جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۶
۱۱

وظیفه بوقچی‌های دولتی چیست؟

چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب: 405488
این افراد که به «بوقچی» معروفند حتی گاهی که تیم شکست بدی می‌خورد، باز هم وظیفه دارند سروصدا کنند و نگذارند تماشاگران اعتراض‌ کنند، حتی گاهی برای تغییر جو میدان، به بازیکنان تیم مقابل ناسزا می‌گویند! و بالاتر از آن بعضی وقت‌ها فرمان آشوب در ورزشگاه را هم صادر می‌کنند!
وظیفه بوقچی‌های دولتی چیست؟
به گزارش جهان به نقل از کیهان، بعضی تیم‌های فوتبال برای تهییج تماشاگران در مسابقات افرادی را استخدام می‌کنند تا در طول مسابقه با بوق و طبل و کف زدن، هیاهو کنند و با ایجاد جو روانی به تیم خود کمک کنند. این افراد که به «بوقچی» معروفند حتی گاهی که تیم شکست بدی می‌خورد، باز هم وظیفه دارند سروصدا کنند و نگذارند تماشاگران اعتراض‌ کنند، حتی گاهی برای تغییر جو میدان، به بازیکنان تیم مقابل ناسزا می‌گویند! و بالاتر از آن بعضی وقت‌ها فرمان آشوب در ورزشگاه را هم صادر می‌کنند! این رفتار از دنیای فوتبال به دنیای سیاست هم سرایت کرده است و سیاسیون هم با استخدام چنین افرادی می‌کوشند فضای جامعه را مدام هیجانی کنند! کار به آنجا رسیده که سخنرانان، سخنان خود را با کف زدن حضار تنظیم کنند و حتی اگر سخنی از رفراندوم در یک همایش اقتصادی گفته شود، بوقچی‌ها کار خود را به خوبی انجام دهند! اما چرا و به چه دلیل وجود این هیاهوکنندگان- که از سطح بوقچی‌های محفلی معروف به سایت و روزنامه و... توسعه یافته‌اند- ضروری است؟ و چه عایدی برای استخدام‌کنندگان آنها دارد؟

اما در این بین بوقچی‌های دولتی چه می‌کنند؟! آنها وظیفه دارند در هر شرایطی جو درست کنند و هیاهو کنند تا مردم متوجه نشوند چه اتفاقی رخ داده و در حال رخ دادن است! چه کوتاهی‌هایی شده و چه هشدارهایی نادیده گرفته شده و در اثر نادیده گرفتن آنها چه بر سر مردم می‌آید؟! و این‌گونه است که آنها که خود آلوده به انواع و اقسام مفاسد اقتصادی و سیاسی هستند، ناگهان مدافع مبارزه با فساد می‌شوند! روزنامه‌هایی که به اقرار صریح مفسدان اقتصادی مبالغ کلان از آنها پول گرفته بودند، ترازوی عدالت بدست می‌گیرند تا به واسطه حکم قانونی دادگاه- که کیهان از سال‌ها قبل مطالبه آن را داشت- هم گذشتگان را سراسر لجن‌مال کنند و هم اربابان و خود را تطهیر و پاکیزه! آنها می‌کوشند فراموش شود نماینده و سخنگوی چه کسانی هستند و چه جریانی پشت این هیاهو است اما مردم فراموش نمی‌کنند! فراموش نمی‌کنند که سکان‌داران غارت‌ بیت‌المال در ماجرای کرسنت که سرمایه ملت را به یک چهاردهم قیمت واقعی و به مدت ۲۰ سال فروختند چه کسانی بودند و حتی حاضر نیستند بابت زیان دستکم ۳۵ میلیارد دلاری آن از مردم عذرخواهی کنند! فراموش ‌کنند که در ماجرای پترو پارس و در آغاز دهه هشتاد ۸ میلیارد دلار رانت در اختیار عوامل یک حزب معروف قرار گرفت! فراموش نمی‌کنند که بابک زنجانی از رانندگی چه کسی به کجا رسید و چه کسی بود که مدال ملی به او اهداء کرد! و آنگونه که این روزها مطرح است به چه کسی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ میلیارد کمک بلاعوض! تقدیم کرده است! و فراموش نمی‌کنند که یک مدیر دولتی با سرمایه‌ای به مراتب بیشتر از هزار میلیارد تومان عضویت و در هیئت‌مدیره ده‌ها بنگاه سکان اقتصادی مهمی را در دولت دارد و... طبیعی است که در چنین شرایطی نمی‌توان از آنان توقع اقتصاد مقاومتی داشت. بوقچی‌ها باید هم گذشته را بپوشانند چون قوه قضائیه در وقت خود به پرونده تخلفات آنها و کسانی که شرکای خارجیشان سال‌هاست در زندانند رسیدگی نکرد و آنها امروز طلبکار نظام شده‌اند و با جرات به کارشان ادامه می‌دهند و به بوقچی‌هایشان فرمان می‌دهند هیاهو کنند و نگذارند تا مثلا؛ رانت ۶۵۰ میلیون یورویی (۳ هزار میلیارد تومانی) به نورچشمی‌ها دیده شود!

بوقچی‌ها به کارشان مشغولند! به طبل می‌کوبند، در شیپور دروغ و لجن‌پراکنی می‌دمند، خطاها و پلشتی‌ها را می‌پوشانند... اما هم خدا می‌بیند و هم مردم می‌فهمند، صدای حقیقت همیشه از صدای بوقچی‌ها بلندتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


راه همین هست و دولت باید همین راه را ادامه دهد . این به دست و پا افتادن ها و یاوه گویی ها بی دلیل نیست . به سرنخ ها نزدیک میشوید .
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
وقتی خود رییس در هر سخنرانی با ایراد یک جمله مکثی می کند و منتظر می ماند تا حضار کف سوت و دست بزنند و پس از همکاری عده ای قلیل در سالن، لبخند رضایت بر لب نشسته و چهره سرداران فاتح را به خود می گیرد، علنا خود به کسانی که این کاره هستند سیگنالهایی را ارسال می کنند و اینجاست که شخص وی به توسعه وترویج این پدیده زشت و نابهنجار کمک می کند.
جنوبشهری
Iran, Islamic Republic of
نمونه این اقدامات را در فتنه 88 دیدیم که افرادی مثل اکبر گنجی، مخملباف، حجاریان و حاج آقا و فرزندان ... که زمانی به بهانه از دست رفتن و حفظ ارزشها و آرمانهای انقلاب در نقش سوپر حزب اللهی ها و با یک نقاب بر چهره بدترین و خشن ترین رفتارها را در مواجهه با جوانان در خیابان ولی عصر مر تکب می شدند، تابلوی آزادی را به دست گرفتند و با راه اندازی جنبش سبز، در مقام مدعی العموم نظام را متهم کرده با پررویی خود را نماینده مردم تحت ستم معرفی می کردند و با طرح خواسته ای خود نظام را به محاکمه می کشیدند.
آشنا
بدبخت مردم این وسط چه گناهی کردن ؟ دل خوش کردن به دوره های جدید ریاست جمهوری و مجلس که این دفعه دیگه درست میشه که اونهم به قول معروف هرسال دریغ از پارسال !! ای کاش مردم به جای گوش کردن به حرفهای این بوق چیها و... به این نتیجه می رسیدند که بعد از روی کار آوردن افراد (رئیس جمهور ، نماینده مجلس و... ) باید دست به دست هم بدهند و حقشون رو طلب کنند واگر این اتفاق نیوفتاد آقایون رو به سلابه بکشن نه اینکه به حرفو حدیث این بوق چیها گوش بدن و به یکدیگر بپرند وهمدیگر رو در قالب جناح وجناح بازی محکوم کنند وآقایان هم پشته پرده به ریش مردم بخندند . امام (ره) فرمودند ماانقلاب کردیم که اسلام واقعی را در کشور پیاده کنیم ولی بعد از فوت این بزرگ مرد تاریخ اسلام در ایران یاران ایشان چه کردند با این انقلاب و بااین رهبر مظلوم (امام خامنه ای )حرف برای گفتن زیاد است ولی ....یا علی مدد به امید ظهور حضرت حجت (عج)
عزیزی
کار بوقچی ها جالبه! اگر مخابرات را به خصولتی ها در دولت قبل بدهیم کاملاً غیر قانونی است ولی اگر در این دولت اتفاق افتاد این از قانون مداری است چرا چون ما بخش خصوصی قوی نداریم و این هم قانون اصل 44 است که باید انجام شود. بگذار اینو هم یادآور شوم ، لاریجانی: تحریمها بیست درصد به خاطر تحریمها ست 80 درصد هم به خاطر مدیریت است
مجتبی
از روشنگری روزنامه وزین کیهان ممنونم
محسن
Iran, Islamic Republic of
خیلی خندیدیم. کیهان چون بهانه ای پیدا نمیکند..
Iran, Islamic Republic of
ديگر مردم براي آقايان بهانه اي بيش نيستند، مهم قدرت وثروت است
هموطن
United States
اینها می خواهند دم کدخدا را ببینند و ......
امین
Iran, Islamic Republic of
اینجور که معلومه تو این کشور همه .....
مصطفی
بزرگترین بوقجی روزنامه خانوادگی خانواده خاص>آرمان