يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

محدوده حریم تهران همچنان در بلاتکلیفی

دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 401214
نایب رئیس شهر تهران گفت: حریم و محدوده شهر با هیچ یک از شهرستان‌ مجاور تعریف نشده و این یکی از مشکلات شهر تهران است.
به گزارش جهان مرتضی طلایی نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه تعیین حریم شهر تهران و شهرستان‌های مجاور آن از جمله اقداماتی است که بر عهده دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور است اظهارکرد: متاسفانه این اقدام علی‌رغم طرح آن از زمان طرح جامع و ادوار گذشته به خاطر وجود برخی مسائل محلی هیچگاه به سرانجام نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه این بلاتکلیفی‌ها نتیجه‌ای جز تحمیل هزینه به شهروندان نداشته است، افزود: وجود برخی مغایرت ها نیز از دیگر نتایج این بلاتکلیفی است به طوری که شهروندان ساکن در یک طرف خیابان به دلیل قرارگیری در محدوده حریم شهر یکدیگر و تنها از طریق پرداخت وجه به دهیاری و بخشداری مربوطه به راحتی مجوز ساخت و ساز را دریافت می‌کنند در حالی که این امکان برای شهروندان تهرانی ساکن در طرف دیگر خیابان فراهم نبوده و همین امر سبب و زمینه ساز طرح برخی شکایات می شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با عنوان اینکه شهر تهران به گونه‌ای است که باید آن را یکپارچه دید گفت: تعریف شهرستان‌های همجوار در قالب مدیریت یکپارچه و تقسیم وظایف سبب تصمیم‌گیری بهتر و کاهش مشکلات خواهد شد.

طلایی در پایان با بیان اینکه ورود نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و درخواست آنان از مجلس و دولت در این زمینه موثر خواهد بود گفت: اما باید گفت تعیین تکلیف این موضوع برعهده دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور است که تا کنون نیز اقدامی در این زمینه صورت نپذیرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *