سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۰

کاهش ۵۰ درصد سود دهی پست بانک

سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 398981
گزارش عملکردهای مالی بنگاه‌های دولتی در راستای تخصیص بودجه سال ۹۴، کاهش شدید سوددهی شرکت دولتی پست بانک را برای سال آینده گوشزد می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، با نگاهی به بودجه شرکت‌ها و بنگاه‌های دولتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال ۹۴، عنوان پست بانک نیز در رده شرکت‌های دولتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به چشم می‌خورد.

رده فعالیتی این شرکت، بانکداری است و از این حیث در بخش خدمات و کاربردهای فناوری اطلاعات قرار گرفته و با بررسی حوزه فعالیت و عملکرد مالی آن، پیشنهاداتی ارائه شده است.

عملکرد مالی شرکت دولتی پست بانک در بخش درآمدها از حساب‌های جاری بودجه سال ۹۴، رقم ۷۶۰ میلیارد و ۸۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قید شده است.

هزینه‌های این شرکت نیز در لایحه بودجه سال آینده ۷۴۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

با این حال قرار است هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به دولت بابت ۵۰ درصد سود ویژه بپردازد. در حالیکه سود ویژه این شرکت برای سال جاری ۱۵ میلیارد تومان است.

افت ۵۰ درصدی در پرداخت نیمی از درصد سود ویژه که مربوط به دولت می‌شود، خبر از کاهش سوددهی این بانک دولتی در سال آینده می‌دهد.

پست بانک از سال ۱۳۷۴ به طور رسمی فعالیت پولی و مالی حود را آغاز کرد.

در حال حاضر ارائه انواع خدمات بانکی در راستای ایجاد رفاه عمومی خصوصا توسعه فعالیت در نقاط کم برخوردار و روستایی از جمله فعالیت‌های این بانک است.

این بانک دارای ۴۰۰ شعبه مستقل و حدود ۱۴ هزار دفتر خدمات بانکی روستایی و شهری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *