پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

روایتی از علاقه شاگرد مرحوم پرورش به استاد

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 397831
شاگرد استاد پرورش گفت: برخورد و نحوه رفتار استاد با شاگردانش به گونه‌ای بود که شاگرد را یک دنیا حساب می‌کرد، او به شاگردان خود شخصیت می‌بخشید و این سبب شد که افراد زیادی جذب او شوند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، پیرامون شخصیت سید اکبر پرورش و سالگرد ارتحال ایشان اظهار داشت: استاد پرورش شخصیت چند بعدی داشت که در ابعاد گوناگون استعداد خاص خود را داشت و او جزو الگوهای ما در عرصه‌های مختلف بود.

وی افزود: روزی استاد به من گفت حداقل ۱۰ هزار بیت شعر حفظ است و این استعداد خاصی بوده که در هر فردی نیست. او در ادبیات تبحر داشت و در ادبیات ید طولایی داشتند که در این مبحث شخصیت او ناشناخته ماند.

شاگرد استاد پرورش بیان کرد: یک روز از استاد سئوال کردم بعضی‌ها سندیت دعای ندبه را را وجه اشکال می‌کنند اما ایشان در پاسخ به ما گفت من یک روز قبل از انقلاب، صبح جمعه به مسجد هدایت تهران روبروی آفتاب نشسته بودم و دیدم امام زمان(عج) دارند دعای ندبه را می‌خوانند و این نشان از رابطه این استاد با ائمه وامام زمان است.

خلیلیان خاطرنشان کرد: مرحوم پرورش شخصیت چند بعدی داشت. برخی افراد در یک رشته استعداد دارند ولی استاد در عین اینکه یک شخص سیاسی بود، یک شخص اخلاقی و عرفانی نیز بود و از این‌گونه افراد در میدان‌های سیاسی کم دیده شده است.

وی با اشاره به نحوه برخورد مرحوم پرورش با شاگردان خود گفت: برخورد و نحوه رفتار استاد با شاگردانش به گونه‌ای بود که شاگرد را یک دنیا حساب می‌کرد نه به عنوان یک فرد کوچک که چیزی نمی‌داند؛ او به شاگردان خود شخصیت می‌داد و این سبب شد که افراد زیادی جذب او شوند در واقع استاد شاگردپروری را با پرروش از راه شخصیت دادن به شاگرد طی کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *