شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳۵
۶۶

هشدار هزاران نفر از طلاب به روحانی/ یادآوری درس اول طلبگی

جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 405855
هزاران نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور روحانی نوشتند: «چه شده است که امروز بعضی به نام عقلانیت و اعتدال؛ با نام پرهیز از جنجال و دردسر می‌خواهند از مبانی انقلاب کم بگذارند!»
هشدار هزاران نفر از طلاب به روحانی/ یادآوری درس اول طلبگی
به گزارش جهان به نقل از فارس، هزاران نفر از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم در نامه‌ای خطاب به رییس جمهور روحانی نوشتند: «مسوول سیاست خارجه شما دقیقاً با حضور خود در لانه فساد و قدم زدن با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نه تنها انزجار خود را اعلام نمی‌کند بلکه گویی مهر تاییدی بر این اقدامات می‌نهند و چه دردناک است حمایت شما از عملکرد فراتر از نابجای آنها و خلاف حکمت،عزت و مصلحت نظام.»

متن مشروح این نامه به شرح زیر است:

بسم رب الشهدا و الصدیقین

وَلَن تَرْضَى عَنکَ الْیَهُودُ وَلاَ النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ(البقره/۱۲۰)

جناب آقای دکتر روحانی

ریاست محترم دولت تدبیر و امید

امروز نقش و تاثیر عملکرد انقلاب اسلامی و جهت دهی افکار جهانی به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی بر کسی پوشیده نیست و وعده تشکیل نهضت جهانی مستضعفین توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) امروز دیگر به واقعیت تبدیل شده است.

صدای انقلاب اسلامی ایران امروز بر تمامی جهان طنین انداز شده و بیداری اسلامی در جهان روند رو به رشدی را در پیش گرفته و فتح الفتوح اسلامی ارکان ظلم را به تزلزل انداخته است.

جناب آقای روحانی

سی و ششمین برگ تاریخ انقلاب اسلامی با پیامی قرین گشت که آخرین ضربه کاری خود را به مکاتب پوشالین لیبرال‌های غربی روا داشت و صدای فروریختن استخوان‌های لیبرال در عالم هویدا گشت.

اما در این شرایط چه وقاحت بار است عملکرد عده‌ای غرب‌زده در کرانه این فرو ریختگی!

چه تاسف برانگیز است عدم فهم گفتمان اسلام ناب آن هم توسط بعضی از مسوولین غرب گرا!

چه تامل برانگیز است جریان اسلام نمای لیبرال مسلک و توسعه گرا که با عملکردهای نابجای خود سعی در نهادینه سازی فرهنگ پوشالین لیبرالی دارند!

جناب حجت الاسلام روحانی

مگر از آغازین روزهای طلبگی زمزمه لب‌های هر طلبه علوم دینی «علینا انفسنا» نیست؟

چه شده است که همراهی و همکاری همه جانبه دولت از یک طرف و افسار گسیختگی بیشتر سردمداران غرب از سوی دیگر سکانداران مذاکره را هنوز به این باور نرسانده است که تنها راه استحکام و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران اتکا به خود و اجرای اقتصاد مقاومتی است.

شما به عنوان یک حقوقدان چگونه حاضرید در برهه‌ای که تمام مسلمین علیه دستگاه دیپلماسی غرب در توهین به پیامبر اسلام(ص) به خروش آمده‌اند؛ مسوول سیاست خارجه شما دقیقاً با حضور خود در لانه فساد و قدم زدن با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب نه تنها انزجار خود را اعلام نمی‌کند بلکه گویی مهر تاییدی بر این اقدامات می‌نهند و چه دردناک است حمایت شما از عملکرد فراتر از نابجای آنها و خلاف حکمت،عزت و مصلحت نظام.

شما به عنوان یک سیاستمدار اسلام شناس چه تقارنی بین کارکردهای وزارت ارشاد با مبانی اصیل اسلامی می بینید؟!

کدامین اسلام اشاعه موسیقی و خوانندگی زنان را جزء جهادی ترین ارزش های فرهنگی می داند؟!

کدامین اسلام نشر و ترویج افکار انحرافی و غرب باور را به عنوان سیاست‌های فرهنگی اصیل، روا می داند؟!

کدامین اسلام ترویج و راه اندازی شبکه های مختلف اجتماعی را بدون در نظر گرفتن مفاسد جبران ناپذیر آن بر نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی مصداق توسعه و تعامل با دنیا می داند؟!

آقای دکتر روحانی

چه شده است که امروز بعضی به نام عقلانیت و اعتدال؛ با نام پرهیز از جنجال و دردسر می خواهنداز مبانی انقلاب کم بگذارند!

چه شده است که گفتمان اسلام امریکایی گریبانگیر مسوولین ما شده است!

اما آن مسوولین بدانند که تابع حضرت امام خمینی (ره) هستیم که فرمود: اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند و اگر زنده زنده در شعله‌های آتش ما را بسوزانند. اگر زن و فرزند و هستیمان را در جلوی چشممان به غارت ببرند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نخواهیم کرد.

والعاقبة للمتقین...
جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بصیر
سلام خدا بر روحانیت با بصیرت ولعنت خدا واولیا اش بر کسانیکه مخالف اسلام ناب محمدی ص هستند.
Iran, Islamic Republic of
این افساد طلبان به جای جواب دادن فقط و فقط توهین میکنند میگی نه .به نظراتشون نگاه کن
اسامی طلاب کجاست پس؟ نامه بدون نام و نشان؟
Iran, Islamic Republic of
جمعي از طلاب با هزاران نفر زمين تا آسمان متفاوت است دنبال چي ميگردي جهان نيوز؟
مرتضی
با سلام.نامه هایی در رسانه های رسمی انتشار می یابد که دارای سند می باشند

درود خدا بر همه کسانی که دغدغه اسلام و ولایت وعزت و اقتدار نظام وانقلاب دارند
مصطفی
درس اول طلبگی اینه که مزدور هیچ جناحی نباشید و برای اسلام قدم بردارید لطفا
Iran, Islamic Republic of
شما برو دردت را درمان کن و مثل شکست خورده ها توهین نکن. فهم کج شما باعث میشه که خیال کنید طلبه ها مزدورند و توهین کنید. واقعیت اینه که روحانیت در صف اول جهاد و مبارزه است و در واقع گروهها و مردم و جناح سیاسی هستند که پشت سر روحانیت حرکت می کنند نه اینکه روحانیت پشت سر جناحی باشد. حالا اگر طلبه ها حرف دل مردم را بزنند که اتفاقا تناسب با گفتمان یک جناح سیاسی باشه این نشاندهنده حقانیت مردم و جناح سیاسی است.
بی صواد دل واپس و...... ادامه دارد
الان دقیقا" این متن کجایش مزدوری برای یک جناح خاص بود ؟ اگر دغدغه اسلام را تفکری جناحی حساب میکنید احتمالا" از چشمه های زلال !! تشیع لندن نشیت تغذیه می شوید و به مهدویت منفعل قائل !!!
مسلما همینطوره طلبه فقط باید مزدور خدا باشه و بس نه مزدور انگلیس و حاج آقا خاطره.
نیمآ
Iran, Islamic Republic of
باید منتظر بمانیم و ببینیم انتقادپذیرترین رئیس جمهور تاریخ ایران! این طلاب را با چه لفظی مورد عنایت قرار می دهد؟
بی شناسنامه؟ بی فرهنگ؟ بی عقل؟ بیسواد؟
حدس بزنید
عده ای معدود که از جایی معدود غذا می خورند.
کله شقی انقلابی گری نیست ...
Iran, Islamic Republic of
اگر شما در دوره حضرت علی هم بودید به ایشون هم توهین می کردید؟ چون ایشون هم در امر خدا و دین، متعصب بودن. خیلی بیشتر از اونی که تو طاقتشو داشته باشی.
وادادگی هم سیاست ورزی نیست
ای دمت گرم که جان کلام رو گفتی
های گفتی
با‌ سلام
ممنون از سلسله جلیله روحانیت که همیشه و در همه صحنه ها بیدار و هوشیار می باشند.
والعاقبه للمتقین
سید
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم طلاب عزیز جلوتر از ولایت حرکت نکنند
Iran, Islamic Republic of
با طرز فکر شما طلاب باید بشینن و رهبری خودشون را سپر بلا کنن؟؟
دیگه بهانه ای نداشتید جز دفاع از ولایت؟؟!!
طلاب هم مثل همه مردم وظیفه پاسداری از دین و اسلام را دارند و در این واضحات واجبات وظیفه شون را انجام دادند.
Iran, Islamic Republic of
سید شما نه احترام و منزلتی برای ولایت قائلی نه دین لطفا حرفهای بزرگتر از اندازت و حرفی که به اون اعتقادی نداری نزن
در سال 87 که احمدی نژاد برای پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پیام تبریک فرستاد این طلاب محترم کجا بودند ؟! ظاهرا شما هم میدانید که بهبود روابط با امریکا به نفع ماست فقط نمیخواهید دولت فعلی این کار را انجام دهد .
عزیزم اولا همه ی کارهای احمدی نژاد درست نبود و به همین دلیل در سال های آخر ریاستش مورد انتقاد حامیان گفتمان انقلاب بود.
ثانیا جهت گیری کلی دولت هاست که باعث این نامه نگاری ها میشه نه یک اقدام نابجا.
Iran, Islamic Republic of
تابوی مذاکره با امریکا در همان دولت احمدی نژادشکست . یکی دو مورد هم نبود . 6 نامه بی جواب فرستاد و باز هم در آخرین سفرش به نیویورک مصاحبه کرد و گفت آماده مذاکره با امریکاست. در ماههای آخر هم خودش و وزیر خارجه اش کتبا از رهبری خواستند با امریکا مذاکره شود که به مذاکرات عمان انجامید . اگر تنش زدایی با امریکا اینقدر مهم و ذلتبار است باید عکس العملی نشان میدادید .
Latvia
بابا دست از سر این ملت بردارید، آقایان معترض، با این کارها خودتان را از چشم مردم می اندازید. بیشتر مردم (نه بیشتر مخاطبان جهان نیوز) با دیپلماسی جناب ظریف موافقند و از ایشان حمایت می کنند. شما که زبان و قلم بر انحرافات و فسادهای اقتصادی گسترده دولت قبل بسته بودید چه شده است که در مقابل قدم زدن وزیر خارجه کشورتان چنین برآشفته شده اید و به دنیا تلقین می کنید وزیر خارجه ایران حق قدم زدن مختصر با همتایان خود را ندارد. بابا دست از سر مردم بردارید و کاری نکنید که مردم چون شما را مبلغان دین می دانند از دین هم فاصله بگیرند.
Iran, Islamic Republic of
خودت را جای مردم جا نزن اگر منظورت از مردم 50/70 درصد است که مردم یک بار در رفراندم یارانه ها جواب دولت را دادند. اگر قبول نداری تا سال 96 فقط 2 سال ونیم دیگه مونده تحمل کن جواب مردم رو می بینی.
Iran, Islamic Republic of
اون 50 درصد+اونایی که رای ندادن+اونایی که به غیر جلیلی رای دادن میشود حدود 90 درصد. اینها به دنبال آرامش و پیشرفت کشورند.
Iran, Islamic Republic of
شما مرکز آمار افکار و عقاید ایرانیان هستید؟؟!!
این دولت فقط 18 میلیون رای داشته آنهم لب مرزی بوده! بیشتر آرا هم معیشتی بوده. صدای اعتراض مردم را نمی شنوید؟؟؟!!!!!!!!!!
خوب دیگه چه خبر ...
مهردادبابصیرت و متفکرو نابغه و اسلام شناس
سلام خدا بر همه این اساتید و طلاب امیدوارم رسانه ملی اخبار اینچنینی را به گوش ملت برساند متاسفانه خبر 2030 از انتقادات مراجع عظام به سیاست های فرهنگی دولت اعتدال چیزی نگفتند وهمین سانسور نابه جا خیانت به خون شهداست
شهروند
خدایا شکرت بلاخره بعد از چند روزی خون دل خوردن متوجه شدیم هستند کسانی که هنوز حافظ ارزش های انقلاب اسلامی هستند امیدواریم به لطف خدا و امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف و عکس العمل اگاهانه و مدبرانه ی رهبری و حوزویان هم در زمینه ی استکبار ستیزی و هم برپایی عدالت و محاکمه ی دانه درشت های اقتصادی روحیه ی نساط و امید را به دل های مرده بر گردانند انشاءالله .
احسنت
محسن
به نظر بنده رئیس جمهورهای بعد از از مقام معظم رهبری همه آنها اشتباهات زیادی انجام دادند رفسنجانی خاتمی احمدی نژاد و رئیس جمهور جدید روحانی هیچ کدام نتوانستند خودشان را کنترل کنند وپیش مردم سر بلند وسر افراز شوند رئیس جمهور باید انتقاد پذیر باشد مردمی باشد برای مردم خدمت کند حرف دوپهلو نزند حرفهایشان در تاریخ ثبت میشود اگر امروز پیش خودش خوب است در آیند مردم نظاره گر هستند واین حتی برای خانوادشان هم خوب نیست باید بیشتر هوشیار باشند وپشت سر رهبری ومراجع تقلید حرکت کنند تا این مملکت در کمال آرامش به پیشرفت علمی اقتصادی نظامی وتوکل بر خدا به جلو حرکت کند
حسین
ضمن تشکر از این عزیزان ، کاش علمای بزرگوار فکری هم برای خروج عده ای از حوزویان از ( زیُ طلبگی) هم باشند. با آن همه تأکیداتی که امام عزیز راحل مبنی بر ساده زیستی و عدم توجه به دنیا به علمای دینی داشتند اما امروز شاهد پرداختن بیش از حد عده ای از طلاب به امور مادی و زندگی شخصی شان هستیم. واژه روحانیت خود گویای مسئله است.
اقايانلاب فدايي رهبري مگر در اين كشور فردي همانند مقام معظم رهبري وجود ندارد كه شما از ايشان جلوتر حركت كردهايد مطمئن باشيد هرجا رهبري احساس خطر كنند ورود ميكنند فدايي رهبر بودن در عمل است واطاعت از ايشان نه در حرف
Iran, Islamic Republic of
رهبری خودشان فرمودند که بابصیرت و انقلابی باشید. تبعیت از ایشان یعنی وظیفه دینی و انقلابی را بشناسیم و به آن عمل کنیم. دیگر از این واضحتر نمی شود که به پیامبر اسلام توهین شود و وزیر خارجه ما در کشور توهین کننده حاضر شود و نه تنها ککش نگزد بلکه با دشمنان تابلودار نظام همراهی کند. خود آقای ظریف بهتر میداند که در دنیای دیپلماسی هر حرکت کوچکی معنا دارد و این رفتارهای ایشان هم در بوق و کرنای رسانه های ضد اسلام مورد سوء استفاده دشمن واقع شد.
اگر روحانی از این رفتار بیجا حمایت نمی کرد و با بی ادبی با منتقدین برخورد نمی کرد شاهد اینگونه عکس العمل شدبد مردم و روحانیون نبودیم. وای به روزی که بگندد نمک...
مصطفی
این روحانی اگه از طلبگی چیزی بلد بود نمی گفت بزرگترین درس کربلا درس مذاکره است
هزار مثبت
عبدالله مویدخواه
این جمله کوتاه آقا مصطفی پیام بلندی دارد
ابوالفضل
سرمایه های اجتماعی این ملت همین طلاب فاضل، بصیر و زمان شناس هستند که به حکم آیه ی کریمه ی قرآن کریم و ذکر فان الذکری تنفع المؤمنین به رییس جمهوری تذکر دادند تا ان شاء الله ایشان هم هشیار و بیدار بشوند.
م
بهتر است هرکس کار خود کند ودیگران رازیر سوال نبرد
Iran, Islamic Republic of
اگر یه به اصطلاح هنرپپیشه یا هنرمند هم در باب سیاسی اظهار نظر می کرد همین را می گفتی یا حق آزادی بیان و اندیشه و... را ردیف می کردی؟!
به حکم سخن خود شما هم اظهار نظر نفرمایید بزرگوار و به کار خود بپردازید
بیانیه ای که بدون اسم و امضا باشه هیچ سندیتی نداره!
چون هرکس به راحتی میتونه علیه هر شخصی بیانیه ای بنویسه و در پایین اون به صورت کلی اسم یک قشر خاصی از جامعه رو بیاره! مثل جمعی از طلاب و یا جمعی از پزشکان و ....
الان در این ننامه شما از کجا تشخیص دادید هزاران نفر از طلاب رو؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
جناب
بیا مدرسه معصومیه قم ببین چند تا برگه پر از امضا با اسم جمع شده . خودت با پای خودت بیا تا با چشمات ببینی.بعد برو مدارس دیگه هم سر بزن . ادرس :قم -ابتدای بلوار امین
جواد
چی شده که تمام طلاب دیروزی که دولتش با اعتقادات جوانان بازی کرد دم نیاوردند ولی حالا..ٔ.
.ای اگرخامنه ای حکم جهادم دهد
یعنی فکر میکنید.. اینها غیرت درک این مسائل رو دارند...

به خدا قسم بی غیرتترین دولت تاریخ انقلاب است که بر ما حاکم شده...
.لازمه کاهش تحریمها ، کاهش تنش بین ایران و تحریم کنندگان است . مگر اینکه بخواهیم همیشه در همین وضع تحریمی و یا حتی تحریم شدیدتر بمانیم . عدم بهبود اوضاع اقتصادی ؛ به تدریج تبعات سیاسی اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت . اینکه همه چیزمان را در داخل تامین کنیم ؛ نه در ایران و نه در هیچ کشور دیگری در جهان عملی نیست .
Iran, Islamic Republic of
شما که خیلی پیاده تشریف دارین!!
آدم نمیدونه کجای فکرتون را روشن کنه...
اول باید دشمن را بشناسید بعد رفتارش را تحلیل کنید بعد ببینید که آخه کی گفته درها رو به روی خودمون ببندیم؟؟!! مگه دنیا همین 1+5 هست که خودشون هم تو گل و لای اقتصادی و فرهنگی و سیاسی شون گیر کردن...
Iran, Islamic Republic of
ادبیاتتان را درست کنید تا کلامتان امکان اثرگذاری پیدا کند . دنیا عملا همین 5+1 است و میبینید که بعد از قطعنامه ها ؛ تقریبا هیچ بانکی در دنیا بدون موافقت اینها پول ما را نمیدهد .
اینها جمعی هستند یا هزاران ؟؟؟؟؟؟
ع قندهاری
باتایید ناراحتی عزیزان اساتید وروحانیت معزز قم باید گفت چه فایدهای دارد چون نرود میخ آهنین درسنگ
من
تکبیر....................
الله اکبر، الله اکبر
خامنه ای رهبر
مرگ بر ضد ولایت فقیه
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر منافقین و کفار
مرگ بر اسرائیل
و در آخر مرگ بر اسلام آمریکایییییییییی
کریمی
به خدا قسم این نوشتارهای طلایی فقط حرف دل طلاب نیست بلکه درد دل همه مردم ولایتی ایران است
محمد
کو گوش شنوا
کسی که استحاله فرهنگی شده در غرب به این اسونی هدایت نمیشه
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر کاسبین فتنه و پیرو صهیونیست!!!
مصباحی
کار را به دست کاردان سپرده ایم و به او اعتماد داریم
طلاب غیرمتخصص در امور سیاست خارجی دخالت نکنند
هزاران نفر این نامه رو امضا کردند؟!!!!!!!!
به حکم این سخنتان
شما هم در امور دینی و سیاسی و مسایل خارجه دخالت نکنید و سکوت کنید. چه به نفع و چه به ضرر کسی . از این به بعد هیچ جا و هیچ زمانی در هیچ موضوع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و مذهبی و .... جز رشته ی تحصیلیتان حق اظهار نظر ندارید.
و در این مورد هم همچین حقی نداشتید به حکم سخن خودتان
حسين
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا در عربي دو را هم جمع مي گويند
Iran, Islamic Republic of
حسین خان! عربی ات هم که ضعیفه!!
سید
احسنت،ان شاء الله گوش شنوایی باشد
حمید
بسیار بجا و متین و دلسوزانه گفتند. خدا را شکر می کنم که اینبار حوزه جلوتر از مردم حرکت کرد.
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم .
محبوب
اللهم اصلح کل فاسد من امر المسلمین
مریم
Iran, Islamic Republic of
شما میتوانید گوش نکنید و شما می توانید نبینید.زنده باد روحانی وآزادی
حامدمحمدی
من متعجبم از دوستانی که انحرافات وزارت ارشاد و وزارت امور خارجه دولت تدبیر و امید را می بینند ولی ساده رد میشوند مثل گذشت از اشتباهات و خطای کودکان! و دادن فرصت به آنها در حالی که زمان آزمون و خطا گذشته است و این دولت‌ در دست ژنرالهای سیاست و اقتصاد و غیره است
Amir
France
شناسنامه هاااتون کو؟؟؟؟

باز ....