سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۲
سبک دست را سياسي معرفي کرده بود

گزارشی از ارتباط اسپانسرهای سرخابی

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب: 400591
استقلال اين روزها با مشکلات مالي زيادي روبه‌رو است و بسياري از بازيکنان آبي‌پوشان اين سئوال را از مسئولان باشگاه دارند که با وجود وعده‌هاي ابتداي فصل مبني بر حل شدن مشکلات مالي استقلال، چطور شد که حالا اوضاع نه تنها بهتر از فصل پيش نشده است بلکه وضعيت بدتري هم دارد.
به گزارش جهان، فرهیختگان نوشت: در اين خصوص بايد گفت که چند وقتي بود اين بحث به ميان آمده که سياسي علاوه بر پرسپوليس به استقلال هم کمک مي‌کند. در ابتدا وزارت ورزش اين ادعا را تکذيب کرد ولي در نهايت صبح ديروز اميررضا خادم طي مصاحبه‌اي اين موضوع را تاييد کرد و مدعي شد که سياسي علاوه بر پرسپوليس، کمک‌هايي هم به استقلال کرده است. اما با اين جمله ذهن‌ها به اين سمت رفت که سياسي به صورت مالي به استقلال کمک کرده است. در حالي که اصل ماجرا کاملا متفاوت است.

چگونگي کمک به استقلال
علي فتح‌اله‌زاده قبل از جدايي به اين موضوع اشاره داشت که اگر وزارت ورزش سه کرسي از هيات مديره را در اختيار او قرار بدهد کارهاي اقتصادي انجام مي‌دهد که تيم تا آخر فصل از کمک وزارت ورزش بي‌نياز شود. اما با اين طرح مخالفت‌هايي شد. همان اول فصل اقدامات خادم براي پيدا کردن يک اسپانسر خوب براي استقلال خيلي طولاني شد به شکلي که آبي‌پوشان به اين موضوع معترض شدند که چرا اسپانسر پرسپوليس پيدا و اين تيم وارد فصل نقل و انتقالات شده است ولي وضعيت استقلال هنوز نامشخص ‌است. اين در حالي بود که خادم ادعا کرد براي استقلال به دنبال اسپانسري بهتر از پرسپوليس است.

طرح خادم شکست خورد
طرح موردنظر خادم اين بودکه چند کرسي از هيات مديره را در اختيار افراد متمول قرار دهد تا به همراه خود پول را به تيم تزريق کنند اما در اين ميان توفيقي با طرح خادم موافقت کرد و به اين شکل طرح درآمدزايي معاون وزير ورزش عقيم ماند. فشارهايي که به خادم وارد مي‌شد بابت اين که اسپانسر استقلال هم زودتر انتخاب شود سبب شد تا معاون وزير از سياسي کمک بخواهد و به او بگويد که اگر فردي را مانند خود سراغ دارد که به تيم کمک کند، معرفي کند که سياسي هم مدعي شد که چند نفر را سراغ دارد.

سبک دست معرفي شد
در نهايت سياسي يک نفر را به عنوان اسپانسر به استقلال معرفي کرد. اين فرد مهندس سبک دست از شرکت توسعه صنايع نوين بود و پس از بررسي‌هاي لازم قرار شد اسپانسر استقلال باشد و مبلغ ۱۸ ميليارد تومان به استقلال کمک کند و ۲ ميليارد هم از سوي توفيقي به تيم تزريق شود. در اينجا بايد گفت که نهايت کمک سياسي به استقلال که البته کمک بزرگي هم بود، معرفي سبک دست به عنوان سرمايه‌گذار بود و بحث تزريق پول از سوي اسپانسر پرسپوليس به استقلال در ميان نبوده است.

بي‌اطلاعي هيات مديره
اما ديروز باخبر شديم اعضاي هيات مديره استقلال از اين موضوع بي‌اطلاع بودند و به همين دليل مدام ارتباط سياسي با باشگاه استقلال را تکذيب مي‌کردند. يکي از اعضاي هيات مديره در اين خصوص مي‌گويد: ما از اين موضوع بي‌اطلاع بوديم و تصور مي‌کرديم اسپانسر به طور مستقيم از سوي خادم انتخاب شده است. البته شايد افرادي در هيات مديره از اين موضوع مطلع بودند و ما را نامحرم مي‌دانستند اما در هر صورت موضوع اسپانسري استقلال وارد فاز جديدي شده که تمام زواياي آن بايد روشن شود و به اطلاع تمام اعضاي هيات مديره برسد. در هيات مديره نبايد مسئله پشت پرده باقي بماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *