يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

خفه کردن مظنونین توسط پلیس‌های آمریکایی

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۳۰
کد مطلب: 401433
بر اساس گزارشی که توسط بازرس کل پلیس آمریکا منتشر شده، افسران پلیس در برخی موارد از همان ابتدا اقدام به خفه کردن مظنونین می‌کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از رویترز خبر داد: یک بازرس کل جدید از اداره پلیس شهر نیویورک در عدم مجازات افسرانی که اقدام به خفه کردن شهروندان می‌کنند، انتقاد کرد. این در حالی است که برخی از افسران در همان ابتدای روبرو شدن با فرد مظنون اقدام به خفه کردن آنها می‌کنند.

"فیلیپ اور" بازرس کل پلیس اولین گزارش رسمی خود را یک ماه پس از تصمیم هیئت منصفه در عدم محکوم کردن افسر پلیس شهر نیویورک که اقدام به خفه کردن تا مرگ "اریک گارنر" کرده بود، منتشر می‌کند.

بر اساس این گزارش، انتقادات شدیدی از افسرانی شده که در چندین مورد از همان اول اقدام به کاربرد زور و خفه کردن فرد مقابل می‌کنند.

گارنر اوایل سال جاری میلادی در منطقه "استیتن آیلند" نیویورک هنگامی که پلیس برای بازداشت کردنش به وی حمله کرد، بر اثر خفگی از ناحیه گلو جان داد.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *