چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
۲

آیا به نظر امام، شریعتی شهید شده است؟

دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۲
کد مطلب: 406325
بعد از فوت مرحوم شریعتی، در یکی از سفرهای که به نجف رفتم و خدمت امام رسیدم، به نامه‌ای که برای فوت مرحوم شریعتی نوشته بودند اشاره کردم.
به گزارش جهان، علی شریعتی یکی از جنجالی‌ترین افراد تاریخ معاصر است که درباره‌اش اختلافات زیادی وجود دارد. وی هم طرفداران و هم منتقدان زیادی دارد. قبل از انقلاب، همة انقلابیون توقع داشتند نظر حضرت امام را نیز درباره وی بدانند. علی جنتی در قسمتی از خاطرات خود درباره اینکه امام اعتقاد نداشتند که شریعتی شهید شده، می‌نویسد:

بعد از فوت مرحوم شریعتی، در یکی از سفرهای که به نجف رفتم و خدمت امام رسیدم، به نامه‌ای که برای فوت مرحوم شریعتی نوشته بودند اشاره کردم و گفتم ذکر عبارت «فقد دکتر شریعتی» آثار بدی در بین دانشجویان اروپا و آمریکا گذاشته است، آنها انتظار داشتند شما تجلیل بیشتری از شریعتی می‌کردید.

در این زمان امام عصبانی شدند و فرمودند: «مگر من مثل این روشنفکرها هستم که هی بگویم شهادت، شهادت! شهادت شرایطی دارد!» من دیگر سکوت کردم و جرأت نکردم حرف دیگری اضافه کنم.[۱]

[۱]. خاطرات علی جنتی، ص ۱۵۰.
منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مم
United Kingdom
بله آفای جنتی عزیز شهاد ت و شهادت دادن شرایطی دارد
مهرداد بابصیرت سیدطلاب و بسیجیان اهل قلم
Iran, Islamic Republic of
سلام خدا هم بر امام راحل و هم برشهید شریعتی که هردو در جوار رحمت الهی با انبیا محشورشدندوخداوند برعلودرجات این دو عزیز ما بیفزاید