سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

اصل ۱۷۶ قانون اساسی اجازه حصر را به شورای عالی امنیت ملی داده است

چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 399056
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اصل ۱۷۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اجازه حصر سران فتنه را به شورای عالی امنیت ملی داده است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علیرضا زاکانی شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در دانشگاه شیراز اظهار کرد: شورای عالی امنیت ملی در راستای پاسداری از انقلاب اسلامی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی، اجازه حصر سران فتنه را داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صدر اسلام و در جنگ جمل برخی افراد حصر شدند و در زمان حضرت امام (ره) نیز مسئله حصر وجود داشت.

وی افزود: حصر سران فتنه لطف نظام در حق این افراد و تدبیری برای جلوگیری از فتنه بیشتر بود، اگر قوه قضاییه بنابر خواست امت ایران آنها را محاکمه می‌کرد، به‌طور قطع حکم قضایی شدیدتر از حصر بود.

زاکانی اضافه کرد: از سویی برخی افراد در مخالفت با حصر سران فتنه از محاکمه سخن می‌گویند، در حالی که آنها قوه قضاییه و دادگاه‌های آن را مشروع و صالحه نمی‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: سران فتنه در دادگاه اراده مردم در ۹ دی محاکمه شدند و حکم خود را دریافت کردند.

این جانباز دفاع مقدس در ادامه تشریح کرد: برخی بر آن بوده و هستند که فتنه را تا سطح اختلاف بین دو جناح و یا تفاوت سلیقه بین دو جریان پایین بیاورند؛ چنان که برخی مجلسی‌ها نیز عنوان کردند اگر در مناظرات تخلف نمی‌شد، آن اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری از روند مناظرات اظهار نارضایتی کردند، اما آنچه در مناظرات اتفاق افتاد کجا و حمله به اصل نظام و دستاوردهای انقلاب کجا، این دو قابل قیاس نیستند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه فتنه دو محور اصلی قیام امام خمینی (ره) را هدف گرفت، عنوان داشت: غایت‌مندی انقلاب و اصل اجتماع و وحدت کلمه در فتنه زیرسؤال رفت، فتنه‌گران مواجهه با تمام دستاوردهای انقلاب را وجهه همت قرار دادند و تا توانستند بین مردم اختلاف ایجاد کردند.

وی با تشریح روند توطئه، ترور، جنگ سخت و طراحی‌های استکبار برای ضربه زدن به نظام، بیان داشت: در جریان فتنه دشمن منفعل، فعال و ظرفیت عظیم رأی ۴۰ میلیونی مردم خدشه‌دار شد.

زاکانی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین خیانت سران فتنه امیدوار کردن دشمن بود تا با ادامه تحمیل هزینه بر نظام بتواند کسب نتیجه کند.

وی اضافه کرد: جریان فتنه به این نظام پاک که حاصل خون هزاران شهید بود، تهمت دروغ، تقلب، تجاوز و ... زد و نظامی که منادی انسانیت در جهان است به جنایت متهم شد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی عنوان کرد: اینها در شعارهای انتخاباتی خود دم از اخلاق زدند، در حالی که در تمام مراحل اخلاق را زیر پا گذاشتند، از قانون‌گرایی دم زدند و به آن تمکین نکردند، از خط امام سخن گفتند و بزرگ‌ترین سفارش امام (ره) مبنی بر ماندن با ولایت‌فقیه را فراموش کردند.

به گفته وی، مقام معظم رهبری همه‌ گونه امکانی را برای بازگشت آنها فراهم آوردند و راه‌هایی را برای احقاق حق به صورت قانونی پیش‌روی آنها گذاشتند.

* دلایل واهی برای ادعای پوچ تقلب


زاکانی سپس به دیدار خود به اتفاق آقایان ابوترابی، نادران، عباسپور و کاتوزیان با موسوی، کروبی و هاشمی اشاره کرد و گفت: در روز ۲۳ دی ‌ماه با موسوی دیدار کردیم و خواستار آن شدیم که یک دلیل برای اعتراض خود بیاورد و وی تنها دلیلی که آورد این بود که باید جوابگوی ۱۳ میلیون نفری باشد که به وی رأی داده‌اند و غیر از آن به مسئله سهام عدالت اشاره کرد و گفت توزیع آن قبل از انتخابات صحیح نبوده است.

زاکانی افزود: ما به موسوی گفتیم که این دلایل تا چه حد غیرمستند است و اینکه نباید با حیثیت و تمامیت کشور این گونه بر سر هیچ بازی کرد.

وی ادامه داد: روز ۲۷ دی ماه به دیدار هاشمی رفتیم و در مورد دیدار با موسوی به وی گزارش دادیم که هاشمی گفت کف خواسته موسوی ابطال انتخابات و همچنین خواستار مسیرهای فراقانونی است.

زاکانی اضافه کرد: هاشمی همچنین گفت که در طول انقلاب مقطعی خطیرتر از این وجود نداشته و مناسب است که مقام معظم رهبری چیزی بگویند تا جوانان آرام شوند.

وی ادامه داد: وقتی از هاشمی در مورد مستندات تقلب پرسیدیم، وی گفت که پدر پیر فلان شخصیت عنوان کرده در جایی به وی ۵۰ هزار تومان پول داده‌اند که به احمدی‌نژاد رأی بدهد.

زاکانی تصریح کرد: بعدها آن شخصیت این سخن هاشمی را انکار کرد و سخنان کروبی مبنی بر شبیه بودن صندوق رأی به جعبه شعبده نیز اگرچه سست بود اما بررسی و اثبات شد که تمام این مسائل باطل است.

وی بیان داشت: حال با این دلایل و مستندات بنگرید که چه حجمی از دروغ نثار نظام شد، کروبی عنوان کرد تجاوز رخ داده و پس از بررسی مشخص شد که حتی یک مورد آن وجود خارجی ندارد.

زاکانی متذکر شد: وقتی از کروبی در مورد مستندات و دلایل وی پرسیدیم گفت چگونه من در انتخابات قبل بیش از ۴ میلیون رأی آورده‌ام و اکنون به ۳۰۰ هزار رسیده، ما بیان کردیم که مردم به شما رأی نداده‌اند که شاید به سبب مناظرات بوده، حتی کرباسچی رئیس دفتر خود کروبی نیز به وی رأی نداده بود.

* ۹ دی شاخص و معیار حق و باطل است


این فعال مطبوعاتی یادآور شد: عجیب است که برخی روزنامه‌ها در سالروز حماسه ۹ دی حتی یک کلمه از این مطلب سخنی نگفتند، همان‌گونه که اربعین میلیونی در صفحات آنها جای نداشت و البته مردم هوشیار هستند و نسبت افراد با ۹ دی، شاخص و میزان حقانیت تمام جریان‌ها و گروه‌ها اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *