شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

پازلی دیگر از پیشرفت های ایران در افق

يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب: 406246
مجموعه «پازل» این هفته به دانش نانو در کشورمان و ساخت الیاف مصنوعی بر اساس این فناوری می پردازد.
به گزارش جهان، پیشرفت های ایران اسلامی در سال های پس از پیروزی انقلاب بسیار چشمگیر بوده به طوری که جهانیان انگشت حیرت به دهان مانده اند که با وجود این همه تحریم و فشار، چگونه فرزندان این ملت توانسته اند با دست خالی، به جایی برسند که اکنون جزو ۱۰ کشور پرتاب کننده ماهواره به فضا باشند یا حیوانات شبیه سازی شده را به دنیا بیاورند و در ده ها دانش دیگر به قله های جهانی دست یابند.

برنامه «پازل» به پیشرفت هاي علمی و صنعتی ایران در عرصه هاي مختلف می پردازد.

در این قسمت از پازل به ساخت الیافی که با فناوري نانو تولید می شود پرداخته می شود که این نوع الیاف در تولید فیلترهاي صنعتی کاربرد دارند.

با پیشرفت علم و به وجود آمدن فناوری نانو، تولید الیاف در مقیاس نانومتری یا همان نانوالیاف مورد توجه بسیاری از پژوهشگران و دانشمندان در حوزه های مختلف قرار گرفت؛ این الیاف سطح تماس بسیار زیادی فراهم می کنند که سبب بهبود خواص آن ها نسبت به الیاف معمولی خواهد شد.

از چندین روش می توان نسبت به تولید نانوالیاف اقدام کرد که دانشمندان ایرانی موفق شده اند با روش های ابداعی خود و بومی سازی آنها، گام مهمی در راستای تکمیل دانش نانو و برآورده ساختن نیازهای کشور به این مواد بردارند.

«پازل» مجموعه ای است که توسط روح الله کریمی تهیه و کارگردانی شده و این قسمت از آن ساعت ۱۹ روز یکشنبه ۱۹ بهمن و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۴ از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *