابق کاتولیک‌های جهان بین سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ حدود ۴۰۰ کشیش به دلیل سوء استفاده جنسی از افراد زیر سن قانونی مخفیانه از کار برکنار شدند.

این در حالی است که یک قاضی اسپانیایی در حکمی که دوشنبه منتشر شد اعلام کرد ۱۱ کشیش از ۱۲ کشیش متهم در پرونده آزار و اذیت جنسی کودکان در اسپانیا که پاپ را متاثر کرده بود به سبب مشمول مرور زمان شدن وقایع نمی توانند تحت پیگرد قرار گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *